45cc Vervanger in electro : waar op te letten ?

Hoi allemaal,

ik heb voor een groot project de volgende combinatie besteld :

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp SK Series 63-64 230Kv / 3150W $79.99
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Sentilon100A HV 2-12S BESC (Ver4) $109.99

Nu vertelden vandaag op de club enkele mede-piloten dat ik met deze combinatie niet zomaar mag werken met de 6mm goudcontacten, maar er voor moet zorgen dat de 37V die er later door zullen lopen op een goede manier worden opgevangen.

Waar moet ik dus nu zeker goed op letten ?

* Dikke(re) goudcontacten ? Welke ? Of andere manier ? Welke pluggen kunnen zoveel stroom aan ?
* Dikke(re) draad ? Welke dikte ?
* Extra ontvanger batterij (is al opgelost want zitten 2 ontvangers in met elk een eigen batterij pakket).
* Wat nog ?

Alvast bedankt voor jullie tips !

Groetjes,

Davy

Draad?

De gewone bouwcenters verkopen draad met max aantal Watt dat ze mogen hebben.

Je motor= max 3150W dus een draad die daar een stukje boven zit.

Als je ziet dat je max 110A kunt trekken met die regelaar en max 3150W.
Dan zou ik niet weten waarom je geen 6 mm goud pluggen kunt gebruiken...

Kijk hier maar eens naar de reacties: 6mm goudpluggen bij meer dan 100A en ze worden niet eens warm:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 6mm Sprung Gold Connectors (10pair/20pc) $11.95)
Zijn gegarandeerd tot zeker 120A.

volts is niet zo belangrijk, volts zorgen voor doorslag, maar meeste isolatie, zelfs bij dunne draden is al goed voor 230 volt, tot 1OOO volt, geld ook voor contactoren, ampère is wat een rol speelt, dus gewoon 100 ampère contactoren voldoen, zelfs 60 en 70 ampère voldoen al, deze waarden zijn labo waarden, modelbouw minder belangrijk, ook gemiddeld is stuk lager dan piek, als je wat zekerder wil zijn, I²*R is het vermogen dat opgesoepeerd word in de contactoren, dus als je weet hoeveel I je trekt, en de weerstand van de contacten kent weet je welk vermogen er hier word verbruikt welk omgezet word in warmte, Idem dito voor draad.

groeten

klein opmerking over: 37 volt die er doorgaat:
spanning staat over iets, ampère's gaan door iet, dus er gaat geen 37 volt door iet, er staat 37 volt over iet, Amp's gaan door iet:) beroeps heum, studentmisvorming:)

Laatst bewerkt:
Draad?

De gewone bouwcenters verkopen draad met max aantal Watt dat ze mogen hebben.

Je motor= max 3150W dus een draad die daar een stukje boven zit.

Als je ziet dat je max 110A kunt trekken met die regelaar en max 3150W.
Dan zou ik niet weten waarom je geen 6 mm goud pluggen kunt gebruiken...

Kijk hier maar eens naar de reacties: 6mm goudpluggen bij meer dan 100A en ze worden niet eens warm:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 6mm Sprung Gold Connectors (10pair/20pc) $11.95)
Zijn gegarandeerd tot zeker 120A.

DIT KLOPT NIET!!!!!, 2300 watt draad wil zeggen, 10 amp bij 230 volt (standaart netspanning)
maar stuur je door deze draad bv 1200 watt, met 10 volt en 120 amp brand hij vrolijk door, AMP is belangrijk!!!!!!

... De gewone bouwcenters verkopen draad met max aantal Watt dat ze mogen hebben...
Dat is geen juiste specificatie. Draad kan een maximale stroom verwerken. Het vermogen door de draad getransporteerd wordt dan bepaald door de spanning waarbij dat gebeurt. Het vermogen kan oneindige zijn, in principe.

Overzicht en tests van connectors, met max. stroom
www.elektromodellflug.de
-> Datenbank
-> Hochstromsteckersysteme

edit: recon's bericht over het hoofd gezien.

Laatst bewerkt:
Mischien wordt dit bedoelt:
De elcoś die in de regelaar zitten worden bij het aansluiten heel snel op spanning gebracht (oppgeladen). Dat kan een aardig vonkje geven en je stekker elke keer een brandpuntje geven. Om dit te voorkomen eert contant maken via een weerstandje (1k? 10K? niet erg kritisch) om het allemaal wat rustiger te laten verlopen.

Ik heb die motor en die regelaar. 1e keer optoeren ging de regelaar stuk... Moet hem nog terugsturen.

En ja, de regelaar stond op high timing net zoals ze willen dat je doet.

Ik gebruik 4mm goudcontactren en 4mm² draad. Pas boven de 100A zou ik naar 6 kijken.

Ik ben erg benieuwd naar jou ervaringen.

Back