7.2v voor een hpi savage flux?

hallo,Ik ben in het bezit van en hpi E-savage en daar zitten 2 batterijen bij van 7.2v. maar ik wil graag een hpi savage flux kopen en wou daarom weten ofdat zo een batterijen ook passen op zo een auto.groetjes nick

Je kan ze er natuurlijk in doen, maar zou dan in de toekomst wel voor lipo's gaan 4s of 6s.
Om het maximale uit de flux te halen.

Kortweg : gewoon niet doen. Spaar maar rustig door voor LiPo's en koop dan je Flux. Zo'n lage voltage vooral met NiMH omdat die ook nog eens flink inzakken kunnen schadelijk zijn voor je Esc.

Dat zou niet schadelijk zijn, maar als je toch zo flink bent om een Savage Flux te kopen (al eens gekeken hoeveel zo eentje kost? :D), ga ik ervan uit dat je ook wel even door kan sparen voor een goeie set lipo's. Anders is het in feite weggegooid geld, die Savage Flux, en kan je beter je E-Savage houden.

Het kan zeker wel schadelijk zijn, lees maar eens wat fora af, zoals hier.
ericdc zei:
I called Castle today. They obviously recommended Lipo but told me I could use NIMH if they were the highest quality cells on the market.
Dus als je het perce wilt dan moet je echt goede kopen. Heb al zoveel verhalen gelezen van NiMH's die uit de wagen komen die te warm zijn om aan te raken. De power die zo'n 2200kv monster wil is gewoon te veel voor NiMH's vooral omdat ze naarmate ook power verliezen.

Maar zoals Sander aangeeft, een Flux kopen en dan cheap gaan doen op de batterijen is gewoon niet slim. Zelfde als een F1 wagen kopen en die volgooien met euro95. Bovendien; zo duur zijn LiPo's niet hoor, beetje zoeken ;)

ja in hong kong kost zo een lipo maar 15 euro ofzo maar hier in europa lig je tocg al over de 60 euro voor een lipo hee en dan nog een lader...

Wat houd je dan tegen het daar te bestellen ?

ps. voor 15 eu heb je waarschijnlijk geen kwaliteit ofwel een hele kleine LiPo (lees weinig capaciteit).

Een savage flux zonder lipos is als een savage op 16 % laten rijden,niet doen.
Gewoon even doorsparen en dan die lipos halen.

Ik stel me vooral de vraag waarom je zou besparen op accu's als je toch al zo veel geld gaat uitgeven aan een nieuwe auto? :?
In verhouding tot de Flux kost zo'n extra setje niet erg veel.

Dan moet je ook maar gewoon geen andere lipo's erbij kopen en moet je gewoon je oude accu's blijven gebruiken, wijsneus. Als jij het allemaal beter weet, dan moet je zeker niet naar onze raad luisteren. Nu snel kopen en rijden dus!

Als je écht geen geld wilt uitgeven voor lipo's, kijk even rond op ebay (ecpower)

Je vind dan wel accu'tjes die heel goed geprijsd én een hoog vermogen hebben.

voor een flux denk ik dat je altijd iets boven de 100 A moet uitkomen met je accu's.(mah X C-waarde)
Voor de moment ben ik erg tevreden over de ECpower's, binnekort krijg ik 2 5000mah hardcasen binnen, zal hier posten of het een beetje kwaliteit is.

@ sandermt2: op 15-jarige leeftijd heeft wss niemand de wijsheid in pacht ;)

Laatst bewerkt:
de 2200kv combo die in de ERBE (en voor zover ik weet heeft de Flux dezelfde combo, alleen met de v2 regelaar ipv de v3.) neemt 120A max. je moet dus accu's hebben die deze stroom minimaal aan kunnen.

verder heb ik gelezen dat je goede accu's nodig hebt i.v.m. het remmen. bij het remmen gebruikt de MMM regelaar de motor als generator(tje) en stopt een beetje energie terug in de regelaar. als je dan slechte accu's hebt, die de energie niet snel genoeg kunnen opnemen. word de spanning te hoog, en blaas je de regelaar op.

@ sandermt2: op 15-jarige leeftijd heeft wss niemand de wijsheid in pacht ;)

De wijsheid te weten welke accu's je precies moet gebruiken heeft niemand inderdaad meteen mee. Maar als je op een forum een vraag komt stellen, is het niet meer dan normaal en aangeraden dat je de wijsheid bezit ook de luisteren naar de raad van anderen. Anders kun je net zo goed zelf maar wat gaan uitproberen met alle gevolgen van dien.

Laatst bewerkt door een moderator:
de 2200kv combo die in de ERBE (en voor zover ik weet heeft de Flux dezelfde combo, alleen met de v2 regelaar ipv de v3.) neemt 120A max. je moet dus accu's hebben die deze stroom minimaal aan kunnen.

verder heb ik gelezen dat je goede accu's nodig hebt i.v.m. het remmen. bij het remmen gebruikt de MMM regelaar de motor als generator(tje) en stopt een beetje energie terug in de regelaar. als je dan slechte accu's hebt, die de energie niet snel genoeg kunnen opnemen. word de spanning te hoog, en blaas je de regelaar op.

Komt dus neer op minstens 25C, 5000mah. :mrgreen:

daarom ben ik voor 5000mAh 3s 30c (40c burst) gegaan. die accu's blijven namelijk mooi koel in die accu bakjes (van m'n Revo, mja, de Flux heeft dat redelijk hetzelfde.)

Als je in Hong Kong kunt bestellen, kan ik je de Zippy Flightmax lipo's alleen maar aanbevelen. heb net een 2e setje van deze accu's gekocht voor m'n ERBE, die accu's worden aangenaam warm nadat ik ze helemaal leeg rijd op het circuit in almelo. (op de lipo cutoff van de regelaar uiteraard. ;) )
en kan er ook erg lang mee rijden. vorige keer toch zo'n ruim 40 minuten gereden op 1 accu set.

Je kunt ook voor de nieuwe Turnigy gaan. Dit zijn de opvolgers aangezien de Zippy's Flightmaxes gaan verdwijnen. De nieuwe Turnigy moeten nog betere prestaties leveren volgens HK zelf. Helaas nog geen reviews maar denk dat dit wederom een succes wordt, bovendien zijn de prijzen nog lager ook :D.

Mijn huidige 2S2P packs (200A continue) worden ook helemaal niet warm, laatst waren ze 30 graden en buiten was het 25 graden ofzo.

Back