6kanaalsheli hoe werkt het

• Topicstarter Topicstarter _monster_beetle
  • Startdatum Startdatum
M

_monster_beetle

Guest
Ik heb dus zoals in andere draadjes wel zien is een helitje gekocht (honey bee 2 cp), maar ik kom snap wel hoe je gas staart rol en euhm ooruit achteruit laten we maar zeggen moet doen. Dan heb je ook nog idle up, maar die andere 2 kanalen hoe doe ik dat en wat kan ik daar mee :oops: . (tja, dat heb je als je altijd met vliegtuiegn vliegt dan weet je maar 4 kanalen te bedienen... :P )

Ik heb ook eens zo`n 3D helietje gehad, de Walkera (zoom400) er zat een schakelaartje op voor idle up, dat werkte, en er zat een potmetertje voor de pitchmiddenstelling en die deed het niet, zij noemen dat kanalen en ik noem het mixers. Gewoon goed lezen waar alles voor dient en uitproberen maar :P Tip : haal je bladen eraf als je gaat testen.

tja, ik heb de handleiding niet... 2dehands namelijk.

Als ge met kanalen hetvolgende bedoelt: info die ge van uw zender naar uw helicopter stuurt, dan hebt ge voor een CP heli 5 kanalen echt nodig (gas, collective, nick, roll en staart). Je bedient slechts 4 kanalen met de sticks, maar je zender vertaalt die 4 kanalen naar 5 kanalen die doorgestuurd worden (throtle en pitch zijn immers gelinkt aan elkaar). Een 6de kanaal wordt soms gebruikt voor gyro gain vanaf de zender te regelen.

De idle up is niet echt een kanaal dat je naar de heli stuurt, het stelt gewoon andere vliegcurve's in in je zender. Al kan de idle-iup switch wel gelinkt zijn aan de remote gyro gain omdat voor andere idle-modes, je ook andere gyro instellingen wenst.

Back