6-K-RC-helikopter "Whisper" 35MHz probleem

• Topicstarter Topicstarter zar0s ss
  • Startdatum Startdatum
Z

zar0s ss

Guest
hoi iedereen
ik ben nu de gelukkige eigenaar van zoon 4 ch fp helicopter maar ik hb een paar probleempjes

toen ik wou vliegen gaf ik langzaam gas het duurde heel lang want als je in een keer veel gas gaf dan ging hij helemaal uit. maar toen ik vol gas zat kon hij alsnog niet omhoog.

even later weer geprobeerd toen hoorde je eerst een piepje en alleen de staartrotor bewoon heel even en hij sloeg daarna weer af.
dan veranderd het lampje op de gyro van rood naar groen en dan gaat er een servotje naar boven draaien en hij blijft draaien
heb er heel lang bij gewacht maar hij doet daarna niks meer.
als ik de zender uitzet en weer aan kan ik weer een beetje gas geven maar dan krijg ik weer hetzelfde.

kan iemand mij helpen heb nog nooit zoon ding gevlogen dus wss zal ik iets fout doen

ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven en anders vraag je het maar.

mvg michel

ja helemaal hij heeft er zoon 4 uur onder gezeten

net weer even grprobeerd en ik kreeg hem wel draaiende maar meer ook niet:(

nou ik kom langzamerhand wel wat verder:D
de rotor draait nu aardig snel maar hij komt alsnog niet in de lucht
ik had wat gelezen over de motor minder strak tegen dat tandwiel of hie dat dan ook heet aan te zetten. en die blades buigen voor meer lift maar hij zou het volgens mij ook gewoon zonder dat moeten doen.
ook trilt hij best erg ik heb de blades al gebalanceerd maar ze waren netjes in balans.
wat mij wel opviel is dat ze best dik en zwaar zijn want toen ik die blades eraf had toen liet ik hem dus alleen met die flybars draaien toen ging hij een stuk sneller.
ik heb er niet veel ervaring mee maar misschien iemand van jullie wel?

de heli is volgens mij een onbekend merk dus het zal allemaal wel niet zo goed zijn maar het is een nimh 9.6v 700mah
en de lader heeft een output van 12v 350 ma dus hij zou in 2 uur vol moeten zitten:)
ik denk zelf dat ik gewoon een andere accu moet kopen want het motortje wekrt nog gewoon en veel meer kan er niet mis zijn:)

Dan is het idd misschien beter om in een lipo en lipo lader te investeren!
Voor de lipo zou je dan een 11,1v 700mAh 3s1p nodig hebben!
En daar dan een passende lader bij!

Lees ook eens de F.A.Q.'s over accu's en laden, staat een hoop nuttige info ;)

Groeten

kan ik niet gewoon een nieuwe nimh kopen? dat is volgens mij goedkoper en een stuk makkelijker?:D

ach als hij maar vliegt
ik ben niet de rijkste dus dat lijkt mij de beste oplossing

nu zie ik dat een 9.6v 600 mah maar iets van 3 euro is:D en een 800 16 een groot verschil maar is die 600 mah dan goed genoeg of doet hij het daar veel te kort mee?

Hey

Je hebt kans dat hij het wat korter doet met die 600, maar die weegt weer wel iets minder!
Daarintegen, de 800 zal zwaarder in gewicht zijn, waardoor de motors harder moeten werken, en dus ook de vliegtijd wat achteruit gaat!
Zelf zou ik het iig proberen met de 600! Zeker voor dat geld ;)

Groeten

Even kijken of de accu die je nu hebt AA of AAA cellen zijn! De accu uit de link zijn AAA cellen!
Tevens is dit accupack in de breedte aan elkaar geknoopt, die bij je heli zat zit geloof ik in de lengte aan elkaar?
Als je er plaats voor hebt onder je heli zou dit geen probleem moeten zijn, maar let er wel even op!
Over het laden van de accu's kan ik alleen maar zeggen; lees even de FAQ door, zo duidelijk als het daar staat krijg ik het niet uitgelegd ;) ( Klik )

Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Rechargeable Battery Pack
 Specifications:
  1) Size AA
  2) Chemistry: (Ni-MH)
  Nickel Metal Hydride
  3) Voltage:9.6V
4) Capacity: 700mAh
  5) 8pcs AAA Ni-MH 700mAh in series
hierboven staat dus 8 AAA batterijen maar als je bij nummer 1 kijkt is het size AA??

en de aansluiting is toch hetzelfde? zodat ik hem met mijne gewoon op kan laden

ik zie nu ook dat er een verzie is waarbij die cellen in de lengte aan elkaar zitten maar bij de afmetingen staat dat hij bijna 17 cm is? die ik nu heb is maar 9 cm. misschien dat ze dat meten met het draadje? of is het gewoon helemaal de verkeerde?

Laatst bewerkt door een moderator:
AAA zijn idd net wat kleiner als de AA accu's.
Voor zover ik het kan zien zijn het dezelfde stekkers, dus als de + en - aan de goeie kant zitten hoef je er niks meer aan te doen!

Groeten

en die lengte van 17 cm is zeker niks mis mee omdat mijne maar 9 cm is?

dan ga ik hem gelijk bestellen:)

Hey

Waar zie jij die 17 cm staan? Bijna 2x zo lang kan nooit goed zijn!
Heb je anders een linkje?

Groeten

Nou begin ik me toch af te vragen wat voor accu je nu gebruikt!

Die laatste link zou volgens de spec's de goede accu moeten zijn! Maar als de accu die je nu hebt maar de helft van de lengte is klopt er ergens iets niet helemaal...

Groeten

Back