700 size bouwen , welke ??

Na de HK450, De trex 600 E Pro
wil ik graag een 700 size gaan vliegen.
Mijn eerste ingeving was een Logo 700.

Echter is deze nogal zwaar en flink aan de prijs.

Nu lees ik erg veel goede berichten over de KDS 700

Is dit een goede heli om te bouwen en vliegen.

Kwa vliegen geen Hard 3d ( jammergenoeg)

Echter achtjes vliegen, inverted hoveren , lukt redelijk goed.
3d zou ik willen maar dat lukt nog niet





Mvg


Bas
 
Inverted hooveren is al 3d?!
De KDS agile 7.2 lijkt me persoonlijk een prachtmachine ik geloof dat 'guyken' binnenkort start met het assembleren en dat draadje wil ik wel gaan volgen.
Ik vind dat de kale kitprijs niet veel scheelt onderling bij 700 machines, de electro drijft de prijs omhoog.
Is de logo600se niets? Immers ook 700 size, mooie vliegtijden en heeft een zeer goede reputatie. Kan goed overweg met lage headspeed en is onderhoudsarm.
Handig is om voor jezelf te bedenken wat je ermee wilt (lange vliegtijden/grote figuren/snelheid/stickbangen of n combi) en welke electro je erin gaat proppen. Als je dan t totaalbedrag ziet zou je zomaar zien dat je voor 200 piek meer de heli hebt die je echt wilt ipv een 'goedkoper' alternatief.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan de Blade 700x heel warm aanbevelen. Is en erg lichte 700 size, waardoor hij een erg leuk vlieggedrag heeft. Komt in een supercombo met top-elektronica, komt wel met een ar7200bx FBL controller. Dat is een FBL controller met ingebouwde Spektrum ontvanger, dus deze kit is enkel voordelig als je een Spektrum zender hebt.
 
Ik ben zelf erg fan van Compass. Dus een 7HV.

Verder mijn nummer 2 de Alees Rush 750 erg mooie heli.

Nummer 3 de nieuwe Raptor E700.

Iig succes met je keuze Bas, er is zoveel moois te koop tegenwoordig !
 
Mijn eerste ingeving was een Logo 700.

Echter is deze nogal zwaar en flink aan de prijs.
de KDS Agile 7.2 is vergelijkbaar met de logo700 qua gewicht.
Maar zoals aangegeven door anderen, kijk eerst eens naar de electronica die je erin wilt en wat de lipos je per jaar gaan kosten, dan is de kitprijs een stuk minder relevant.

Je kunt beter kijken naar een lichte 700 zoals de 600SE (geen echte 700) of een Thunder Tiger E700. Dan kun je toe met lichtere lipos, motor, regelaar. Ook zijn van de E700 de crashkosten behoorlijk laag.
 
Als het niet zo belangrijk is ,

dat de heli 'n paar centjes meer kost,
zou ik ook voor een LOGO 700 (kijk ook 770) kijken,
wel dan met goede elektroknik in,

dat is mijn advies,
als het echt elektro moet zijn en geen turbine, benzine of nitro

Groet, Heli-Uwe
 
Extra opdracht hoeft voor mij niet,
Electro werkt super, en lekker schoon.

Back on topic.

Logo ziet er ook nog eens super uit.
Vliegen betreft,
Zal het hopelijk licht 3d vliegen worden.
Lange vliegtijd hebben jullie het over,
Ik vind 7 min met de 600 echt meer dan lang genoeg
 
Als je goed, licht en betaalbaar wil zou ik de Raptor E700 nemen.

De Agile 7.2 heb ik in Polen gezien op het WK, zag er goed uit! Wel een stuk zwaarder en qua prijs nog niet helemaal ideaal.
 
Zelf vlieg ik met de Logo 700 en kan weinig punten van kritiek vinden. Maaaaaar, of het de enorme investering waard is valt te betwijfelen als je soft 3D vliegt.

Let wel op dat je in 2 jaar enorme stappen kan maken! Dan ben je van soft 3D al bij stevig 3D. En dan gaat kwaliteit en betrouwbaarheid een belangrijke rol spelen. En er zijn al diverse goede opties genoemd naast de Logo zoals Compass en Raptor.

Nadeel Logo is de vliegtijd van 5 minuten, de kap die door het buigen kan scheuren en bij een stevige crash ben je zo 500 euro lichter! Dit kan een belemering zijn voor je vorderingen dus denk daar goed over na!

Voordeel: ruim 200 vluchten zonder werkelijk 0,0 onderhoud.

Mocht je vragen hebben over de Logo dan stuur je gewoon een PB
Succes met je keuze!
 
Als je goed, licht en betaalbaar wil zou ik de Raptor E700 nemen.

+1
Deze heli is echt goedkoop en toch goed. Alleen parts verkrijgbaarheid moet in NL nog wat beter maar dat gaat hopelijk goed komen.
De X7 is ook heel betaalbaar qua spare parts en de kans dat het frame stuk gaat is daar wel heel erg klein.
 
Heb je al eens naar de Alees Rush 750 gekeken? (naar mijn idee echt een aanrader, technisch beetje vergelijkbaar met de e700 maar ik denk een stuk robuuster gebouwd en in prijs niet heel veel duurder). En ook met stangen tussen de servo's. Ik wilde een bouw verslag maken van mijn rush 750, maar door verhuizing kwam ik er niet aan toe.
 
Voor dat ik mijn Agile 7.2 gekocht heb was de keuze voor een 700 gekomen tot TT E 700 - logo 600 of KDS .
Het is uiteindelijk de Agile geworden omdat stukken van TT moeilijke aftermarkt hebben , logo 600 was en is uitstekend maar niets nieuws . De Agile heeft modernere opbouw + een verdeler in Belgie niet te ver van waar ik woon (dus wisselstukken geen probleem) . Ik hoor veel mensen zeggen kit is duur . Ja akkoord maar ik heb met dealer een combo kunnen samenstellen die een aannemelijke prijs had :)
Maar er is keuze voor ieders beurs en modellen voor ieders goesting .
Succes met de keuze . Echt slechte heli's bestaan er niet meer denk ik . :confused:
Maar k'zou geen Assault (HK) nemen :shock:
 
Assault gaat het zoiezo niet worden nee.
Heb hier een HK 450 TT FBL en de tt loopt niet goed in elkaar.
Ringetjes moeten maken en nu is het weer donderen.
Ik weet het modelbouw is ook bouwen maar toch vlieg ik liever.
Zoals me vader pas zei, bas het is juist een kunst om de goedkoopste 700
aan te schaffen en die te laten als een logo 700.
Een logo 700 uit het schap trekken en bouwen is geen kunst.
Het is toch mooi als iets niet past en dat zelf aan te passen.
Ik snap zijn punt wel als vroegere modelbouwer,
Maar toch pak ik liever een kwaliteits super combo en heb ik gelijk iets goeds.
Zodat ik verder kan met leren vliegen.
Daarbij is op de site van Mikado de 700 bijna 300 euro gezakt dus dat
word erg verleidelijk.
Me Trex 600 E Pro is ook zeker een goede aankoop geweest ( 2e hands)
Hier vlieg ik steeds beter mee.
Met de HK 450 durf ik gewoonweg meer, en heb daar ook voor het eerst
achtjes mee gevlogen en inverted gehoverd.
Daardoor lukt dat nu ook met de 600 E Pro
De HK 450 Krijg ik nog niet echt lekker goed afgesteld (AR7200 bx)
echter zal dit waarschijnlijk meer over mij afstellen zeggen als over de HK 450.


Word vervolgd
 
Voor degelijk materiaal zowel heli als electronica erop bestaat er geen gulden middenweg . Het heli vliegen is zo al risicovol genoeg dat je eigenlijk niet mag besparen door dubieus materiaal te kopen . Liever wat langer sparen .
Ik zie ze in de formule 1 ook nog niet met goedkoop spul rijden :cool:
 
Back
Top