4wd chassis tamiya

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Ik ben zelf nu een auto met 2wd. front wheel aandrijving.

Nu wil ik toch graag over stappen naar 4wd.
Maar welk chassis is nu het beste van tamiya??

Het allernieuwste is de TT01 die onder de Ferrari enzo en subaru impreza zit.

er komen natuurlijk wel tunings opties op dat wel??

De prijs moet ongeveer rond de 200 euro gaan kosten, buiten de tunigs opties. Het nmoet wel met kap zijn.

wat raden jullie mij aan?? Of wat is dat de beste keuze??

Met vriendelijke groeten,

Vincent

Tamiya maakt verschillende 4WD chassis'

Je wilt 200 Euro uitgeven..Dan heb je een paar opties..

bij pkracing (www.pkracing.nl) heb je een Ta04S voor (het is wel een aanbieding) voor €150..Dat komt eigenlijk niet veel voor. (Dit is een chassis MET kogellagers..En tuning is er vollop)

Je hebt een TL01..Super standaard.en leuk om verder mee te gaan.

Je hebt ook een TT01 (zoals je zelf aangeeft) alleen daar heb ik geen ervaring mee..

Zover ik weet..Raad ik je die TA04S aan :)

Maar waarom specifiek Tamiya ???

Als je het budget met 50 euro vergroot heb je een Xray T1 racer waar je niets meer aan hoeft te tunen....

Pff..Erik..wat zeiden wij :P

@ Roelof Maarja..Waarom Xray ???

Laat je niet van de wijs brengen..tamiya is een goed merk..Maar er zijn mensen die zeggen dat tamiya slecht is en dat neemt dan iedereen over etc.. Niet luisteren dus

heej
je moet een schmacher mission kopen. is 138,50 en je hoeft er nix aan te tunen. die is heel goed en de prijs van een instapmodel.

Cees

de tamiya TL01 biedt tov de TT01 veel meer, is wat degelijker en dat voor 20 euro meer

een ta04 is echt een mooi chassis wat ook standaard goed mee komt, en nog eens standaard gekogellagerd

de pkracing aanbieding is een hele mooie, normaal gaat een TA04 voor rond de 269 euro!

Cees van de Vendel zei:
heej
je moet een schmacher mission kopen. is 138,50 en je hoeft er nix aan te tunen. die is heel goed en de prijs van een instapmodel.

Cees

Je zou een schumacher MIssion kunnen kopen :)

Maarja..Zoals Erik ook al zegt..De TA04 is het kopen zeker waard :) En nu vooral in die aanbieding ;)

hallo,
je kan beter de schumacher mission is omdat: hij goedkoper is dan de ta-04. hij is van glasfibher. de ta-04 van plastic. in de mission onderdelen van aluminium: motersteun,schokdemperhoezen.
hij is dus steviger. het enige nadeel dat je niet overal onderdelen kan krijgen omdat niet zoveel winkels schumacher hebben. tamiya weer wel.

Cees

Je slaat de spijker op zijn kop Cooper :)

Ik ben er mee eens dat de TA04 meer geupdated wordt dan de Mission.

Dennis zei:
Je slaat de spijker op zijn kop Cooper :)

Ik ben er mee eens dat de TA04 meer geupdated wordt dan de Mission.

En uiteindelijk ben je veel goedkoper uit en heb je gelijk een veel compentieverer auto in 1 klap als je de T1 racer koopt :wink:

Idd en als je ff op markt plaats kijkt zag ik een X-Ray staan voor 135 euro.

Maar idd die T1 Raycer is gelijk uit de doos al een erg goeie auto het enige wat je hoef te doen is een goeie motor erbij een leuke regelaar en je kan al goed mee draaien met races. Hij is gelijk al goed uitgerust en als je echt wil gaan tunen kan je hem altijd zo ombouwen dat het de T1 Evo 2 wordt.

als het gaat om prijs/kwaliteit verhouding verslaat de Schumacher Mission alle huidige op de markt zijnde modellen.Dit wil niet zeggen dat een ander merk slecht is. Voordeel is dat Tamiya onderdelen door iedere speelgoedzaak besteld kunnen worden en dat onderdelen van de Mission maar bij een beperkt aantal adressen leverbaar zijn, maar die adressen hebben wel de onderdelen grotendeels op voorraad. kij een s bij www.dejongmodelbouw.nl in de webshop, of kijk eens bij www.e-rc.nl voor een tamiya aanbieding.

Ik heb alledrie de genoemde auto's TA04, Mission en Raycer gebouwd en mee gereden en weet dus ook wat de voor/nadelen zijn

De keuze voor een auto onder de 200 Euro is heel erg simpel: Koop een Schumacher Mission. De S1 versie kost zoals gezegd minder dan 140 euro en voor die prijs heb je dan echt een heel erg goede auto waar je eigenlijk niet meer aan hoeft te verbeteren, of het moet een vrijloop differentieeel zijn.

de mission is het oude model, de ta 04 niet
de ta04 kan ge-upgrade worden tot topmodel

Dat is natuurlijk een opmerking die nergens op slaat. Er mag dan wel een opvolger voor de Mission zijn (de MI2) maar die auto is vooral anders van opzet en niet zozeer veel sneller dan de mission. Als je kijkt naar het NK van 2003 dan zie je dat de mission prima meekomt met auto's als de Corally Asassin en de X-Ray auto's. Het clubkampioenschap op onze club is b.v. ook met een 'oude' Mission gewonnen in 2003.
En wat betreft het updaten: Aan de TA04 kan je inderdaad meer updaten, om de simpele reden dat de Mission out of the box al voorzien is van dergelijke onderdelen ;)

Ow... ik wordt niet gesponsord door Schumacher ofzo, maar voor 140 Euro is het gewoon de beste auto die je kan kopen. ;)

je slaat zelf nergens op

ik heb ook een schumacher so.... :evil:

die 'goedkope' mission vergelijk ik met de ta04 als je dan naar de topversies gaat tunen heb je de ta04 pro en een 'competitie' mission (1) er is nu een mission 2
dus...
ik bedoel hiermee dat er gestopt word met de productie van Mission 1 en bij tamiya niet en schumacher is zo al moeilijk te krijgen

ik kan ook zeggen dat de 2e op tamiya cup met een Tl01 reed :s
de piloot is belangrijk niet je wagen, het helpt je alleen als je een deftig karretje hebt.

weet je wat laten we alle specs es op een rijtje gaan zetten
...

ja dat kan ook nog heb er mischien 1 te koop. maar dat moet ik nog ff kijken.

Cees

cooper zei:
je slaat zelf nergens op

Cooper, probeer inhoudelijke kritiek een beetje gescheiden te houden van persoonlijke kritiek, jij werd niet aangevallen, alleen de stelling die je beschreef.
Goed, we gaan het raadsel rond de Mission en de Ta-04 oplossen. Het topmodel in de Ta-04 serie, de Pro, kost om en nabij de 300 euro. Goede auto, snel, en betrekkelijk duur. Bovendien zijn hop-up parts voor Tamiya enorm duur, daar staan ze om bekend.
De Mission 1 kun je kopen voor 138 euro en een klein beetje. Goede auto, snel en goedkoop. Ik rijd bij HFCC in Den Haag, de Mission is daar de meest gebruikte auto, ook door mensen die hoog eindigen op NK's, het is een erg goede auto en de onderdelen zijn bij o.a. PK en De Jong prima te verkrijgen.

Ik heb zelf de Ta-o4 Pro, tweedehands gekocht. Ik ben er blij mee, maar als ik het opnieuw zou moeten doen, dan zou de Tamiya niet mijn eerste keus zijn geweest.
Kortom: Tamiya is een prima auto, wil je de beste prijs-kwaliteit (dus snelheid) verhouding, koop dan een Mission.

Overigens, bij PK zijn op dit moment de Corally C4.1 en de C4 Andy Griffiths Edition in de aanbieding voor respectievelijk 249 en 199 euro's. Om het allemaal nog iets moeilijker te maken :wink: .

@ Cooper: sterker nog de productie van de Mission 1 is helemaal niet gestopt en zal de eerst komende jaren niet gestopt worden want dit is de opvolger geworden van de Schumacher Sst sport.

verder heeft 4wd het netjes verwoord

Back