8.4v accu hsp xstr pro

hallo,

Ik heb een hsp xstr pro gekocht met een accu van 1800mah en 7.2v, maar ik zou er graag een accu in doen van 8.4v. Volgens het bedrijf waar ik hem gekocht heb kan dat maar dan zou je de ESC opnieuw moeten instellen.
Maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet?

gr. Perry

Of je dat kan instellen en hoe je dat moet doen zal je in de gebruiksaanwijzing moeten kunnen vinden. Een andere manier is naar die winkelier terug gaan en hem vragen hoe je dat moet instellen.

Eigenlijk moet je geen 8,4V accu voor deze motor en regelaar gebruiken. Bij die spanning gaat hij veel te veel stroom gebruiken en zal de motor binnen korte tijd door kunnen branden. De kans dat ook de regelaar de geest zal geven is behoorlijk groot. Dat komt doordat de motoren in autootjes vaak al behoorlijk zwaar worden belast. Dan nog een stapje verder gaan wordt al snel te veel.

Een minstens net zo belangrijk punt is het hele mechaniek van die auto. Als je dat met nog meer kracht gaat belasten zal dat ook veel sneller slijten en misschien zelfs wel breken. Het is er niet voor gemaakt. Als jij een motorblok van een motorfiets in je brommer sleutelt zal het geheel dat ook niet lang volhouden. Het frame zal krom kunnen trekken, er zullen scheuren ontstaan, lagers zullen uitlopen en zo verder.

Die winkelier wil jouw die accu best verkopen want dan weet hij dat je binnen vrij korte tijd naar hem terug zal komen om een nieuwe motor, regelaar en andere onderdelen te kopen. ;)

Laatst bewerkt:
... Ik heb een hsp xstr pro gekocht met een accu van 1800mah en 7.2v, maar ik zou er graag een accu in doen van 8.4v. ...
Waarom/waarvoor wil je van 7,2volt naar 8,2volt?

Motorstroom wil kwadratisch toenemen met spanning, in dit geval met factor (8,2/7,2)² = 1,3. Kunnen je regelaar en motor dat aan? Wat doet het met levensduur?
Doordat stroom hoger is, zul je minder lang kunnen rijden, rijtijd neemt af met factor 1,3.

Back