8,5 minuut zonder lipo

Ik heb vandaag 8,5 minuut gevlogen met mijn F18 met een Mega 16/15/3 en 8 cellen 2400, het was niet echt leuk vliegen vooral de laatste minuut niet want toen bleef hij maar net boven maar ik wou eens proberen wat het scheelde in vluchtduur want ik was gewend 3,5 minuut met 12 cellen maar je kunt het vergelijken met een F16 van Kyosho het blijft boven maar leuk is anders.

Ik vlieg met mijn Multiplex Pico jet met Mega 16/15/3 met 7 cellen Toshiba FAUP 1950 12 minuten :) En 5 min volgas.... Mijn Robbe Hunter met zelfde combi vliegt ook 10 min als ik rustig doe (heel afentoe gas open en laag over het veld schieten.... kan het niet laten :))

Ik had helaas met 8 cellen niet veel over om half gas te vliegen dan viel hij uit de lucht dus het was 8,5 minuut volgas, en dat was met 2400 cellen die 3,5 minuut is met CP1600.

Ik vind die Toshiba TS-A 1950 FAUP echt geweldig. 7 cellen pakket weegt maar 290 gram compleet. En die cellen zakken tot 30A nauwelijks in spanning. Ze kunnen 40A probleemloos aan. Ze doen op 20A al meer dan 8 cellen KAN950 :)

Ja, HR-4/5 1950 FAUP's zijn inderdaad erg leuk, maar het is wel Sanyo A-TS 1950 FAUP hé Tadango...

Niels

niels polfliet zei:
Ja, HR-4/5 1950 FAUP's zijn inderdaat erg leuk, maar het is wel Sanyo A-TS 1950 FAUP hé Tadango...

Niels

TS staat voor Toshiba Sanyo. Als ik het me goed herinner zijn deze cellen ontwikkeld door Toshiba.

40 Ampere met deze cellen gaat tot nu toe erg goed in mn pylonracer (volgas totdat de accu leeg is) :lol:

Groeten,

Paul

Back