4x2 scania trekker

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Swen, 30 aug 2022.

  1. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    320
    Locatie:
    dordrecht
    Daar zijn we weer tijdje niet gepost maar! vandaag weer even naar wetronic geweest en wat spullen gekocht, primer de verf besloten wordt grijs en de laklaag, ook voor de trailer een ir module gekocht en de achterlichten besteld ook besloten om de zwaailichtbalk te bewaren voor een ander project ivm dat het anders wel erg moeilijk werdt om deze goed te plaatsen dus in ruil pistenking zwaailichten besteld hopelijk dat het binnenkort goed weer is om te verven!
    [​IMG]
     
    ozy en bvdh vinden dit leuk.
  2. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    826
    Locatie:
    Halsteren
    Goed bezig
     
    Swen vindt dit leuk.
  3. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    320
    Locatie:
    dordrecht
    Momenteel is mijn stiefvader bezig om even een test setup te maken met de beier, nou kwam hij deze stekker tegen in bij de beier weet iemand waar deze voor is?

    [​IMG]
     
  4. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    320
    Locatie:
    dordrecht
    Test van de lampen op een mockup door mijn stiefvader, enige dat hier mist is de vled voor de gril omdat die nog hier ligt en de zwaailampen die op backorder zijn bij wetronic


    [​IMG]
     
    ozy, bvdh en Leo Broers vinden dit leuk.
  5. Modeltrucker93

    Modeltrucker93

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Utrecht
    Swen vindt dit leuk.
  6. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    320
    Locatie:
    dordrecht
    Hoe bedoel je precies kwa schakelaar patchen?
     
  7. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    320
    Locatie:
    dordrecht
    Hopelijk het laatste dat ik moest kopen voor de truck :rofl::rofl::rofl: een zonnescherm kan natuurlijk niet missen dus deze ook besteld
    upload_2023-1-1_16-31-56.png
     
  8. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    320
    Locatie:
    dordrecht
    Hebben mensen hier die toevallig een scania gebouwd hebben fotos van hoe ze de beier geplaatst hebben in de cabine
     
  9. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Ik heb geen Scania gebouwd maar er zijn verschillende mogelijkheden en die zijn bij een Actros of een MAN niet anders. Een tussenwand of dubbele bodem maken. Heb zo niet meer paraat of je de versnellingsbak erin hebt. In een tank of onder chassis iets verzinnen kan ook.

    De SFR is wat dik. Je kunt in de tussenwand achter een stoel een gat maken waar het koelblok doorsteekt,

    Beetje styreen, alu hoekje en malletje van karton en je komt een heel eind.
     
    Swen vindt dit leuk.
  10. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    320
    Locatie:
    dordrecht
    Heb de versnellingsbak er niet in, daar hangt nu de motor aan een beugel maar die gaat eruit en ik ga hem in het frame boren en er een dekplaat over plaatsen waarschijnlijk, we hebben gekeken en mijn stiefvader gaat proberen een plaatje te maken om de beier in het dak te plaatsen tussen de cabine in (helaas geen fotos gemaakt maar dat komt nog wel)0
     
  11. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Ok, ik zou dat niet doen, maar ilmbouw geen Tamiya, even een tip wat il zou doen. Als je de SFR 1 in het dak monteert moet je de voedingskabel, de motorkabels, de stuurservo kabel en alle lichtkabels naar het dak brengen. Is niet logisch, want de verbruikers zitten allemaal beneden aan het chassis. Monteer de SFR 1 op het chassis, daar zit de motor en de stuurservo, kabeltjes kun je dan inkorten. De flatcable stekker voor de bumper verlichting kun je dan ook beneden houden, komt er alleen nog een kabeltje naar de cabine voor de toplichten en eventuele zwaailichten.

    Hier een voorbeeld gevonden met een extra tussenwand, zoals Rolf zei.
    https://www.google.com/url?sa=t&sou...MQFnoECCYQAQ&usg=AOvVaw0lpwX3QVHgLRaOc-l9d5Xj
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2023
    Swen vindt dit leuk.
  12. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    320
    Locatie:
    dordrecht
    dat hebben we bekeken maar uiteindelijk vonden mijn stiefvader en ik dat niet erg fijn werken omdat je dan beperkt de cabine kan kantelen als je ergens bij moet zijn dus we gaan het gewoon in het dak plaatsen en zorgen dat de kabels lang genoeg zijn dat je de cabine kan open kantelen om deze los te schroeven
     
  13. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Ok, succes verder met de afbouw, en vergeet pag 17 niet van de handleiding.
     
    Swen vindt dit leuk.
  14. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    320
    Locatie:
    dordrecht
    Bedankt
     
  15. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Die manier in het filmpje is in de basis niet verkeerd maar zoals Fred al aangaf moet je wel veel kabels naar boven brengen. De cabine dan nog kunnen kantelen betekend enorme lussen in de kabels. Ik zou dan voor wat betreft de kabels uit het chassis voor stekker verbindingen gaan en de kanteling van de cabine verwijderen en deze steekbaar maken. Als je het dak dan met magneten vastzet kun je altijd bij de Beier..... Toch zou ik eerder dan de accu in het dak doen dan de Beier maar ieder zijn eigen methode. Dat is de vrijheid van modelbouw.
     
    Swen vindt dit leuk.
  16. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    320
    Locatie:
    dordrecht
    waarschijnlijk wordt het toch cabine inplaats van het dak ja
     
  17. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    320
    Locatie:
    dordrecht
    Met wat lampjes nog onderweg uit engeland ook deze mooie onderweg hopen dat ik binnenkort wat aan het interieur kan doen en verven

    Weet iemand trouwens een goeie plek om styreenplaat te kopen om het interieur mee te bouwen + een reparatietje uit te voeren aan de trailer? (omgeving dordrecht / rotterdam indien mogelijk)
    [​IMG]
     
    RenéH vindt dit leuk.
  18. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Meijer en Blessing in Rotterdam.
     
    Swen vindt dit leuk.
  19. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    320
    Locatie:
    dordrecht
    bedankt zal er van de week eens heen gaan uit werk
     
  20. Trilliwilli

    Trilliwilli

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    984
    Locatie:
    Zuid Holland
    Quartel modelbouw in Pijnacker.
     
    Swen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina