50cc zelfbouw Offroad terreinwagen

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door WijnandRC, 6 mrt 2012.

  1. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    POM, nylon, PP. Waar je maar een plaatje van kunt vastkrijgen. ABS zal snel begeven denk ik.
     
  2. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Ben ik toch wel benieuwd wat je precies besteld hebt. Normaal gesproken verschillen de prijzen voor ruw materiaal niet zoveel? Zeker weten dat je appels met appels hebt vergeleken?
     
  3. WijnandRC

    WijnandRC

    Lid geworden:
    6 mrt 2012
    Berichten:
    22
    PP is misschien wel een heel goed idee, de spatborden op m'n enduro motor zijn ook van dat spul en die zijn erg taai. Er zijn alleen wel veel soorten PP, dat maakt het dan weer lastig maar goed.
     
  4. WijnandRC

    WijnandRC

    Lid geworden:
    6 mrt 2012
    Berichten:
    22
    Als voorbeeld:
    een stuk rondstaf van rond 35 en 300 lang, kwaliteit 6082 kost bij de alu shop 8 euro. Bij staalmarkt mag ik er 30 voor aftikken. Naar mijn weten moet alles waar de normering 6082 bij staat aan bepaalde minimum eisen voldoen.
    Daarnaast rekent staalmarkt al 30 euro alleen maar omdat ik particulier koop...
    Als we op het werk bestellen krijgen we daar ook standaard een flink percentage korting terwijl we echt niet veel afnemen, dan kun je al nagaan hoe die prijzen zijn opgebouwd...

    Nog zoiets, laats kwam er een vertegenwoordiger langs op het werk van een zaak die in boutjes en moertjes e.d. handelt. Als we bij hun zouden gaan inkopen zouden we standaard 90% korting krijgen. De man is meteen weggestuurd, want als je zulke percentages korting kan geven slaan je prijzen nergens op:rolleyes:
     
  5. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Ergens denk ik dat er iets is misgegaan.

    Aluminium staf 6082 rond 35mm kost bij MCB (waar staalmarkt onderdeel van uit maakt) ca. € 9,50/Kg (bruto). Een stuk van 30cm zou zo'n 450 gram moeten wegen, dus zou dat ca. € 4,50 moeten kosten (ex BTW) Nu zul je voor zo'n klein stukje waarschijnlijk wel wat meer moeten neerleggen, aangezien ze met veel reststukken blijven zitten.

    Het zou natuurlijk kunnen dat staalmarkt zich richt op de zakelijke markt. Dat haal ik al een beetje uit je verhaal over "particulier inkopen" en het feit dat ze normaal gesproken hun materialen niet versturen, maar zelf -per vrachtwagen- afleveren (wat bij een bestelling vanaf € 400,00 overigens gratis is) en verder waarschijnlijk ook minimum afleverhoeveelheden en/of extra toeslagen hanteren, omdat het anders voor hen gewoon niet loont (denk daarbij aan de hoeveelheid papierwerk die er voor een groothandel bij een éénmalige aankoop komt kijken)

    Verhalen over idiote kortingspercentages zeggen niet zoveel, dat is de normaalste zaak van de wereld. Iedere zakelijke klant krijgt, zeker als het om zaken als veelvoorkomende (bevestigings)materialen gaat, tientallen procenten korting op de brutoprijs. Ben je een grote afnemer, dan gaan daar nog eens tientallen procenten vanaf. Dat is nu eenmaal het verschil tussen de particuliere en de zakelijke markt. Als zakelijke klant weet je gewoon wat je ongeveer voor een product zou moeten betalen en probeer je vervolgens een goede prijs te bedingen. Als jouw verhaal werkelijk waar is, vraag ik me eerder af hoe het is gesteld met jullie inkoper / afdeling inkoop.
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2014
  6. WijnandRC

    WijnandRC

    Lid geworden:
    6 mrt 2012
    Berichten:
    22
    Ik heb de prijs nog telefonisch gecontroleerd, dus ik denk niet dat het is misgegaan. Ik heb hier de prijsopgave liggen en ze vragen gewoon 30 euro voor dat stukje rond 35. Voor 400mm blank staal rond 8 22 euro. Dat is gewoon véél en veels te duur, ook particulier bij eenmalige afname. Op de prijsopgave staat trouwens ook nergens een toeslag of iets dergelijks vermeld. Daarnaast heeft de medewerker aan de balie mij ook niet geïnformeerd over toeslagen voor kleine hoeveelheden. Enkel dat er dus standaard 30 euro bij komt bij contante verkoop

    Dat kortingspercentages normaal zijn weet ik heel goed (aangezien er 4 man bij ons bedrijf werken ben ik ook gedeeltelijk inkoper), maar als je standaard, aan een nieuwe klant die eigenlijk maar weinig afneemt al 90% korting kan geven? Lijkt mij dat je basisprijs gewoon veel te hoog is dan. Ze waren dan alsnog ongeveer even duur als de huidige leverancier, die standaard 30% korting geeft.

    Hoe dan ook, nu heb ik een berg alu. Naar mijn idee voor een nette prijs;)
    Het verspaand goed en is niet abnormaal zacht of iets dergelijks dus ook de kwaliteit is prima.
     
  7. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Van de site van staalmarkt:
    En:
    Ze hanteren dus gewoon de prijzen van MCB, maar zijn niet ingesteld op leveren aan particulieren. Je bent gewoon bij het verkeerde adres geweest.
     

Deel Deze Pagina