PH-TVS
verslagschrijvers
Als trouw MBA lezer kom je dat soort meer-delige bouw verslagen echt wel tegen. Vaak bij de boten jongens, die hebben meestal veel meer bouw werk dan de vliegboys waar het ARF is wat geplaatst wordt. En wees nou eerlijk, wat wordt er tegenwoordig gekocht?? ARF! er zijn nog wel mensen die echt bouwen, maar die zijn verreweg in de minderheid.
Het is natuurlijk de vraag waarom er meer arf verkocht/gebouwd wordt. Ik denk dat er veel mensen zijn die graag een houtbouw model willen maken maar vaak niet durven of niet weten hoe. Als een blad als modelbouwaktueel meer van dit soort verslagen zou plaatsen dan weet ik zeker dat dit zou helpen die mensen over de streep te trekken.
Ik ben zelf ook pas sinds een paar maanden weer begonnen (na jaren niet aan modelbouw gedaan te hebben) met modelbouw. Wilde eerst een arf kopen maar doordat ik op dit forum terecht kwam en de ervaringen van jullie hier las durfde ik het aan om voor houtbouw te kiezen. Inmiddels ben ik besmet met het modelbouw virus en daar ben ik heel blij mee

Ik lees vaker van dit soort ervaringen hier op dit forum. Ik denk dat het voor een modelbouwblad juist goed is om daar meer aandacht aan te besteden.
En ja, ik vindt het erg jammer dat er geen Nederlands blad is puur en alleen voor modelvliegers. Maar dat zal te maken hebben met het feit dat er te weinig animo voor zal zijn om zo'n blad rendabel/winstgevend te maken.
De vele advertenties stoor ik me wel aan. Meestal omdat het maand na maand dezelfde advertenties op dezelfde pagina's zijn. Daar ligt een taak voor de adverteerders denk ik.