6 of 7 kanaals zender????

@Student Het is niet magisch. HH is er duidelijk over. Groter dan een 450 moet er een sat bij. Daar zijn richtlijnen voor. We maken het zelf magisch door een 500 zonder sat te vliegen omdat het blijkbaar best kan mits je 2 antennes goed buiten je carbonfiber frame kunt monteren. Maar officieel zijn er eenduidige richtlijnen voor die je kunt vinden op de website van HH.

Overigens heeft Futaba ook regels hoe je verder je antennes het beste kunt plaatsen.

@Uwe
De Blade 500X is geen crap. Ik lees op helifreak prima berichten. Enige wat je blijkbaar wel kunt doen voor de zekerheid is de plastic tailcase vervangen voor een metalen tailcase. Dat kom je als advies tegen. Maar zo heeft elke helicopter wel een dingetje. Het komt soms blijkbaar voor dat als de tailblades slecht gebalanceerd zijn dat die tailcase eraan gaat in de vlucht. Da's niet best natuurlijk.

.. zo ben ik ook begonnen @Chow:

1) nieuw tail case
2) nieuw main rotor hoofd
alles word zo rigid, dat de AR 7200BX niet meer mee deed
en de heli in het gras gooide,
ineens was het frame gebroken !!! en dan was ik weer bij 0

Dat was je eerste 500X. Je hebt van HH toch een hele nieuwe gekregen die het verder goed deed?

Dat was je eerste 500X. Je hebt van HH toch een hele nieuwe gekregen die het verder goed deed?

idd, hij deed het perfect,

maar als je bekijkt, wat de 'oude' heli deed, uit mijn hoofd:
... na 2 uren ... div lagers
... na 4 uren ... fouten BX
... na 6 uren ... crash zonder reden
... na 8 uren ... tail unit explodet
...

zo dacht ik :
laat de nieuwe heli maar nieuw, en verkoop hem,
alle 4 Blades verkocht,
en ineens mijn crash statistiek weer op 0 gegaan !!!!!

Groet
Uwe

Dat is dan pech hebben. Die tailunit is inderdaad wel een known issue. Die moet eigenlijk gelijk vervangen.
Maar goed. Ik heb een Align 450 Pro gebouwd met kapotte lagers out of the box en een moderator op dit forum idem dito. Ook een Align bouwen voor iemand met gelijk rotte lagers uit de doos. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Het gaat vaker goed dan niet goed vermoed ik.

is ook zo,

Align 700 gebouwd,
naar korte tijd semi motor lager kapot,
vervangen en weer na 4 of 5 vluchten kapot,
nu het derde vervangen, en dat vliegt al 20 uren !!

maar met de Blade
.. dat was een goede keuze van mij,
voor 'normaal vlieger een top heli , licht ..'
maar voor een veel vlieger als trainingsheli >> niks

Groet
Uwe

sssoooorrrryyyy TS voor :offtopic:

nu weer: :ontopic:

Als je heel veel trainingsuren maakt moet je er gewoon betere lagers in stoppen. Daar is behoorlijk wat winst te behalen. Maar voor goeie lagers betaal je ook iets meer.

Maar goed we dwalen af. Ik hoop dat TS in ieder geval voldoende informatie heeft om verder te kunnen.

Ik blijf overigens het verschil van een 6 kanaals zender bij de 450 en een 7 kanaals zender bij de 500 vreemd vinden. Waarom bij de 500 ook niet gewoon een 6 kanaals zender adviseren?
Waarom daar met satelliet(en) werken ipv een aparte ontvanger?

Gr. Jan
Ik ook, want dat is echt niet zo. Bij FBL van align heb je gewoon een losse ontvanger nodig bij een 6 kanaals zender

Laatst bewerkt:
Back