4500 mah accu laden met XBASE Deluxe

• Topicstarter Topicstarter xTOny
  • Startdatum Startdatum
X

xTOny

Guest
Ik heb 2 nieuwe NIMH accu's van 4500 mah; nu heb ik er meteen een snellader bijgekocht; namelijk de XBase Deluxe.

Maar als ik de accu's laad; stoppen deze rond de 2700mah... hoe kan dit?

Ik heb mijn lader op 4000mah ingesteld en op C4.5a...
Weet iemand waar C4.5a voor staat?

Iemand tips betreft het laden van accu's of instellingen van de Lader??

Tnx!

um kan je de lader niet op tijd instellen??
want misschien staat ie ingestelt op een tijd dat hij maar 2700 mah kan opladen.

Je accu's zitten meestal al wat vol, dus kan best dat er al 1800 Mah in zat;)

Trek de accu's eens leeg en laad ze opnieuw. Als ze dan nog niet goed geladen worden horen we het wel:)

Greetz,
Joram

ik had de accu's al leeg dacht ik... omdat mijn EC auto er mee stopte.

Kan het komen doordat de batterijen nieuw zijn?? Misschien moet ik ze eerst een keer opladen met 500mah ofzo??

Weet iemand wat C2.0A (2.0 is natuurlijk variabel) betekent? DIt moet ik namelijk ook instellen. Ik kan hem instellen tot C5.0A ; maar ik heb geen idee wat het beste is?

Je moet hem instellen op 4500mAh en C4.5.

Het eerste getal is de capaciteit van de accu, het ander de laadstroom (4,5 ampere). Hij hoort dan met een dikke uur vol te zijn, mits je met een lege accu begint. Een dikke uur 4.5 ampere laden = 4500mAh in je accu.

Deze lader heeft 2 beveiligingen tegen overladen, 1 delta peak afslag en een ingebouwde kookwekker, voor als de delta peak afslag niet werkt. De maximale tijd dat geladen mag worden (de kookwekker), wordt berekend aan de hand van de ingevoerde capaciteit en laadstroom. Met 4500mAh en C4.5 is dit iets meer dan een dikke uur. Na deze tijd slaat hij sowieso af. Je mag hem ook gerust iets hoger instellen, bv 5000mAhm, kan geen kwaad, maar in ieder geval niet lager dan de capaciteit van de accu, want dan slaat hij te vroeg af.

Ik laad mijn accu's wel altijd onder de hoeveelheid ampére van de accu, mijn lader is ingesteld dat hij na 180 minuten afslaat...
Maar ik heb dus een 3000mah accu en die zou ik dan kunnen laden met 3500mah zonder dat ik mijn accu sloop?
ps: toen ik mijn accu kocht is mij wel verteld dat hij geschikt is voor hoogvermogenladen....

En dat laden gaat met Amperes (A) of de 1000 maal kleinere waarde milliAmpere (mA), niet met mah. Als je mAh goed schrijft, dus geen mah, dan is dit de capaciteit van je accu uitgedrukt in miliAmpere Uur. de h staat dan voor hour.

Natuurkundige grootheden wel goed gebruiken.

Dus goed opletten op school bij natuurkunde of elektrotechniek...

Back