6 axis gyro voor 450 size heli

Discussie in 'Electronica' gestart door kingontheroad, 5 sep 2018.

  1. kingontheroad

    kingontheroad

    Lid geworden:
    26 okt 2012
    Berichten:
    61
    Goedemorgen

    Ik heb nog een copterX 450SE v2 in de kast voor 3 kwart in elkaar gezet toen der tijd .
    Nou zie ik de laatste tijd steeds heli,s op youtube met zo,n 6 axis gyro wat gemakkelijker vliegt .

    Zijn deze 6 axis gyro er ook voor een 450 size heli ??

    Ik heb al gezocht in de bekende webshops enz maar kan niet vinden wat ik zoek ?
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    ff heel kort: 6 as gyro bestaat zowieso niet.
    er zijn maar 3 assen. x, y en draaien van de staart.
    z hebben sommige ook. maar erg weinig

    Maar 6 is een verzinsel van een chinees waardoor zijn ding beter lijkt.
    komt er gewoon op neer dat er een soort trainer functie in zit, die de uitslagen een (stuk) kleiner maakt, of je hebt een automatische reddingsfunctie.
    Microbeast gaat een aardig stuk. geen reddingsfuncties (naar mijn weten)
    Bavarian demon heeft stabilisaties met complete reddingsfuncties. let op, niet allemaal.
    vbar kun je op alle mogelijke manieren instellen, is duidelijk en simpel.

    met al deze dingen kun je de heli gewoon goed temmen.
    toerental niet te hoog zetten (let op, dit is makkelijker als er GEEN DFC kop op de heli zit)
    rustig plekje opzoeken waar niet zoveel wind staat.
    niet naast een gebouw of naast bomen gaan vliegen, de wind doet daar rare dingen.

    in alle gevallen is het wel makkelijk dat iemand met vliegervaring het ding invliegt.
    het nadeel van dit soort electronisch gespuis is dat je voor de vlucht nooit weet hoe het vliegt.

    een 450 maat heli is eigenlijk 1 van de kleinste maten waar alle onderdelen gewoon op zichzelf op gezet worden.
    de meeste kleinere heli's hebben zo'n printplaatje waar alles op samen is gevoegd..
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2018
  3. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    712
    Locatie:
    Doesburg
    BeastX plus kan software op gezet worden met redding functie.
     
  4. kingontheroad

    kingontheroad

    Lid geworden:
    26 okt 2012
    Berichten:
    61
    Al vast bedankt voor reacties , ik zal zo boven ff kijken wat voor kop ik er op heb .
    Staat me zo bij van flybarless maar weet t niet zeker
     
  5. kingontheroad

    kingontheroad

    Lid geworden:
    26 okt 2012
    Berichten:
    61
    Zijn er ook nog voordeliger merken als beastX ? 140 euro word me een beetje te gek....
     
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    K-bar geloof ik, die moet je dan zelf flashen of hoe dat heet. Wat die kost weet ik zo niet. Maar er zijn vast ervarings-deskundigen hier. Je kunt daar de V-bar software op zetten. Schijnt ook goed te werken.
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    k-bar is een vbar kloon.
    daar MOET zelfs de vbar software op. En daar begint meteen het gezeur, want dat vinden de heren bij vbar natuurlijk niet leuk.

    DFC is trouwens een type flybarless kop.
    normaal flybarless heeft nog een meenemer tussen de swash en de kop zitten.
    Bij dfc zit er tussen de kop en swash niets.. daar wordt de buitenrand van de swash meegenomen door de linkjes naar de kop.

    Er zijn best wel wat goedkope china dingen in de handel.
    De ene werkt beter dan de andere. daar moet je echt ff onderzoek naar doen.
    vaak zijn de clones of goedkope versies wel in orde, alleen heb je er gewoon wat werk aan om het normaal werkend te krijgen.
    De merken die ik net noemde zijn al een stevige tijd in de handel.. en zijn weinig gekke verhalen over te vinden..
     
  8. kingontheroad

    kingontheroad

    Lid geworden:
    26 okt 2012
    Berichten:
    61
    Thanks @Student onder welke trefwoorden kan ik t beste zoeken ? Op alie vind ik niks als ik zoek op 6 axis gyro
     
  9. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Zoek op Flybarless gyro.
     
    kingontheroad vindt dit leuk.
  10. kingontheroad

    kingontheroad

    Lid geworden:
    26 okt 2012
    Berichten:
    61
    ik vind alleen maar 3 assige , zie ik iets over t hoofd ?
     
  11. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat klopt, die moet je ook hebben. 6 assig bestaat niet zoals Student al aangaf.
     
  12. kingontheroad

    kingontheroad

    Lid geworden:
    26 okt 2012
    Berichten:
    61
    Super ! is ook zo , was t ff vergeten
     
  13. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    1 vooruit/achteruit
    2 links/rechts kantelen
    3 draaien
     
    kingontheroad vindt dit leuk.
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Mocht je een vier-assige vinden dan komt die in aanmerking voor de Nobelprijs Physica :D

    Een object heeft maar drie assen tegelijkertijd:
    • top-as
    • dwars-as
    • langs-as
    Nog een Chinese leugen, de meeste OPTO regelaars hebben geen optocoupler aan boord.
    Alleen regelaars met hoger vermogen.

    Regio/provincie/woonplaats
    Het kan ook zeer handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel te vermelden, dan kan iedereen dat altijd links naast je berichten zien. Voor helpende handjes, drinkgelagen, verwijzingen naar hobby-locaties, clubs en winkels, of gewoon een schouder om op uit te huilen.

    Conversaties versus profielposts
    PB = privé bericht, op dit forum heet het conversatie. Je start een conversatie met een gebruiker door te klikken op foto'tje of naam van de betreffende gebruiker, er opent een klein venstertje en daarin klik je op start een conversatie.
    Je kunt ook via profielposts communiceren, door op iemands gebruikerspagina te berichten te plaatsen, maar die berichten zijn openbaar op jouw @kingontheroad profielpagina, iedereen kan ze lezen, en meedoen.

    Notificaties/meldingen
    Voor privébericht/conversaties/discussies kent het forum een paar handige opties zodat je o.a. antwoorden in discussie niet meer over het hoofd ziet. Je kunt een e-mail notificatie en/of een scherm-melding krijgen bij ontvangst van een reactie/privébericht/conversatie/post. Dit kan ook bij aantal andere forum-gebeurtenissen, zoals reacties in een discussie waarop je geabonneerd bent. Erg handig, je ziet niets meer over het hoofd :)

    E.e.a. is in te stellen door rechtsboven op je gebruikersnaam te klikken, daar zijn de diverse instellingen, ietwat onhandig, verdeeld over
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2018
    HeliKoper vindt dit leuk.
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Zou niet helemaal waar moeten zijn...

    hoewel de term 6-assig technisch volledig fout is, word er mee bedoeld dat er over drie assen een draaiing gemeten kan worden, en daarnaast over 3 assen een versnelling.
    Het ding zou dus (bijvoorbeeld) een verticale beweging op kunnen vangen door pitchcorrecties, of een zijdelingse versnelling door een haartje tegen te sturen.

    Of ze goed werken weet ik niet (ik heb nul komma nul praktijkervaring), maar zo ja, zou het de heli nog een fors stuk rustiger moeten maken. Het werkte in elk geval heel aardig in het goedkope kijkshop-dronetje van mijn meissie: als je die midden in de kamer stilhing en een zetje gaf (waar een normale 3-assen gestuurde drone een flink stuk door opzij zou zeilen) stuurde het ding tegen en hing hij vrij vlot weer stil.
     
  16. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    @ TS: Heb je nou een FB of een FBL kop erop?
     
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Maar dat is weer geen gyro-werking :D (Hoe heet dat nu wel??? Liefst met een sjieke Engelstalige term.)

    Kortom: a 6-axis gyro gets you shafted ;)
     
  18. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    het komt er op neer dat de chinezen 6 assen erin hebben gezet om aan te geven dat iets erg rustig vliegt.
    oftewel, een soort trainer modus.
    logica zal dan zijn dat er wat meer heading hold (daar heb je de mooie engelse term:D) in de regellus word gegooid.
    en tegelijk een wat rustiger gedrag ingeprogrammeerd.

    maar.. eigenlijk doen de meeste stabilisatiesystemen dit al.
    alleen is heading hold daar wel aanwezig, maar een beetje teruggeschaald om een natuurgetrouw vlieggedrag te krijgen.
    als ik bv mijn trex 600 zie, als ik die op een bepaalde manier weghang, kan er van alles gebeuren, maar dat ding blijft echt op die manier hangen.
    op een gegeven moment zal hij natuurlijk van zijn plek gaan, maar de heli zelf hangt nog steeds hetzelfde..


    Als je op internet zoekt, zoek op stabilisatie (stabilizing)
    rc helicopter
    3 axis
    (engels doet het erg goed in zoekmachines op internet)
     
    kingontheroad vindt dit leuk.
  19. kingontheroad

    kingontheroad

    Lid geworden:
    26 okt 2012
    Berichten:
    61
    Er zit een flybar kop op . @HeliKoper
    Heb vanmiddag de spulletjes weer bij elkaar gezocht . (electronica)

    Scorpion HK-22218
    Scorpion Commander 45A
    3x Hitec HS-65MG
    1x Futuba S9257
    1x Futuba gy-401

    Voldoet deze electronica nog in een nieuwe heli zoals alzrc 450 pro v2 ?
    De gyro gy0401 wil ik dan vervangen voor de 3-axis gyro kilobar 5.3.4 pro k8 flybarless stabillisatie systeem fbl
     
  20. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    712
    Locatie:
    Doesburg
    Waarom niet gewoon vliegen met wat je hebt. Dit is prima spul.
    Maak nou niet de vergissing te denken dat FBL vliegen veel makkelijker is als met fly-bar.
    Als je een (goedkope) FBL controller (wat jij 3 assen gyro noemt) koop zonder reddings functie dan vliegt dat echt niet veel makkelijker als met fly-bar.

    Dit is goed spul, gewoon afstellen en vliegen met dat ding.
     
    HeliKoper vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina