6 uurs race mach

Net terug van de mach heb er weer aardig wat racetijd opzitten en een paar stalpoten over gehouden.
Na een slecht begin van de dag toch leuk geraced in ieder geval..

Groeten

John

Yes, was zeker een erg gave race! Heel erg leuk om de auto's met verlichting over de baan heen te zien scheuren. Jammer van het soms toch wat slechte rijgedrag van enkele autotjes op de baan, maar over het algemeen werd er super geraced.

Iemand nog wat fototjes?

Koel, op naar de 24H!!!!!

Groet Robert

Hey Robert,
Volgende keer niet valsspelen he haha.
was mooie race om te zien.

als de 24h race er kom zal ik ook mee gaan doen.

test met de rc4 transponder is goed gelukt. Hopelijk kunnen ze geleverd worden om onder de kerstboom te leggen :-)

Gr. Nick

Heb me erg vermaakt en ondanks dat we de langzaamste auto op de baan hadden toch weten te winnen :).

Helemaal geen problemen gekend, aan het einde begon het allemaal een beetje te piepen en te kraken maar de auto heeft zich bewezen.

Final A - Finale serie 1Pos Nr Rijder Nr RijderRnd Totaal tijdBesttijdGemiddelde tijdCor1 5 0 De Sticky's Rik Prins, R.Prins, D.Jacobs, Remy Möller1369 6:00:13.14313.88615.787 2 4 0 Team HFCC racing Roeleveld, Hubee, Somerwil, Heinsbroek, Krens, Lepelaar1358 6:00:10.11313.71615.913 3 1 0 Big Boys Toys racingteam Jitse Miedema/ Glenn Hogervorst/ Edwin Neijenhoff/ R. Tempelaar1346 6:00:09.23713.39316.054 4 3 0 Team OnZo Knaap, Mulder, Steeg, Willemse1332 6:00:08.47213.67616.222 5 2 0 Team The Border Mendes, Sigterman, Nijman, Dam1317 6:00:02.34013.71816.402 6 6 0 Team Mach bestuur Rusman, De Jong, De Graaf, De Zwijger1212 6:00:14.8090.70017.834L7 7 0 rcspeedworks Ewald.N, Tjitte Miedema, Harm.B, Sven v. Essen, John Baart1177 6:00:07.91013.37218.358 8 8 0 Team Outsiders Jan S, Nik S, Hans W, Wiebe B en Sidney1066 6:00:12.0527.80420.273L

Was inderdaad een goed gelukte eerste 6 uursrace in Haarlem; ook de kwalificatie in F1-stijl was erg leuk!!

Team OnZo had het op zich goed voor elkaar met een derde kwalificatiepositie en na een rustige start konden we deze positie ook goed vasthouden, na het terugvallen van HFCC hadden we zelfs even de tweede stek. Helaas moesten we na anderhalf uur de motor wisselen (in 3:30min) Oorzaak was een plakkertje op een van de ontluchtingsgaten, we dachten dat dit bij de markering hoorde;-) Gevolg was wel dat de motor erg heet werd en het opgaf. Na de wissel lange tijd op de derde stek gereden maar helaas was onze motorwissel iets te vroeg geweest want na 5 uur gaf de tweede motor ook langzaam de geest en zakten de rondetijden met twee seconden in en vielen we terug naar P4

Aangezien we ruim tien ronden voorsprong hadden op De Border (zonder Michel, die was ziek....beterschap man!!) besloten we de race maar uit te sukkelen met deze motor aangezien wisselen zo maar 12 ronden zou kosten.....

Jan van S heeft de auto netjes naar de finish gebracht en we hebben weer een hoop geleerd......De Stickeys waren gewoon het meest constant, HFCC heeft zich na een opgeblazen regelaar (rood is plus!!!)mooi teruggevochten naar P2 en Big Boys Toys kreeg voor ons net te weinig problemen en eindigden op de derde stek.

Het team van de MACH bedankt voor het organiseren en het fantastisch gave aandenken; volgend jaar zeker weer!!!

Voor Team OnZo een leerzame ervaring en nu op naar de 6 uur van Groningen met de Swiftjes.

groet,

Eric

Paar foto's, helaas is de kwaliteit niet best door donkere omstandigheden.

IMG_6584.jpg

IMG_6585.jpg

IMG_6576.jpg

IMG_6578.jpg

IMG_6579.jpg

Ik heb me afgelopen zaterdag ook meer dan goed vermaakt!

Complimenten aan de Sticky's, die hebben gewoon een snaarstrakke race gereden en heel, heel heel weinig fouten gemaakt. Gegokt op een veilige vertanding en gewonnen! Knap gedaan.

Maar ja, met zo'n teamcaptain is het ook moeilijk een wedstrijd te winnen ;-)

Ik heb me afgelopen zaterdag ook meer dan goed vermaakt!

Complimenten aan de Sticky's, die hebben gewoon een snaarstrakke race gereden en heel, heel heel weinig fouten gemaakt. Gegokt op een veilige vertanding en gewonnen! Knap gedaan.

Maar ja, met zo'n teamcaptain is het ook moeilijk een wedstrijd te winnen ;-)

Dank jewel voor het compliment. De volgende keer toch maar proberen om er wat meer snelheid in te krijgen dit was wel heel erg:D.

Hierbij nog wat foto's van de race die mijn broer gemaakt heeft.
6 uurs Endurance Race @ Haarlem - a set on Flickr

6uursracemach001.jpg

onze auto voor de 6 uurs race. Ik blijf erbij dat we met een zeer mooi geprepareerde TT01 met BMW body reden. Het was jammer dat we lang langs de kant stonden met een opgeblazen regelaar omdat de accu verkeerd aangesloten was. Daarna of misschien wel daardoor hadden we ook een probleem met 2 van de 4 koplampen waardeer wederom een lange reparatie nodig was. We gingen van 2 ronden voorsprong naar 54 ronden achterstand op het team wat op dat moment op de eerste plaats reed. Als je dan met in totaal 15 minuten reparatietijd langs de kant staat en toch nog 2e weet te worden op 11 ronden van de winnaars dan kan ik niet anders als heel tevreden zijn. De stikkies gingen gewoon heel constant in het rond en haalden zonder problemen de finish als eerste en dat is uiteindelijk wat telt. De snelste ronde rijden is misschien wel leuk voor je statistiek maar met een 6 uurs race totaal niet interessant. Het meest constante team heeft gewonnen. Dat je daarbij niet de snelste op de baan hoeft te zijn is hiermee wederom bewezen. Top gedaan mannen !!!

Laatst bewerkt:
6uursracemach057.jpg

de start van de race: wat een mooi gezicht zo ;)
nr 2 had opstart problemen ( net als Hugo :p ) en kon bij de herstart aansluiten

6uursracemach033.jpg

tijdens de race

6uursracemach024.jpg

team the border in actie

6uursracemach051.jpg

team HFCC in actie

6uursracemach058.jpg

de winnaars in actie

6uursracemach059.jpg

team Nozo in actie

6uursracemach064.jpg

team Big Boys Toys; de van pole gestarte rijders brachten hun bolide ook naar het podium

6uursracemach069.jpg

blijft mooi ;)

6uursracemach072.jpg

na de race bleek dat de BMW volgens jaar zonder problemen weer ingezet kan worden

foto's gemaakt door Michael Somerwil.

Laatst bewerkt:
Het is toch weer de MACH die dit soort races mogelijk maakt...

Complimenten voor een ieder die hier over nadenkt en het tot uitvoering brengt.
De rijdersgroep op de MACH (zowel electro als brandstof) is mijnsinziens een leuke actieve groep mensen die van alles verzinnen om de hobby aantrekkelijk te maken/houden....

Back