5 meter pilatus B4 ombouwen naar vleugelbuis

Ik heb een oude pilatus overgenomen. Nu is deze ooit gebouwd met rechtstaande latten als vleugelbevestiging. Door de jaren heen is daar wat sleet op gekomen.

Nu wil ik deze gaan omvormen naar een buis.
Kan iemand me hier raad in geven?

Ik heb een oude pilatus overgenomen. Nu is deze ooit gebouwd met rechtstaande latten als vleugelbevestiging. Door de jaren heen is daar wat sleet op gekomen.

Misschien helpt het als je van de huidige situatie een foto plaatst ?

Hallo ,
Je zou ook de houten sleutel kunnen vervangen door een sleutel zelf in carbon te maken,dan moet je de vleugels niet open zagen .
Groeten Stef,

Ik heb een oude pilatus overgenomen. Nu is deze ooit gebouwd met rechtstaande latten als vleugelbevestiging.

Ik neem aan dat me met "rechtstaande latten" een vlakstaal vleugelverbinding bedoeld? Gelet op de grootte van het model zal dit dan dubbel zijn uitgevoerd.
Op zich is daar niks mis mee, het is gebruikelijk dat een dergelijke bevestiging wat speling kan geven.
Zelf zou ik dat lekker zo laten, ombouw naar een vleugelbuis is een hele ingreep. Groeten, Maarten

Ik neem aan dat me met "rechtstaande latten" een vlakstaal vleugelverbinding bedoeld? Gelet op de grootte van het model zal dit dan dubbel zijn uitgevoerd.
Op zich is daar niks mis mee, het is gebruikelijk dat een dergelijke bevestiging wat speling kan geven.
Zelf zou ik dat lekker zo laten, ombouw naar een vleugelbuis is een hele ingreep. Groeten, Maarten

ze zijn enkel uitgevoerd... iedere vleugel heeft 1 lat rechtstaand van 2mm op 25mm

ze zijn enkel uitgevoerd... iedere vleugel heeft 1 lat rechtstaand van 2mm op 25mm

Zo'n grote kunstvluchtbak en dan die afmetingen . . . :?

Vliegen alsof je op eieren loopt! ;)

rechtstaande latten als vleugelbevestiging

Is het wel echt wat wij denken dat het is?

Wij wachten (nog steeds) op de foto's. :yes:

jan.

Back