Uhm... ooit een sp400pylonracertje op 350W gezien? Dat gaat dik over de 200 en omdat het zo klein is is hij echt super snel buiten het zicht.
Nogal anders dan een F5B kist...
De Voodoo met 2w20 is een gigantische trip. Had hem eerst op 16/15/3 gevlogen om hem te leren kennen en toen met 16/15/2. Ging zo hard dat hij lift op ging bouwen dus met veel downtrim moeten corrigeren. Helaas werdt hij in de hooghteroer dan vrij instabiel dus de 2w20 is voor een standaard versie de beste keuze. Ik denk wel dat ik er weer een bestel en met tape de instelhoek aanpas en mischien een motor tussen 16/15/2 en 2w20 ga zoeken.
het duurde overigens wel een behoorlijk aantal vluchten voordat ik mijn 3s2200 pakket volgas leeg durfde te vliegen. Ik heb een Tokoloshi en een Nemesis gehad maar kreeg daar nooit de kick van die de voodoo me wel geeft. is overigens met half gas en flaps zeer makkelijk op te gooien en landen met flaps gaat zeer makkelijk mits je wel de tijd neemt om de snelheid uit je model te halen.
De Voodoo is eigenlijk het enigste pylonkistje die ik echt mis. Helaas de grond in gedoken omdat de signaalkabel tegen de rode kabel kortsloot op de print van de regelaar. Ik giet dat stukje wel in de epoxy de volgende keer!
Voordeel van de kleinere Sp400 modellen is dat het nog goed te betalen is en dat het geluidsniveau nog erg vriendelijk is. Alleen de snelheid van zoon ding is zeer hoog,maar geen last van flutter. Met een 2w20 is hij zeker niet te filmen. Een fatsoenlijk wedstrijdparkoers is mij zelden gelukt. Heb zelf mazzel dat mijn ogen op 180% gemeten zijn en dat is zeker een pluspuntje.
De Voodoo is zeer krap. je bent vaak 2-3 minuten bezig om de vleugel er netjes op te krijgen maar dat deert niet. met een 2w20 is het ook een microhotliner. gaat als een raket vanuit zeven omhoog dus met bursts kan je ook nog eens erg lang raggen.
Wat nog het leukste is is dat bezoekers het ook een heel lief klein modelletje vinden voor in het park als hij ligt te glimmen op tafel. Best shokerend!