5 september 2010: Rookie Racing School

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snellehenk, 22 jun 2010.

  1. myself

    myself Guest

    Ik vond het ook super gezellig en leerzaam, word ook zeker lid van de vereniging:D

    Nu eerst eens even investeren in betere servo's en een betere zender;)

    Dus misschien treffen we elkaar wel weer eens aan op de baan.

    Groetjes

    Rene
     
  2. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik heb verschillende Ishima's zien vliegen, dewelke was jij? :)
     
  3. myself

    myself Guest

    @ Kurtje

    Ik ben die gene die tegenover je zat met het theorie gedeelte, volgens mij stonden we ook nog even te praten bij de lucht compressor.
     
  4. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ahhhhhhhh ok :)

    Tegenover mij zaten er 2 met een Ishima :) Maar aan de luchtcompressor weet ik wie je bent!
     
  5. myself

    myself Guest

    @ Kurtje

    Vraagje, wat voor servo's heb jij in je ishima zitten? Ik wil namelijk andere servo's gaan kopen binnenkort (die sneller reageren) maar weet niet zo goed welke ik moet nemen.
     
  6. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
  7. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    In mijn Ishima heb ik eigenlijk Hitec servo's zitten, niet slecht voor die wagen...
    Heb ze toen een 40euro/stuk betaald.

    In mijn MBX6 heb ik Orion servo's zitten (dezelfde als Savox) en dat is heel ander materiaal. Heb daar een 20kg op het stuur zitten en een 10kg gas/rem.

    In mijn B4 heb ik een ACE 1015 zitten, en ja das nog altijd een topper...

    Ze kosten wel wat, maar je gaat er zeker plezier van hebben...
     
  8. myself

    myself Guest

    Ok dat ziet er wel goed uit, maar voor een buggy moet je voor de stuurservo denk ik wel die met een koppel van 20kilo hebben?

    Ook maar sparen :D

    Thanks Jasper en Kurt
     
  9. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    @Kurt; hoeveel kg hadden die Hitec servo's?
    @Jasper; dit is ruim voldoende voor jou 1:10 - Savöx SC-0254MG -
     
  10. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Voor een buggy is 10 kg voldoende, ik rij op mijn truggy met 20 kg op stuur en 14 kg op gas/rem. Een buggy rijdt met veel minder al goed.
     
  11. myself

    myself Guest

    Dus dan heb ik tien kg voor de stuurservo en tien kg op de gas/remservo.
     
  12. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Yep, en dan een beetje snelle met metalen tandwielen dan heb je er lang plezier van.
     
  13. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Euhm die Hitec servo's hebben beiden 10kg trekkracht als ik me niet vergis...
    Voldoende voor de buggy dus...

    Maar alleen al in snelheid en blijvende kracht blinken de ACE 1015 en de Orion VDS2015 uit :) De VDS1007 die ik op de gas/rem heb staan is ongelofelijk snel met zijn 0.07 tijd voor 60graden...
     
  14. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    De Orion servo's zijn gelijk aan de Savox servo's (komen uit dezelfde fabriek). Alleen de Savox 12 kg is bij Orion 14 kg...dit zou kunnen komen door iets aangepaste tandwielen.

    De Orion en Savox servo's schijnen wat minder stroom te verbruiken dan de ACE, naar ik heb gehoord. Maar of dat echt zo is weet ik niet zeker aangezien ik altijd alleen op Orion en Savox heb gereden.
     
  15. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Je moet geen goedkope hitec's vergelijk met dure Orions he ;) Kijk eens naar de 7955TG en de andere servo's uit hun HV serie ;) Die servo hebben tita gears en kunnen op 2S lipo gereden worden zonder BEC ertussen. Die servo's zijn dan ook best ziek en de CS van Hitec is zowaar een van de beste. Niet dat je echt zal nodig want ik lees wel vaker dat mensen met de 7955TG al 3 jaar rijden zonder problemen.
     
  16. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Inderdaad, dat de ACE1015 wat meer stroom verbruikt heb ik ook al van vele mensen gehoord...

    Zelfs in Mol hoorde ik vertellen dat wanneer je 2 ACE servo's hebt zitten, en je komt van de draadkant over de grootste jump, vol gas de bocht om, de servo's zo hard moeten werken dat je transponder te weinig stroom zou krijgen... resultaat rondetelling mislukt :D

    Maar je hebt gelijk, in mijn truggy komen ook gewoon de 20kg stuur en de 10kg gas/rem te staan van Orion...
     
  17. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Gas: HS-7940TH - Hitec RCD
    Stuur: HS-7945TH - Hitec RCD

    En 7.4V daarop :D
     
  18. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    @SSI ik vergelijk ze ook helemaal neit, ze zitten in een heel andere prijsklasse...
    De hitecs zitten in de Ishima, waar ik eigenlijk alleen maar op een vettig zandcircuit mee rij met wat vrienden... Voor mij is dat daar meer als genoeg :)
     
  19. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Ook met een condensator erbij?

    Truggy: HS-7950TH - Hitec RCD
    of
    HS-7954SH - Hitec RCD

    Ik rij zelf met de 7954SH in m'n buggy. Ik vind hem snel genoeg. Een super snelle stuur servo maakt een buggy ook nerveuzer. Natuurlijk kan je altijd een snellere nemen en het aanpassen in de zender als ie echt te snel is.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2010
  20. myself

    myself Guest

    Dus als ik deze neem Savox SC-1257TG dan zit ik gebakken en die kunnen ook gewoon op een hump-pack zonder dat die na tien minuten leeg is?
     

Deel Deze Pagina