7 Jaar Modelbouwforum=7 Euro korting

• Topicstarter Topicstarter kwiklink
  • Startdatum Startdatum
Als trouw MBA lezer kom je dat soort meer-delige bouw verslagen echt wel tegen. Vaak bij de boten jongens, die hebben meestal veel meer bouw werk dan de vliegboys waar het ARF is wat geplaatst wordt. En wees nou eerlijk, wat wordt er tegenwoordig gekocht?? ARF! er zijn nog wel mensen die echt bouwen, maar die zijn verreweg in de minderheid.

Het is natuurlijk de vraag waarom er meer arf verkocht/gebouwd wordt. Ik denk dat er veel mensen zijn die graag een houtbouw model willen maken maar vaak niet durven of niet weten hoe. Als een blad als modelbouwaktueel meer van dit soort verslagen zou plaatsen dan weet ik zeker dat dit zou helpen die mensen over de streep te trekken.

Ik ben zelf ook pas sinds een paar maanden weer begonnen (na jaren niet aan modelbouw gedaan te hebben) met modelbouw. Wilde eerst een arf kopen maar doordat ik op dit forum terecht kwam en de ervaringen van jullie hier las durfde ik het aan om voor houtbouw te kiezen. Inmiddels ben ik besmet met het modelbouw virus en daar ben ik heel blij mee:thumbsup:

Ik lees vaker van dit soort ervaringen hier op dit forum. Ik denk dat het voor een modelbouwblad juist goed is om daar meer aandacht aan te besteden.

En ja, ik vindt het erg jammer dat er geen Nederlands blad is puur en alleen voor modelvliegers. Maar dat zal te maken hebben met het feit dat er te weinig animo voor zal zijn om zo'n blad rendabel/winstgevend te maken.

De vele advertenties stoor ik me wel aan. Meestal omdat het maand na maand dezelfde advertenties op dezelfde pagina's zijn. Daar ligt een taak voor de adverteerders denk ik. ;)

Hoeveel mensen spreken Nederlands, en hoeveel spreken Duits? Grootte van het taalgebied is het probleem, daarom afzonderzonderlijke bladen voor vliegen, varen en rijden niet levensvatbaar.

Even aansluitend op een eerdere opmerking van PH-TVS met het verzoek om meer verslagen van (vlieg)shows:
Bij deze nodig ik de MBA van harte uit op het Vintage Glider Treffen, 17 mei bij MVC Columbia te Boxmeer. Zie Vintage Glider Treffen

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk eerder meer winst voor uitgever... ;)

Hahaha. Na 22 jaar maken van MBa nog steeds in een rijtjeshuis in plaats van in een vette bungalow met dubbele garage in België. Wat is er verkeerd gegaan met die vette winst. 1 Abonnementsprijs veel te lang niet verhoogd. 2 Advertentietarieven nog steeds veel te laag. 3 Veel te hoge vergoedingen aan de auteurs. 4 Dat laatste is natuurlijk niet zo. Het is net wat meer dan een onkostenvergoeding en toch blijven ze hun best doen voor de lezers.

Uitgeverij kopen? Wordt je misschien miljonair?

Frans, hobby modelbouwtijdschrift maken en af en toe nog eens op de motor stappen.

Hahaha. Na 22 jaar maken van MBa nog steeds in een rijtjeshuis in plaats van in een vette bungalow met dubbele garage in België. Wat is er verkeerd gegaan met die vette winst. 1 Abonnementsprijs veel te lang niet verhoogd. 2 Advertentietarieven nog steeds veel te laag. 3 Veel te hoge vergoedingen aan de auteurs. 4 Dat laatste is natuurlijk niet zo. Het is net wat meer dan een onkostenvergoeding en toch blijven ze hun best doen voor de lezers.

Uitgeverij kopen? Wordt je misschien miljonair?

Frans, hobby modelbouwtijdschrift maken en af en toe nog eens op de motor stappen.

1. aboprijs verhogen zal je niet veel meer leden opleveren denk ik zo ;)
2. Advertentietarieven verhogen zal misschien betere advertenties opleveren.
3. Zover ik begrepen heb is het vrijwilligerswerk wat de auteurs doen. Misschien idd denken aan een vergoeding voor het vele goede werk wat ze doen ;)
4. Daar bennen we het wel over eens :p

Uitgeverij kopen... nah, nee.. niet iets voor mij. wat moet ik met al dat geld doen.. pfffffffffff

Groet,
Theo

Goed initiatief... :thumbsup:

Het staat elke vereniging vrij hun evenement aan ons door te geven.

Een persbericht geeft dan informatie over de de 4 W's. Wie Wat Waar Wanneer. Omschrijven wat de toeschouwer te wachten staat, wat er voor bijzonderheden zijn enz. Gewoon in de pen durven kruipen.

En er een reportage van te maken mag natuurlijk ook. Dat is echt niets nieuws! Staat vaak genoeg in MBa.

Info doorgeven aan info@modelbouw-aktueel.nl. Wil je reportage schrijven na jullie evenement, bel dan 045 5670222 kunnen we het even kortsluiten.

Overigens is het mogelijk om, indien nog voorradig, een aantal dozen tijdschriften (ca. 50 per doos) te kopen tegen verzendkosten. Die kan de vereniging dan aan het publiek verkopen. Wordt regelmatig met succes gedaan door verenigingen. Die verkopen ze dan voor € 1,- Daarvoor ook even bellen.

Frans, die rijk wordt aan de verkoop van 2e hands tijdschriften.
Bungalow in België in zicht, nu de dubbele garage nog.

1. aboprijs verhogen zal je niet veel meer leden opleveren denk ik zo ;)
2. Advertentietarieven verhogen zal misschien betere advertenties opleveren.
3. Zover ik begrepen heb is het vrijwilligerswerk wat de auteurs doen. Misschien idd denken aan een vergoeding voor het vele goede werk wat ze doen ;)
4. Daar bennen we het wel over eens :p

Uitgeverij kopen... nah, nee.. niet iets voor mij. wat moet ik met al dat geld doen.. pfffffffffff

Groet,
Theo

Ben nog steeds op zoek naar dat grote geld. En 7 euro korting vanwege het 7 jarige forumbestaan werkt ook niet echt.
Groet Frans

Met een big smile

Laatst bewerkt door een moderator:
Back