600 ESP en tandwiel

dat was de regelaar niet , heb mijn throttle op 5% gezet op de zender en het was opgelost .

Vlieg jij dan tot de cut-off ? Vind ik maar gevaarlijk, ik beslis liever zelf wanneer ik stop, zonder de ESC te laten beslissen.

vliegen tot cut off?
cut off is een veiligheid hé
denk dat ik idd zelf zal beslissen, bv 5 minuten (moet nog timen hoor)
maar toch beter de cut off op high (3,2?) te zetten dan op medium 3,0? of low denk ik dan.

Geloof me maar gewoon, op Low cutoff dus op 2.
3.0 Volt dan zit je veilig op 80%.
Nooit op cut off, dat wil je met een heli zo en zo niet.
En op High cutoff zit je op de 3.2V dat is veel te vroeg.
Maar goed uiteraard maak je zelf uit hoe je hem insteld.

PS we hebben het hier dan wel over de 75 en 100Amp ESC van Align.

Vandaag gevlogen,
Zelfs op cut of op high kon ik door vliegen tot de cel nog op 3,5 stond, heb niet gewacht op de cut of, zelf gestopt.
Zit dus niet onder de 3,2 maar steek nu 4300 mah in een lipo van 5000??? is dat niet wat veel?

Ja dat is te veel met 4000 zit je al op 80%
Geen idee over hoe jij meet, mogelijk onbelast.
Je moet wel weten dat wanneer je vliegt je absoluut de 3.2V haalt
en zo af en toe met zware belasting komen één of meerdere cellen ook nog wel bij de 3V.
Uiteraard wanneer je dan gaat laden zal je iets zien staan van 3.5 of 3.6 maar dat is onbelast.
Gewoon timer op zes minuten en je zit dan rond de 3000 á 3500 gewoon veilig.

Laatst bewerkt:
Ik zet de cut off altijd zo laag mogelijk (of uit). Wil je geen last van hebben tijdens vliegen en je 75/80% grens zoek je op met getimed vliegen.

ESP 600 15 tands is 3:50 vliegen en dan zit je rond de 75%. Met de 14 tands haal je de 6:00.

Even een korte andere vraag. Ik zie op de website van Helipross een T-rex 600 canopy staan waarbij men specifiek schrijft dat dit voor een Nitro model is...

De T-rex 600 nitro of electro zijn m.u.v. de aandrijving voor zover ik weet dezelfde modellen. Maakt dit dan werkelijk iets uit of heb ik ergens iets gemist?

Groet,
Ruud

Aha,... thx Pardoez! Weet ik dat ook alweer. Ik heb ze beide al gezien maar dit was me nog niet eerder opgevallen.

Ik ben in ieder geval sinds vandaag de trotse eigenaar van een nieuwe T-rex 600ESP inclusief de blauwe upgrade onderdelen.

Groet,
Ruud

... I use a 16 helical pinion and set ...

Wat is eigenlijk het verschil tussen een helical pinion en een normale pinion? (Behalve dan dat de helical 'schuin' is) Wat is dus m.a.w. de 'engineering' gedachte erachter? Zijn ze zoals ik hier lees stiller. Is dit het enige verschil of zit er nog meer achter?

Laatst bewerkt:
Back