5-bladige schroef

• Topicstarter Topicstarter Zwaardvis
  • Startdatum Startdatum
Z

Zwaardvis

Guest
Goedenavond!

Ben ik weer eens. Ben op het moment een beetje bezig om spullen bij elkaar te zoeken voor het 'technische' gedeelte van mijn sub. Nu ben ik op zoek naar een 5-bladige schroef voor mijn Zwaardvis. (sikkelvormige schroef dus...) Deze moet een diameter van ongeveer 76mm hebben. Nu ben ik al een tijdje bezig op internet om te achterhalen wie deze schroeven verkoopt, maar tot op heden, ben ik er niet in geslaagd een bedrijf te vinden die deze schroeven heeft. Bij de prop-shop in GB hebben ze wel 7-bladige en bij Aero-naut zelfs 6-bladige, maar de 5-blad kan ik nergens vinden. Wie weet een adres voor mij, waar ze wel deze 5-bladige, sikkelvormige schroeven verkopen???

Bij voorbaat dank.....

Hallo meneer Z. Vis ...( :?: :wink: )

De Propshop kan op bestelling wel 5 bladige maken, alleen zal de prijs dan hoger uitvallen.

Ik weet niet de exacte schaal van jou model, maar Jan Kraak heeft op zijn eveneens nog in aanbouw zijnde Walrus een mooie 5 bladige sikkelpropeller, als ik het goed heb opgemeten naar het origineel. Misschien kun je hem eens vragen, hij zit hier ook op het forum.

Hallo zwaardvisbouwers,

Ik ben sinds kort weer op het forum.
Pas geleden heb ik een model gevonden van een zwaardvis rond schaal 1:50, heeft 10 jeer op zolder gestaan. en er moet veel aan gebeuren. Ik ben hiervoor op zoek naar foto's van dit model voor de latere details die erop komen. Verder wil ik dit model gaan uitrusten met werkende torpedo's. weer iemand hoe ik een looptijd regeling kan bouwen, zodat ik de draaitijd van het motortje in de torpedo kan instellen.

groeten,
Jasper

Hallo Jasper,

In het draadje over torpedo's worden diverse timer schakelingen besproken. Hier vind je ook info over de diverse aandrijf technieken (zoals elektrisch, rubber, gas, e.d.).

In ieder geval veel succes en bouwplezier toegewenst.

M.v.g.

Mathijs

een vijf bladige schroef voor een model van de Zwaardvis class of Walrus class schaal 1:50 hebbben we liggen.
echter kosten ze wel €100.--
lijkt veel, maar we moesten eerst de mal laten maken, waarna de schroef word gegoten van brons of messing.
url]

jan kraak

hallo

das best een heeeeeeeeel mooi propje jan

alleen ik heb er geen boot voor LOL

maar wat niet is kan nog komen

groeten raf

Hoi allemaal,

Je zou bijna alleen voor de prop al een Walrus gaan maken 8)

Maarja zoveel plannen en maar zo weinig tijd.

Groeten,

Jan huizenga.

Back