700N 3G ervaringen en foto's

• Topicstarter Topicstarter nwolsink
  • Startdatum Startdatum
N

nwolsink

Guest
Afgelopen week heb ik dan ook mijn 700N omgebouwd naar flybarless, dit in navolging op de 600N welke ik reeds 1 jaar met Vstabi vlieg, daar ben ik nog begonnen met V3.6 wat ik niemand aan kan raden, V4 is daarintegen echt super.

Mechanische ombouw is met de 3G "kit" een eitje en dat heb je dan ook zo klaar, over de kwaliteit kan ik niets slechts zeggen, de 700N is van zichzelf dan ook al een hele aardige heli.

Het in/afstellen van de 3G is vele malen eenvoudiger dan Vstabi (niet dat dit moeilijk is sinds V4, maar toch)

Wat ik een groot voordeel vind is dat je alles met je zender en de unit kan instellen, je gebruikt gewoon je swashmix voor de cyclic travel en je endpoints voor je piro rate.
De cyclic gains stel je in met de 2 potmeters en de tailgain met de gyro menu op je zender.

Instellen van de unit zelf is 2x het "menu" doorlopen, 1e keer voor Cyclic 2de keer voor je staart en that's it.

Met Vstabi moest ik in de afstelfase iedere keer weer met de PC erbij als je iets wilde aanpassen, nu was het 1 testvlucht met een paar landingen omdat je alles op de zender en unit (eenvoudig) kan aanpassen.

Voor mijn vliegen voldoet de 3G meer dan voldoende, ik kan dan ook geen piro moves. Asl ik daarnaast kijk wat de Kasama kop + Vstabi voor de 600N hebben gekost en dit afzet tegen de kosten van de 3G set dan is voor mij de keuze helemaal snel gemaakt.

Van mij krijgt de 3G set "Two thumbs up"

700N 3G
700-3G%20%281%29.JPG

600N Kasama / Vstabi
600-VSTABI%20%281%29.JPG

Nog meer foto's Picasa Web Albums - Nick Wolsink - RC

Laatst bewerkt door een moderator:
Gefeliciteerd met je ombouw..

Veel verschil t.o.v. flybarred vliegen?

Binnenkort ga ik een 600N 3G bouwen, het is prettig te horen dat het align computertje geen zooi is..
Nog bijzonderheden tijdens de inbouw?

Gefeliciteerd met je ombouw..

Veel verschil t.o.v. flybarred vliegen?

Binnenkort ga ik een 600N 3G bouwen, het is prettig te horen dat het align computertje geen zooi is..
Nog bijzonderheden tijdens de inbouw?

Ik denk dat over de verschillen genoeg is geschreven, het vliegt kort gezegd strakkker (op rails) maar je moet er wel even aan wennen, het voelt "anders".
Geen bijzonder heden bij deze ombouw, dat is natuurlijk mede omdat deze kits bij de Align helies horen, bij mijn eerste project moest ik zelf alles uitvinden omdat FBL toen nog niet zo mainstream was.

volgens mij wel Eric leading edge... en de bout zit aan de onderkant

Klopt is eigenlijk niet meer dan een modificatie op de standaard kop.
De standaard kop was kwalitatief natuurlijk al een prima product.
Hij had van mij echter wel lager gemogen, daarmee bedoel ik de onnodige ruimte tussen de swashdriver en de headblock.
De 600 met Kasama kop ziet er op dat front wel iets gelikter uit

Hij had van mij echter wel lager gemogen, daarmee bedoel ik de onnodige ruimte tussen de swashdriver en de headblock.

Zaag je toch gewoon je mainas af... heb ik ook gedaan bij mijn T600
bij de 700 ga ik het ook doen als ie ook FBL gaat.
gewoon zagen nieuw gaatje boren, bij de 700 ook nog ff tappen en hij staat mooi wat lager. boomstrike hoef je niet bang voor te zijn.

Zaag je toch gewoon je mainas af... heb ik ook gedaan bij mijn T600
bij de 700 ga ik het ook doen als ie ook FBL gaat.
gewoon zagen nieuw gaatje boren, bij de 700 ook nog ff tappen en hij staat mooi wat lager. boomstrike hoef je niet bang voor te zijn.

Ik laat de mainshaft 10mm verlagen door Quick UK, die heeft daar wat betere tools voor.
Boomstrike ben ik idd niet bang voor, als jij ook een korte mainshaft wilt hebben laat even weten, laat ik er een paar korter maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan ze ook wel verlagen voor je hoor, ik heb betere tooling tot mijn beschikking dan Quick-uk...:mrgreen:

Maar mijn T700E 12s heb ik net deze week ge-maidened, en is (nog) niet flybar-less. wow wat een power heeft zo'n ding. kan niet wachten tot ik die 20% erbij krijg van FBL, maargoed eerst maar eens wat accu's verzamelen.:rolleyes:

Ben heel benieuwd hoe dat gaat vliegen met jou achter de knuppels Mike.
We gaan het meemaken van de zomer :).
Als je assen gaat afdraaien, laat mij ook even weten please ;)
moeten we alleen ook op zoek naar kortere stuur stangetjes.

Ben heel benieuwd hoe dat gaat vliegen met jou achter de knuppels Mike.
We gaan het meemaken van de zomer :).
Als je assen gaat afdraaien, laat mij ook even weten please ;)
moeten we alleen ook op zoek naar kortere stuur stangetjes.

Die kan hij dan meteen wel even inkorten denk ik.

Mooi, ik wil ook wel ingekorte assen hebben voor mijn 600??? :-)
Hoeveel korter zou de as dan worden, ook heb ik twee verschillende type assen.
Voor mijn BELL-222 (de standaard CF dus drie lagers) hier zou wel dik 2cm af kunnen.
En bij de ESP toch ook wel 1cm.
Ben benieuwd wat dat gaat kosten

Laatst bewerkt:
Mooi, ik wil ook wel ingekorte assen hebben voor mijn 600??? :-)
Hoeveel korter zou de as dan worden, ook heb ik twee verschillende type assen.
Voor mijn BELL-222 (de standaard CF dus drie lagers) hier zou wel dik 2cm af kunnen.
En bij de ESP toch ook wel 1cm.
Ben benieuwd wat dat gaat kosten

Bij e 700 3G ombouw kan er 10mm af, dat is het "gat" tussen de swashdriver en de headblock

Ja dat klopt bij mijn ESP kan er inderdaad 1cm af, en bij mijn BELL-222 kan er 2cm af.
Ben benieuwd hoe we dat kunnen gaan regelen.

De ingekorte as zit erin, foto's zal ik nog even maken. Ziet er iig een heel stuk beter uit!

De 700E 3G combo is vandaag op de post gegaan, hopelijk heb ik hem volgende week :)

Heb net mijn 700N 3G geupdate van V1 naar V2.1 das een enorm verschil zeg.
Ik wil niet zeggen dat ie net zo goed/beter is dan Vstabi maar het scheelt niet veel :p

Back