7 cm springer tug

hoi iedereen
ik ben zins kort bezig met een springer tug van 7 cm
tot nu toe met alle elektronica is ie 21 gram (handig die nieuwe weegschaal :p )
ik heb bij de bouw van de romp geen foto's gemaakt. de springer stuurt via een soort vtail
wel heb ik een video van de proefvaart:
voor wat ik kan vinden op het internet is het de kleinste springer tug van de wereld
vanaf nu zal ik wel foto's gaan posten van de bouw

gr Thijs

Laatst bewerkt:
Het is wel een soort dragrace-tug, he? En zo te zien ligt hij ook nog niet op zijn waterlijn....

Maar wel heel leuk prokectje, Thijs! Denk dat het groter water wat beter tot zijn recht komt.

@MikeMohawk de elektronica kom't uit zo'n speelgoed duikbootje. niet super goed dus

@brutus hij is inderdaad wel erg snel. maar ik heb maar 3m bereik. (toen ie nog duikboot was)
beetje raar. maargoed ga hem toch in de badkuip gebruiken, hij moet ook nog op de waterlijn komen. en zit nu nog totaal geen gewicht aan (zonder opbouw) dus de snelheid zal wel wat gaan dalen

vanochtend even een dek gesneden:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Speech springer...
Hij heeft maar 2 standen zo te zien
Stop en volgas.
Maar hij draait wel super leuk om zijn as!

Gefeliciteerd met je sleepboot Thijs. Zet er maar geen zwaardere Lipo in want dan trekt het achterschip onder water. Om achter gewicht te besparen zou ik de helft van het roer afhalen. Alle beetjes helpen. En dan heb je een leuk varende sleepboot. En succes met je micro springertug. Gr. Klaas.

Gefeliciteerd met je sleepboot Thijs. Zet er maar geen zwaardere Lipo in want dan trekt het achterschip onder water. Om achter gewicht te besparen zou ik de helft van het roer afhalen. Alle beetjes helpen. En dan heb je een leuk varende sleepboot. En succes met je micro springertug. Gr. Klaas.
die lipo is juist lichter dan deze.. haha de boot lag zo mooi op het water. dus is eigenlijk geen rede om het roer in te korten
maar laten we dat bespreken in het topic van de sleepboot ;-)

@John33 de boot is zoiezo een "spele" ding. maar vond het wel grappig. hij kan btw ook wel draaien en achter uit

Thijs, Excuses! Heb me aan het verkeerde filmpje vast gehouden. Zal de leeftijd zijn. Gr. Klaas.

Ik vind van wel, maar ik ben wel een leek qua boten :)
Maar de lijnen zien er strakker en rechter uit naar mijn mening, al doende leert men!

Back