634 PK op de voorwielen

  • Topicstarter Topicstarter bennieboy90
  • Startdatum Startdatum
Ik vind het erg tegenvallen, het leukste is misschien nog wel:
Cameraman
He almost hit a dog!
Vrouw naast cameraman
He almost hit a dog?




Top Gear teste een tijdje geleden de VW Golf GTI, Renault Megane 225 en Opel Astra GTC OPC. De laatste heeft 240pk en dat was volgens TG toch te veel voor een voorwielaangedreven auto.
Nu heeft deze CRX wel andere wielen en banden (voor breder dan achter), maar ik vraag me toch af of het niet te veel is. Natuurlijk is het heel makkelijk om in een rechte lijn gas te geven, maar het is zou veel interessanter zijn als we konden zien wat deze auto in de bochten doet.
 
vrij weinig , denk ik maar het is eigenlijk ook nutteloos

misschien met burning contest.
 
en dat ding liep niet eens stationair dan viel die telkens uit.

mvg jarno
 
zag laatst een filpje van een gekietelde biturbo vw golf R32 op de rollerbank, dat vond ik toch wel mooier.

ook dik 600 pk
 
Geef mij maar een standaart bmw m5 (de nieuwe) 507 pk trek hem zo naar de 320 :D wat moet er wel niet gebeuren als je dat ding opfokt. 8)
 
Nee hoor, want ze zijn standaard begrensd op 250 km/u 8) Ik ben ook BMW fan, maar heb de voorkeur voor de M3 E46.
Een Golf R32 is ook wel heel erg gaaf, maar dan wel type IV.
 
Leuk 640pk.... met 2WD en dan nog op de voorwielen ook... :roll: 400 useless pk's dus zoals de video al instrueert; Bij elke versnelling wheelspin..

Issie nou AWD... dán gaan we praten ja :idea:

:wink:
 
Gerard_nl zei:
zag laatst een filpje van een gekietelde biturbo vw golf R32 op de rollerbank, dat vond ik toch wel mooier.

ook dik 600 pk

Ken ik, gaaf geluid absoluut 8O maar ja, das ook alles hé... ook 2 wiel aangedreven.... :?
 
Bedoel je deze

Inderdaad.... als dat een R32 is dan hebben ze waarschijnlijk de Haldex koppeling uitgeschakeld of zoiets want ik zie toch echt 2 voorwielen draaien.. :?:

Maar goed, ik kan het mis hebben maar het filmpje zegt genoeg denk ik...
 
Met dat vermogen gaat dat golfje niet lang mee. Let eens heel goed op de carroserie bij de 2de meet poging, zelfs het hele dak zie je verbuigen net zo als de rest van de auto. Dit soort vermogen kun je niet ongestrafd in een "normale" fabrieksauto verwerken. Je zal de gehele auto zwaar moeten versterken.
 
Misschien de 4WD drive uitgeschakeld voor de vermogens meeting.
Rollenbanken waar je met een 4WD op terecht kunt zijn niet zo dik bezaaid, zo'n bankje zal wel een stukje complexer zijn. Niet alleen moet de wielafstand kloppen maar ook moeten de rollen onderling niet teveel gaan afwijken in snelheid dat vinden niet alle differentieele leuk die gebruikt worden in een 4WD systeem.
In de tijd van m'n Impreza 555 (natuurlijk ook 4WD) ook eens geinformeerd waar zo'n meeting mogelijk was, dichtsbijzijnde voor brabant en omstreken was ergens in Belgie, 2-3 uur rijden. Maar niet gedaan.
Theo volgens mij trekt ie hem gewoon in z'n totaal door de veering heen.
Hoogstwaarschijnlijk is het motorblokje eerder versleten dan de carresorie, zolang die niet om een lataarnpaal oid wordt heen gevouwen.


Rick
 
Nee hoor, je ziet zelfs de hele carosserie buigen. In het dak zie je zelfs golven ontstaan als hij gas kort geeft. Zodra hij gas geeft klapt het hele blok om en op die momenten zie je de hele auto doorbuigen en in het dak die rare golfbegweging ontstaan. Waarschijnlijk is dat wel weg als die 4 wiel aandrijving in geschakeld is, maar toch.
Ik kan mij idd indenken dat bij bepaalde "leeftijds" groepen het motorblok eerder kapot is dan de rest, terwijl er ook mensen zijn die met dat blokje makkelijk de klok rond kunnen zonder problemen. En NEE, die gaan ook niet altijd echt zuinig om met hun auto. tja en die lantaarns zijn net zo brutaal als die bomen en steken altijd geheel onverwacht de weg over, en dan meestal net voor zo een soort auto.
 
Back
Top