6s lipo lade

Wat is een goede lader voor accu’s 6s 9500mah ?

ik heb er nu een. Maar deze wordt extreem heet. Deze kan max 10 amp aan.

Iemand goede tip?

@Sjef: geef eens meer info over merk en type lader. Vooral het max. vermogen in W. Dat is zegt met hoeveel A je een 6S lipo kunt laden.
Wil je jouw pakket met 1C (9,5A) of misschien met 2 C (19A) laden. Die info is nodig om een andere lader te kunnen adviseren.
Erik

Ik wil mijn accu graag met 1C laden (9,5A).
Lader heeft een wattage van 200 watt. 0.1 tot 10amp. Voeding 20amp (dat lijkt mij genoeg).

Uiteraard advies voor andere laders zijn welkom.

Met 200 W ga je niet aan 9,5 A komen als laadstroom.
6 S is bij benadering 24 V. 200 gedeeld door 24 is iets meer dan 8A. Alleen ga je dat ook niet halen omdat je lader nog van 12 V naar 24 V moet opwerken.
Jouw lader is te licht. Je hebt een lader nodig die minimaal 300W kan leveren.
Als je een andere lader zoekt kijk dan eens naar een ISDT lader.

Erik

Kijk eens bij Junsi i Charger. Behoorlijk duur, maar wel topkwaliteit. Nooit iets negatiefs over kunnen vinden op internet.
Ik heb er twee duo-laders van. Je hebt wel een losse voeding nodig. Je kunt er de voeding van een server voor gebruiken.

Als je voeding 12v is let dan ook op dat je met veel hoogvermogen laders niet aan de beoogde laadvermogen komt omdat de ingangsstroom gelimiteerd is. Bij een Junsi iCharger X6 is dat iets van 30A waarmee je max laadvermogen op 12v niet meer dan een 300 watt is.

Als je voeding 12v is let dan ook op dat je met veel hoogvermogen laders niet aan de beoogde laadvermogen komt omdat de ingangsstroom gelimiteerd is. Bij een Junsi iCharger X6 is dat iets van 30A waarmee je max laadvermogen op 12v niet meer dan een 300 watt is.

Ik heb een veel te dure Chargery voeding. Die stuurt twee duo laders tegelijk aan. Maar ik zou nu voor een voeding eens bij Ali kijken.

Met 200 W ga je niet aan 9,5 A komen als laadstroom.
6 S is bij benadering 24 V. 200 gedeeld door 24 is iets meer dan 8A. Alleen ga je dat ook niet halen omdat je lader nog van 12 V naar 24 V moet opwerken.
Jouw lader is te licht. Je hebt een lader nodig die minimaal 300W kan leveren.
Als je een andere lader zoekt kijk dan eens naar een ISDT lader.

Erik

Hallo Erik,

Ja dit klopt. Zie dat hij rond de 8 a 8,5 amp erin pompt. Lader wordt dan erg warm. Ik ga opzoek naar een 300 watt + lader.

Back