56501 Electrical Unit doet het niet meer

Hallo,

Ik ben nieuw hier (model truckers) en heb nu een tamiya volvo FH12 (56312).
En daar zit een licht unit in (ouder model) en daar zoek ik een gebruiksaanwijzing van. Ik heb zelf ook al gezocht op het forum en google maar kon het niet vinden.

Tobi

Laatst bewerkt:
proficiat met je aankoop!

Welke licht unit? De MFU?
staat er toevallig ergens een serie nummer op, dit maakt het zoeken al wat eenvoudiger ;)

desnoods een foto voor de kenners, die weten dan meteen waarover het gaat ;)

Ik heb de leds aangesloten en ze doen het goed maar er zitten geen achterlichten en achteruitrijlichten bij. De achterlichten heb ik kunnen aansluiten aan de gewone verlichting maar waar kan ik de achteruitrijlichten op aansluiten?

Tobi

verlichting

Het klopt dat bij deze set geen achteruit rijverlichting is.Ik heb deze verlichting wel eens aan gesloten rechtstreeks op de motor en dan + en -
omdraaien dan krijgen de led's stroom als de motor andersom draait.
vr.gr.adrie
Wel weerstanden gebruiken

Ik heb vandaag geprobeerd voor nog twee ledjes aan te sluiten maar de eerste brandde al door... Welke weerstand moet ik gebruiken en waar moet ik deze dan precies aansluiten?
Ik heb het ledje aangesloten op de plaats waar de schijnwerpers aan moeten.

Alvast bedankt

Tobi

Welke sterkte van weerstand je moet gebruiken weet ik niet,maar je moet de weerstand solderen aan de plus van de led.Deplus is het langste pootje van de led.
vr.gr.adrie

Met wat voor een accu rij je. 7,2V of 12V?
hoe heb je de ledjes aan gesloten in serie (doorlussen) of parrallel plussen en minnen aan elkaar? en hoeveel ledjes zijn het en welke diameter.

Ik heb een 7,2 volt accu en heb op de aan sluiting voor de schijnwerpers twee standaard tamiya leds aangesloten (die doen het wel). De plussen en minnen gaan van led naar led.

Ik heb nog een printplaat uit een fietslicht. Kan ik deze vastzetten in een stand (zonder het originele knopje) en aansluiten op de verlichting?

licht zet

ik zit met zelfde probeem:confused:

Hallo,

Ik ben nieuw hier (model truckers) en heb nu een tamiya volvo FH12 (56312).
En daar zit een licht unit in (ouder model) en daar zoek ik een gebruiksaanwijzing van. Ik heb zelf ook al gezocht op het forum en google maar kon het niet vinden.

Tobi

Ik heb vandaag weer gereden maar na een tijdje stopte het licht systeem ermee.
Ik weet dat er een klein knopje is om het weer aan te krijgen maar dat helpt nu niets. Mischien is er een zekring doorgebrand. Welke zou dat kunnen zijn?

even kijken waar de zekeringen zitten en dan doormeten he
meten is weten en gissen is missen

Ik heb wel een volt meter maar hoe kan ik de zekeringen herkennen?

Hoewel ik nooit zo'n ding heb opengemaakt vermoed ik dat er een glaszekering in zit. Dit vrij gebruikelijk op printen.

Je herkend deze aan een glazen buisje met aan de uiteinden metalen contactpunten. Deze zit meestal in een metalen of kunstof houdertje op de print gesoldeerd.

Je kan deze vervangen door andere met dezelfde waarde als wat op de wat op de zekering staat.
Let wel, je hebt een trage en snelle uitvoering.

Succes met het storingszoeken.

Raymond.

Hoewel ik nooit zo'n ding heb opengemaakt vermoed ik dat er een glaszekering in zit. Dit vrij gebruikelijk op printen.

Je herkend deze aan een glazen buisje met aan de uiteinden metalen contactpunten. Deze zit meestal in een metalen of kunstof houdertje op de print gesoldeerd.

Je kan deze vervangen door andere met dezelfde waarde als wat op de wat op de zekering staat.
Let wel, je hebt een trage en snelle uitvoering.

Succes met het storingszoeken.

Raymond.

Ik heb ze wel eens gezien in een videospeler en ik heb net even gekeken, maar ik kan niet zo'n zekering vinden in de unit. Of kijk ik er nu overheen?
De printplaat licht blood en ziet er zo uit:

(een beetje onduidelijk)

Back