4ch Coax, welke en waar?

Ik ben zowat het heli-virus aan het verspreiden in mijn familie en nu wil mijn broer er ook een, ik heb hem een beetje uitgelegd wat wat is en hij is nu op zoek naar een 4ch coax model. liefje van ongeveer 35 centimeter lengtje met een rompje.

Hij wilt liefst ook een beetje kunnen rekenen op een degelijke service dus heb ik hem laten kijken op onderstaande website.

daar vond hij de commanche (groen) van e-sky en de kestrel500 van Nine Eagles.

Nu wou ik jullie mening over deze 2 heli's, welke denk jij dat de beste aankoop zou zijn.

Zijn er misschien nog andere goede webshops met vergelijkbare heli's die een goede service hebben.

Comanche 2.4Ghz Groen

Kestrel 500 2.4 Ghz RTF + 2 x gratis lipo

Een erg goed vliegende grotere coax heli is de Esky Big lama
Hij is net nog een tikkie groter, wat hem weer een klein beetje meer "wind-bestendig" maakt.
De shop onder de link heeft ook nog een aantal andere heli's die wellicht interessant kunnen zijn.

Andere heli waar ik erg enthausiast over ben is de Nine Eagle Solo Pro, heel klein heli'tje, maar zo stabiel als een heli van een meter :)

Solo pro heb ik zelf en daar heeft mn broer mee gevlogen, maar het is een beetje te klein en te fel voor hem.

ik zal de link van de big lama een geven aan hem, zien wat hij zegt. het leuke aan deze is wel dat je met de extreme set de kans op een bladestrike aanzienlijk kunt verminderen.

Is de comanche dezelfde als de lama V4, behalve de kap dan? zo ja, zou de extreme extended innershaft en extreme rotorblades van de lama V4 hier dan op passen?

Laatst bewerkt:
zijn de rompjes van de comanche, dauphin, hunter, lamav4, ... (de kleinere e-sky coaxen)
onderling uitwisselbaar?

en kan ik ook gewoon de extended innershaft en xtreme rotorbladen van de lama v3 of v4 op een van deze heli's monteren?

Laatst bewerkt:
Ok, mijn broer heeft voor de A300 gekozen een nieuw model van 2010. Ik neem aan dat dit gewoon een lama v4 is met een andere kap dus gewoon de lama v4 extended innershaft en xtreme blades erop zou moeten lukken e?

weet er iemand welke batterijen een goede upgrade zijn voor deze heli? standaard zitten er 2cel 800mAh op. die van Xtreme is 850mAh en een hogere C waarde gok ik, maar wel 17 euro voor een batterijtje, zijn er gelijkwaardige goede batterijen die minder kosten?

weet iemand een respectabele webshop met degelijke service waar ze de A300 hebben met extended inner shaft en xtreme blades.

niet in voorraad bij RCkix, V-nix, RCtechnics.

wel bij eskyshop, maar ik heb een paar niet zo goede dingen hierover gelezen dus ik weet het niet.

Back