.

daar kom je vanzelf achter piet als je zware programmas draait zoals ik doe met mijn laptop *zie topic over de liebherr..

norton is een hele zware belasting op het systeem verder is het prima hoor. alleen ik kan de belasting op mijn systeem niet hebben..

wat Alwin klopt Piet wij hebben hier thuis op elke pc norton afgegooid omdat het onze pc's traag maakte we hebben nu norman erop staan die is ook wel goed vind ik toch

groetjes

ik heb een hoop antivirus pakketten flink zien verslechteren de laatste jaren, ik ben zelf al sinds mijn 12de *alweer bijna 9 jaar dus :shock:* bezig met menig pc / laptop. heb een aantal kennissen waar ik de systemen van bouw / uitzoek / onderhoud. en ook zelf stel ik vrij zware eisen aan mijn eigen systemen. mijn laptops houden het niet langer uit dan 2 jaar voordat ze voor mij afgeschreven zijn.. die 3d tekeningen zijn prachtig. maar het geeft een hele zware load op de pc.. de tekening van de mast kost zelfs mijn laptop van een half jaar oud bijna 30 - 45 min om te renderen *uitwerken met schaduws en effecten*. op een resolutie van 2000x nog wat.

met norton zou dit 45 - 75 minuten duren.

ik gebruik zelf AVG het is gratis en werkt perfect, lkkr snel weinig last van en simpel te gebruiken.

maar ik val dan ook onder de klasse High End users.

daar kom je vanzelf achter piet als je zware programmas draait zoals ik doe met mijn laptop *zie topic over de liebherr..

norton is een hele zware belasting op het systeem verder is het prima hoor. alleen ik kan de belasting op mijn systeem niet hebben..

Hallo Alwin,

Okay, dat is duidelijk, ik ben maar een leek hé, hahahaha !!

Norton is rommel. Kaspersky en McAfee is een strijd om wie de beste is van de markt. AVG kan aan beide niet tippen, maar levert wel minder systeembelasting op.

Tot zover mijn duit in het offtopic zakje.

Ik was eerst ook niet echt een fan van norton maar ik hem nou toch op me nieuwe laptop gezet, die nieuwe versies van dit jaar zijn veel minder belastend voor je systeem k ben er wel te vreden over.

Ik was eerst ook niet echt een fan van norton maar ik hem nou toch op me nieuwe laptop gezet, die nieuwe versies van dit jaar zijn veel minder belastend voor je systeem k ben er wel te vreden over.

Ben al jaren een fan van Kaspersky Internet Security.
Redelijk systeembelasting, en dagelijks veel virusupdates.:cool:

Back