5.4 grams servo's (D54, S54 etc.) versus Hitec HS50

Rob

Forum veteraan
Ik heb op de beurs in Dortmund en later bij ACT een aantal van die 5.4 grams servo's op vooraad gekocht. Van verschillende merken blijken ze allen identiek te zijn (alleen de prijs niet :? ).

Nu had ik er recentelijk wat gebruikt en wat blijkt: van de 8 stuks zijn er 3 die bij bepaalde knuppelstanden heftig staan te jitteren, soms met wel 15° uitslag.

1. zou dit aan de potmeter in de servo liggen?
2. is dat met reinigingsspray te verhelpen?
3. ben ik de enige met deze pech?

Nee, je bent niet de enige met pech met deze dingetjes.
Blijkbaar was de 1e serie een goede, en latere slechter.

Jouw omschrijving klinkt als potmeter rot.. en zie daar maar weer eens aan te komen.

Wat jij beschrijft heb ik gelukkig niet, maar ik heb last van toenemende speling om de middenstand.

De laatste rage schijnen de blauwe micro servo's van aircraft-world.com te zijn, goedkoop en snel, maar moeten zich eerst ook nog even over langere tijd bewijzen.

Zien we je volgende week in Markelo?

Niek zei:
De laatste rage schijnen de blauwe micro servo's van aircraft-world.com te zijn, goedkoop en snel, maar moeten zich eerst ook nog even over langere tijd bewijzen.

Zijn dezelfde die RC.Jepe heeft, voor ~dezelfde prijs, merk "Waypoint" zie ook hun webside http://www.waypoint-rc.com/.... hé die side ziet er wel erg "aircraft-world" uit, ook toevallig...

Niek zei:
Jouw omschrijving klinkt als potmeter rot.. en zie daar maar weer eens aan te komen.
Bedoel je rot = onherstelbaar dus alleen potmeter vervangen is een (onhaalbare) optie?

Niek zei:
:roll: In dat geval kom jij niet? :D :wink: Het is wel m'n bedoeling, helaas was gisteren (Alphen stond eigenlijk gepland) de nieuwe Ennou nog net niet af en ik had de oude al doorgedraaid... alleen Slowmo is me toch wat te tam.

Ik heb bij de Jamara versie (Atom 5.4) de potmeter met contactspray behandeld en voila, hij doet het weer :D ... probeer ik die andere ook maar...

Er is mij ter ore gekomen dat indoorvliegers langzamerhand weer afstappen van deze relatief goedkope servo's van EUR 19 omdat ze minder nauwkeurig zouden zijn. Het alternatief is dan voor velen weer de oude vertrouwde Hitec HS50 van EUR 29.

Wie kan dit beamen of tegenspreken?

Van die 5.4 dingen heb ik er 3 liggen.. waarvan 2 met ontzettend veel (toenemende) speling..
Al eens opengemaakt? Zitten boel tandwielen in! En niks gelagerd of zo..

Geef mij dan maar de vertouwde GWSjes.
Doen het bij mij al jaren goed.

De HS 50 zijn bij mij ook niet favoriet..
Vrij prijzig tov de best wel goede GWS, en poetsen graag hun tandjes.

hallo

die gws servo's die gaan in een boot jaaaaaaaaaaaren lang mee
een beetje speling is niet zo erg bij ons
we zitten zowiezo met stroming en wind en andere ellende dus een beetje bij sturen is niet zo erg en wij hebben iets dat jullie niet hebben in de vliegtuig sport namelijk TIJD om iets te korigeren
bij jullie vliegtuigjes is speling afstroten neem ik aan

sportieve groeten raf

Niemand reageert hetgeen blijkbaar betekent dat de S/D54 servo's helemaal niet slecht presteren. Dat ze al weer vervangen worden door Hitec HS50 lijkt me dus weer zo'n vies verkoopsmoesje...

Back