7,2 volt lader?

wat is het voor lader?
als het gewoon een adaptertje is kan het niet,
meestal als je naar de adaptertjes kijkt is de laadspanning wat hoger als de accuspanning.

Bijvoorbeeld:

de accu is 7,4 volt
de adpter geeft een spanning af van 7,8 volt

grt wilbert

dat weet ik niet precies maar volgens mij kan het wel op de lader staat in engels dat je ook 11.1 volt meekan opladen dus ik denk wel dat het kan maar weet ik niet zeker

Waarom 7,4V laden ??? wil je LiPo's gaan laden ??? dat kan alleen als het een lader die speciaal (of een speciaal laadprogramma) voor LiPo's heeft ... als dat niet zo is kan het NIET/NEVER/NOOIT of je moet van vuurerk houden ...

maak anders even een fotootje van je lader en dan kunnen wij zien welke het is;)

als er ultramat op staat kan het denk ik wel

Een 7,2Volt uitgang is voor NiCd/NiMH cellen, absoluut totaal niet geschikt om LiPo's (7,4Volt) mee te laden. Behalve spanning is ook de laadmethode totaal verschillend. NIET DOEN!!! Mocht je het toch willen proberen, check dan de dekking van je brandverzekeringpolis (klinkt als grap maar is zeker niet zo bedoeld).

Laatst bewerkt:
het is er een die aangeeft met een LED lampje of die goed is maar weet niet precies wat voor type het is
Men wil je wel helpen maar je geeft veel te weinig info.
Je bent nu een paar maanden bezig ook in andere draadjes zag ik maar ook daar kom je niet verder.
Je moet op zijn minst alles wat je hebt en alles wat er op staat en wat je er mee wild vermelden.;)

nee ik ben er al achter alles staat in engels op adapter heb ff op mijnwoordenboek.nl alles vertaald ik wou een grotere accu met meer nimh want er zijn volgens mij meer accu's van 7,4 volt dan accu's van 7,2 volt tenminste als ik zo op internet kijk

sorry voor het lastig vallen en dat ik onduidelijk was, maar ik heb mijn lader ook gewoon meegekregen in de doos waar de auto in zat zonder dat er wat omheen zat bij coenraad(heb ik hem gekocht) hebben ze die er al af gehaald:)

... ik wou een grotere accu met meer nimh want er zijn volgens mij meer accu's van 7,4 volt dan accu's van 7,2 volt tenminste als ik zo op internet kijk ...
een 7,2V accu is (meestal) een "klassiek" 6 cellen NiMH (Nikkel MetaalHydride) pakket ... een 7,4V accu is (bijna) altijd een 2 cellen LiPo accu, en die hebben altijd een speciale lader nodig ...
Maar wil je een "grotere" accu, dan is het voltage 7,2 of 7,4 niet belangrijk, maar wel het aantal mAh ... en ja in een LiPo accu kan je 1,5 tot 2 maal zoveel energie stoppen t.o.v. een NiMH accu bij een gelijk gewicht en afmeting

oke ik denk dat ik binnenkort een grotere accu ga kopen een 5200 mah accu van 7,2 volt ik heb er nu 1 van 3000 mah en korter dan 10 minuten rijden en hij is leeg(ik heb een traxxas stampede met een flux brushlessmotor

Back