50cc zelfbouw Offroad terreinwagen

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door WijnandRC, 6 mrt 2012.

  1. WijnandRC

    WijnandRC

    Lid geworden:
    6 mrt 2012
    Berichten:
    22
    Goedendag allemaal!
    Ik zal mezelf eerst even voorstellen,
    mijn naam is Wijnand en ik woon in nijmegen. Ik studeer werktuigbouwkunde niveau 4. Nu ben ik van plan zelf een RC wagen te maken (big scale!). Ik heb geen freesbank of ander pretspul, dus ik zal het (heel) simpel moeten houden.
    Nu heb ik toevallig nog een gloednieuw 50cc minibike blokje liggen, wat ik hierin wil bouwen. De wagen zal daardoor ook wel wat zwaarder worden als gebruikelijk...
    Ik wil ook geen standaard frame bouwen, maar een zelfbedachte vorm. ik heb al wat simpele tekeningetjes in inventor gemaakt, en die zal ik hier nog bij zetten.
    Helaas is mijn budget ook beperkt dus zal er geen diff op komen. Het word een off road wagen, dus een starre achteras lijkt mij geen probleem (echte terreinwagens hebben niet voor niets Diff locks toch). Het gaat mij verder ook vooral om het bouwen, het hoeft dus ook niet kei goed te rijden. Als het maar rijd!:D Het moet vooral een heel simpel ding worden, wat ik zelf met simpel gereedschap kan maken.
    Ik had nog wat vragen omdat ik zelf niet zo goed weet waar onderdelen te krijgen zijn.
    Ik zoek: Grote vering (liefst nog groter als van 1:5 modellen vanwege het gewicht). Ik heb ook al naar bromfietsvering gekeken maar deze zijn veel te stug omdat deze bedoelt zijn om een persoon op te zetten.
    Grote, grove banden met velg, Aangezien er enorm veel vermogen op komt het liefst banden met grove noppen of iets dergelijks. Foto's van het ontwerp komen snel!

    Wijnand
     
  2. fuhren100

    fuhren100

    Lid geworden:
    31 jan 2009
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Benschop
    Hoi Wijnand.
    Ik weet niet of je bekend bent met de website van the pitstop shop.