6x2 chassis kosten

Hallo,

Voor mijn eventuele eerste RC truck wil ik een 6x2 chassis met voorloopas.
Nu heb ik totaal geen ervaring en zou ik hem willen laten bouwen. Hoeveel zou dit gaan kosten als ik een compleet rijdend chassis wil?

Mvg,

Sven

maar misschien is het beter om te starten met een recht-uit-de-doos model te bouwen met wellicht alleen de grill update en een topline dak

Bij Der Getriebedoktor heb je een ombouwsetje voor de aangedreven assen van de 6x4. Kost crica 95 euro en is prima zelf te doen. Denk wel aan de extra servo. Deze optie heb ik ook gekozen voor mijn Scania.

Andere optie is een gestuurde as van een koeloplegger zoeken. Zal wel ergens rond de 40 euro kosten. Je kunt dit ook nieuw in onderdelen bij bijv. Seidel bestellen. Kost het iets meer dan via markplaats. Denk wel aan het verlengen van de cardanas en de extra servo. (Dus dit kun je ook zelf :cool:. )

Chassis inkorten kun je ook zelf. Twee profielen kopen. Ongeveer 20 euro. Verder heb je een boormachine en M3 draadtap nodig.

Twijfel je om het zelf te doen, bouw dan de Scania eens uit de doos. Chassis kun je ook achteraf nog aanpassen.

kan ik dat niet met 1 servo oplossen? En dan een stang tussen de stuurassen? Weet anders niet hoe ik die servo's moet laten samenwerken

oke. Ik denk dat ik eerst maar eens ervaring op moet doen met het bouwen van een recht-uit-de-doos model. Ik merk dat ik heel veel vragen heb en dat door het te doen die beantwoord zullen worden

per stuuras n servo gebruiken anders te veel speling

Dat is onzin natuurlijk, en als je het bewijs wilt zien kijk dan even in het grote onderwerp van Opa Wil, bv HIER , dan zie je 5 mechanisch gekoppelde assen van de trailer, en de truck daarvan heeft 2 mechanisch gekoppelde stuurassen.
En alle "echte trucks" hebben natuurlijk alleen mechanisch gekoppelde stuurassen.

Cor

Als je een aangedreven stuuras wil zoals Michel aangeeft,kijk dan een bij
mini-trucks.nl die is goedkoper.E.54,95
En misschien bruikbaar voor jou te bouwen truck.

Als je aan Hendrik (mini-trucks.nl) vraagt om bij de aangedreven stuuras een dubbele toevoer te maken,wil hij dat best doen denk ik.

Back