4s rode balance kabel

hoi , heren mijn rode draadje van mijn balans stekker is los gekomen,

hij is los gekomen bij de accu verbinding zelf,
iemand een idee hoe ik deze weer er terug op krijg ?
en welke positie precies ?
foto

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is de kabel die naar je dikke rode kabel loopt.
Ff krimpkous van je accu halen en terugsolderen.

De rode zal waarschijnlijk de uiterste + draad zijn.

Als je naar het stekkertje kijkt zal hij daar waarschijnlijk aan de meest linkse of rechtse kant zitten.

De individuele draadjes zitten in het accupack ieder op een verbinding van de ene cel met de andere cel.

Als je het wilt repareren moet je gewoon voorzichtig de blauwe krimpkous verwijderen van het gehele accu pack. Dan zit alles gewoon in het zicht en zou je als je goed genoeg kunt solderen dit weer vast kunnen solderen.

Weet wel wat je doet want je zult je best moeten doen om geen kortsluiting te veroorzaken met de punt van je soldeerbout.

Het is te doen maar wel voorzichtig. Ze verkopen immers ook losse lipo cellen waarmee je je eigen 2, 3 of 4s pakket kan maken.

nergens voor nodig de hele kous eraf halen!!!!!

Gewoon boven open snijden met een scherp hobbymes ,zit een wat dikke soort schuim tape. Als je de "kop" van de lipo op hebt zie je meteen waar je de draad weer moet solderen. (Open vouwen en terug plakken.)

Je krijgt waarschijnlijk de originele soldering echt niet aan het vloeien dus gewoon los erop solderen en klaar. Af tapen met isolatie tape en be done with it ;)

En dan wachten tot de volgende los gaat en het proces herhalen :p

Heb deze operatie al tig keer gedaan .

Hoi,
Misschien een oplossing voor allen met dit probleem, de lipo's voorzien van een stukje ducktape om de balance draadjes dan gaan ze minder gouw los zitten.
zie foto bij mij werkt het prima..
full

Gr Dennis

Over balancerbedrading
www.scriptasylum.com
-> RC calculations
full

-> electrical menu
-> LiPo pack wiring
en
-> System wiring
Zeer handige site voor e-volk, loop maar eens door de diverse menu-items. Toevoegen aan favorieten?

Hoi,
Misschien een oplossing voor allen met dit probleem, de lipo's voorzien van een stukje ducktape om de balance draadjes dan gaan ze minder gouw los zitten.
zie foto bij mij werkt het prima..
full

Gr Dennis

Idd een goede tip, zorg wel dat de kabels spannings vrij zitten op de soldering.

Ik heb wel eens losse draden aan het stekkertje (aan de andere kant dus) gehad. Da's simpel met een verlengdraad op te lossen.
JST-XH 3S Wire Extension 20cm (10pcs/bag)
Oude stekkertje er helemaal afknippen (draad voor draad, anders kan het behoorlijk vonken ;-) en van de verlengdraad het andere stekkertje afknippen.
Draad voor draad solderen en met krimpkous isoleren.
Wél de krimpkous er eerst opschuiven ;-)

Back