4e F5B Wedstrijd, RFM Friendship, Dalfsen

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door sundaypilot, 27 aug 2017.

  1. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Hallo allemaal,

    Vrij snel nu opeenvolgend de Nederlandse F5B competitie wedstrijden. Hopelijk net zo mooi weer als in Hedel met een mooi deelnemersveld.

    Tijdschema:
    9:00u start met de opbouw

    9:45u registratie (10 euro)

    10:15 Briefing pilots

    10:30 Start van de wedstrijd

    Zie http://www.f5b.nl/agenda/ voor de details!

    Oja, alles aanwezig, 12V, kroketten, broodjes, cola etc etc. pure luxe!
     
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    We gaan als een speer Ronald, nog maar twee weekjes. Heb nu al zin in een broodje bal rond lunchtijd :)

    Hopelijk dit maal met gasten uit UK en DE. En met een beetje mazzel Bas en Mark ook weer?
    En ik blijf het zeggen, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd. Als er meer mensen zin hebben om ook eens mee te vliegen, van harte welkom natuurlijk!
    Blijft een interessant spelletje waar je een hoop van kunt opsteken. En dat hoeft echt geen F5B kanon te zijn, ook met eenvoediger hotliners is het al een hele uitdaging om de 150mtr zo vaak mogelijk af te leggen.
    De meeste hotliner piloten kijken er ook van op hoe goed hun eigen toestel kan zweven, na wat tips van de behulpzame f5b vliegers. Kom het gewoon eens proberen zou ik zeggen.

    Komend weekeind ga ik tussendoor nog even naar Biebertal, de laatste F5F wedstrijd, moet kunnen toch?
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ah ja de broodjes bal.. hmm, nu moet ik eerder komen.
    Ik heb begrepen dat Frank en Nicole ook komen dus het wordt ook weer een beetje een ruïne... uhh reunie.
    Ik zal ook eindelijk de oranje Dutch F5B banner meenemen, die vond ik weer in de berging.

    Misschien dat ik vanaf mijn telefoon de laatste ronde vanaf het rak live kan streamen op Facebook, maar dat moet ik nog even testen.

    GJ
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Je kunt ook vanaf het A-rak richting piloot filmen, dat levert her en der ook erg amusante beelden op (ik schijn zelf ook aardig wat entertainende bewegingen te maken hoor ik).
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, dat is ook een optie.
    En ik weet hoe sommigen staan te vliegen. muziekje van Andre Rieu eronder en je kan walsen.
    Maar ik moet even kijken hoe dat streamen werkt, dan kunnen mensen een keer live meekiijken en zien dat het allemaal lekker ontspannen gaat.

    GJ
     
  6. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Zo, de laatste F5F Eurotour zit erop. Was een spannende wedstrijd, net tweede geworden achter Thomas Waeckerlin voor wat het dagresultaat betreft.
    In overall ranking eerste geworden, dus de eerste Contest-Trofee staat al thuis :)

    Nu weer vlot verder met de voorbereidingen voor aanstaande zaterdag.. nog even die B16 fixen van het experimentje in Hedel. Heb de romp bekeken, de brandplek valt reuze mee. Op zich hoeft er niet eens gerepareerd te worden, maar zal er een klein matje en drupje epoxy aan wagen om het weer 100% te maken.

    Gister nog 8 trainingsvluchtjes gemaakt, was extreem snel weer tegen het einde van de dag. 23érs en een incidentele 22 voor 6rakken, dat gebeurt niet vaak.
    In de 7e vlucht had ik weer hetzelfde als in Hedel, de Unilog liep op met de motor uit. Dit keer nog een stukje extremer, ruim 6600Wmin bij de landing...
    Bij controle lag een draadje los van de shunt (uit het witte stekkertje), hopelijk is dat de oorzaak. Vanavond even nieuw draadje solderen, dan zal het hopelijk wel goed komen.

    Woensdagavond samen met Mark zijn modellen nakijken. Ben benieuwd, ga je stapje omhoog na de 600W in Hedel Mark (al was dat ook erg leuk)?
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2017
  7. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik hoor geruchten dat er her en der nog stevig getraind wordt?
     
  8. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Dat heb ik ook gehoord, ergens in de buurt van Volendam schijnt zaterdag en zondag getraind te zijn...
     
  9. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Spannend! Ging het een beetje?

    Iemand nog iets gehoord van Johan?
     
  10. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Ik heb zelf ook niks gehoord van Johan ;-)
    Hij vliegt niet met de wedstrijd mee. Heel misschien als het een beetje leuk weer is tussendoor nog wel even.
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik ben er niet.
    Alles raakt nu in een stroomversnelling en elke dag moet ik beschikbaar zijn voor onderzoeken.

    GJ
     
  12. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Mehhh.... ook dat nog... hebben jullie al naar de voorspellingen in Dalfsen gekeken?
    Maar ik vrees dat ik moet gaan afhaken wegens onderhoud aan mobiliteit.
    Kan daar alleen vrijdag en zaterdag aan werken (op een brug)
     
  13. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Ja, het ging wel lekker. Zondag was Dennis er ook, zijn vieren gingen bloedsnel maar de zessen nog wat minder. Zelf dacht hij (en ik ook) dat hij deze wat te lang vloog bovenin, want de snelheid zat er wel in. Tijd voor een vrijwilliger op het B-rak of een camera. Maar ook hier wordt aan gewerkt!
     
  14. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Zo te zien wordt het Zaterdag niet veel soeps, kan ik ik verder werken aan mijn modellen ;)
     
  15. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Lekker opgeschoten gisteravond Mark :) Moeten we vaker doen, was gezellig.
    Volgende keer wat aandrijvingen mee, gaan we daar ook mee aan de slag.
    Tussendoor nog even de shunt gefixt en gecalibreerd, die lijkt op de tester weer goed te werken..

    Pieter: remind me even zaterdag, heb ook jouw shunts (Plus Luc & Willy) bij me, al in Hedel maar vergeten mee te geven..

    Camera system kent bij mijn weten 3 opties:
    FXX - oudste system, gebruik ik nog steeds. Werkt vrij goed, wel een laptop nodig op B.
    FCD-Systeem : werkt vrij goed, draait op een Odroid mini-computer, ideal om op een B-rak neer te zetten. 2-camera optie.
    Motcam: ontwikkeld voor F3F, detectie voor F5B (hoog en ver) nog niet ideal naar horen-zeggen.

    Ik heb al even met Dennis gesproken, ik zal proberen zaterdag het fxx-rakkensysteem mee te nemen.

    Bas: ga je weer aan oldtimertjes klussen? Die staan al 30 jaar, kunnen best een weekeindje wachten ;)

    Johan: Nog lipo opzoeken en voor je meenemen of niet nodig?

    GJ: Succes. Al ziojn de omstandigheden minder fijn, is het ergens wel fijn dat er nu eindelijk wat gebeurt naar verbetering toe.


    Groetjes,
    Gerben
     
    Jan Weststrate vindt dit leuk.
  16. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Jazeker... staan al sind '72 en '85... echter nu de vrachtoewageh... de Delta... remmen achter en koolstoffilter tankontluchting. Is routine onderhoud... maar gepiep na rijden door grindbak en tank geeft benzinestank. Dus moet ik asp oplossen.

    Ik het begrepen dat F5B thans ook schaalvliegtuigen betreft... zie hier... maar dan big scale... en boven de 300 meter...
    http://www.perlanproject.org/aircraft
     
  17. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Ik heb geen lipo nodig Gerben.
     
  18. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Dus we gaan met een F5 model naar een F4 wedstrijd Bas?

    Zie je, heel multifunctioneel, zo´n F5B model..
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  19. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    De wedstrijd gaat niet door! Teveel regen en geen zicht op goed weer.

    upload_2017-9-8_20-14-6.png
     
  20. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    helaas, helaas.
     

Deel Deze Pagina