4kW in een Viking = 58m/s vertikaal!

meer dan 180 A door een 100 ICE lite ( geen koeler )????
lijkt mij stug

Bart,

Dan toch maar eens op de wedstrijden komen kijken.
Gerben heeft het afgelopen jaar 300+ ampere door een 200 ampere regelaar gestuurd en die werkt nog steeds.

Bart,

de fabrikant geeft voor 100 ICE Lite een 10 sec burst op van 160A.
Zie: Specificaties
Normaal gesproken blijven fabrikanten altijd een beetje aan de voorzichtige kant met hun opgaves (aansprakelijkheid <-> garantie), dus met 180A heb ik geen problemen.

10 seconden x 50m/s = 500 meter hoogte,
zelfs 10 sec x 45m/s = 450 meter hoogte.
Dan begin ik moeite te krijgen om mijn vliegtuig nog goed te zien ;)

Bertus,

Toen je de Avionik gooide, zat daar een 4kw aandrijving in, net als in het toestel van dit draadje. Maar dan wel bij een vlieggewicht van 1.6kg, niet 2.9kg....
(er zit nu trouwens een 5.5kw motor in :):) )
De Unilog logger laat vaak kortstondig hoge stijgsnelheden zien, dit komt echter door de drukverschillen in de romp, niet zozeer omdat het model echt zo snel stijgt. De Duitse heren die met hele hoge stijgsnelheden bezig zijn middelen de waarden over 2 a 3 seconden om meetfouten uit te sluiten.

De Duitsers zijn bezig met een aandrijving die 100m/s vertikaal kan. Dan heb je het wel over iets met rond 10kw bij een gewicht van ik schat 2.2kg.

Groet,
Gerben

http://www.modelbouwforum.nl/forums/134Hans N

poeh, das nog eens wat
Maar als je dat dus doet mag je de eerste 990 sec dat niet meer doen :-)

Waar kan ik die getallen vinden voor de ICE HV's
Want als ik dit zo een beetje schaal moet de 160 ICE HV makkelijk een 7kW 3D setup aan kunnen op 10s of 11S

Bart,

Bart,

de fabrikant geeft voor 100 ICE Lite een 10 sec burst op van 160A.
Zie: Specificaties
Normaal gesproken blijven fabrikanten altijd een beetje aan de voorzichtige kant met hun opgaves (aansprakelijkheid <-> garantie), dus met 180A heb ik geen problemen.

10 seconden x 50m/s = 500 meter hoogte,
zelfs 10 sec x 45m/s = 450 meter hoogte.
Dan begin ik moeite te krijgen om mijn vliegtuig nog goed te zien ;)

Je doet de motor ook nog geen 10 seconden aan.
Voor ik mijn arm naar beneden had was de motor al uit geloof ik.:p
Dan stijgt hij nog weet ik hoeveel verder zonder motor.

Back