500AR cellen: waar nog te koop? (of vergelijkbare)

Ik vroeg me af waar deze cellen nog te koop zijn?

Ik heb even rondgekeken op sites als rctechnics.eu en conrad.nl, maar óf ik heb verkeerd gezocht óf deze cellen worden nauwelijks meer verkocht. Kent iemand misschien een webshop waar ze nog wel worden verkocht? (binnenlands graag)

Wellicht vergelijkbare cellen? (nee geen Li-Po :P )

500 AR is tegenwoordig niks meer vergeleken met bijvoorbeeld GP1300 of IB 1400 cellen. 500 AR is dan ook al heel lang niet meer te krijgen.

Misschien dat RBC nog van dit formaat cellen verkoopt?

NiCad cellen zijn steeds moeilijker verkrijgbaar, tegenwoordig moet je echt omschakelen naar NiMH cellen of toch de Lipo's, waar jij blijkbaar huiverig voor bent :?:
Ik heb nog wel een paar van die cellen al jaren liggen, maar ga ze niet meer gebruiken, er zijn veel betere cellen nu :lol:
Gewoon even doorbijten, over een paar jaar zijn ook de NiMH's waarschijnlijk verdwenen, Lipo is echt de toekomst :wink:

Paulraaf zei:
500 AR is tegenwoordig niks meer vergeleken met bijvoorbeeld GP1300 of IB 1400 cellen. 500 AR is dan ook al heel lang niet meer te krijgen.

Misschien dat RBC nog van dit formaat cellen verkoopt?

Inderdaad, ik heb me gister lam gezocht naar deze cellen maar tevergeefs. Hoe zit het dan met die gp1300 en IB1400, die worden nog wel verkocht? En waar dan? :?:

fbk zei:
NiCad cellen zijn steeds moeilijker verkrijgbaar, tegenwoordig moet je echt omschakelen naar NiMH cellen of toch de Lipo's, waar jij blijkbaar huiverig voor bent Question
Ik heb nog wel een paar van die cellen al jaren liggen, maar ga ze niet meer gebruiken, er zijn veel betere cellen nu Laughing
Gewoon even doorbijten, over een paar jaar zijn ook de NiMH's waarschijnlijk verdwenen, Lipo is echt de toekomst Wink

Ach je hebt gelijk, Li-Po's zijn inderdaad de toekomst. Maar als ik overstap op lithium polymeer dan is dat gelijk alweer een hele grote investering: lader, equalizer, ESC, motor, li-po. Maar wie weet, ik zit nu even de boel af te wegen en te vergelijken met elkaar.

Die GP en IB cellen zijn bij veel modelbouwwinkels verkrijgbaar. Dit zijn NiMHa cellen die zich best door een NiCad lader laten laden maar een NiMha lader wel beter is.

Roelof zei:
Die GP en IB cellen zijn bij veel modelbouwwinkels verkrijgbaar. Dit zijn NiMHa cellen die zich best door een NiCad lader laten laden maar een NiMha lader wel beter is.

Ken je misschien ook een webshop die deze verkocht?

En wat is NiMHa nou weer? :D Een speciale benaming voor zulke cellen neem ik aan. Ik heb thuis een NiCad & NiMh Mega Peak 5000 lader, voldoet zo'n lader voor NiMHa cellen?

Sky zei:
Roelof zei:

En wat is NiMHa nou weer? :D Een speciale benaming voor zulke cellen neem ik aan. Ik heb thuis een NiCad & NiMh Mega Peak 5000 lader, voldoet zo'n lader voor NiMHa cellen?

Hij bedoelt het zelfde, dus kan je dergelijke cellen gewoon laden aan je lader. met deze cellen heb je gewoon 3 keer de capiciteit van een 500 AR in ongeveer dezelfde behuizing.

(Wat betreft lipo cellen.. zo erg is de omschakeling niet.. Je hebt een lader en lipo nodig de motor die je nu hebt kan er ook op draaien en de regelaar kan het ook doen.. Echter zou lipo afslag beter zijn)

Mvg Vincent

Sky zei:

Goh, klik eens op 1 van de vele banners bove en onder aan iedere pagina van dit forum ;)

Sky zei:
En wat is NiMHa nou weer?

Type accu, die 500AR zijn Nicads en die GP1300/IB1400 zijn NiMha accu's. Inderdaad dezelfde formaat alleen 3x zoveel capaciteit.
Als je een NiMha lader hebt kan je ze prima laden, laad ze niet hoger dan een 2A

Oké jongens, bedankt voor jullie antwoorden. 'k Heb weer wat opgestoken. Zijn die GP1300 / IB1400 toevallig die "receiver packs" die ik meestal tegen kom op webshops?

Back