Van een ander kaliber gesproken, de BMW R75 heeft een 7.92 mm machinegeweer op de sidecar.
Dit model is het beroemde 8,8 cm of 88 mm Flügzeugabwehrkanone.
Ik wou iets om achter een halftrack te trekken (vandaar de link met rupsvoertuigen
) dus ik wou absoluut een 1/16 versie met wielonderstel.
De Merit versie is schaal 1/18 en dat scheelt toch enkele centimeter.
De versie van www.16-02.de is zonder wielstel.
Ik vond echter wat ik voor ogen had bij het Duitse Asiatam.
Hier ga ik een nieuwe uitdaging aan. Het is namelijk geen spuitgietbouwdoos, maar een 3D geprint model.
Toen de bestelling toekwam viel me meteen de vierkante papieren zelfklevers op de 2 zakken op, vol onleesbare, maar zo herkende tekens,
en in iets grotere tekens "MADE IN CHINA"
Mochten jullie benieuwd zijn: het is printwerk in echt traditionele Chinese kwaliteit: regelrechte rotzooi.
Geen enkel onderdeel past zonder uitgebreide nabehandeling.
Details zijn enkel een illusie,
stukken te veel
stukken niet aanwezig
onderstel verkeerd samengesteld (zie de wielen, die zitten niet in het centrum van de spatborden bij rechtdoor uitgelijnd)
...
Maar ik laat me hierdoor niet ontmoedigen, ik moet en zal met een 8.8 cm FLAK rondsjezen.
Verwacht dus geen dagelijkse update want elk onderdeel geeft uren schuurplezier.
In de volgende update licht ik toe welke technieken ik toe pas en waarom het niveau in de flacon met CA-lijm zo snel daalt.
Tot dan, veel modelbouwplezier,
O ja, dit nog:
De onderdelen, links voor de FLAK, rechts voor het wielstel, het witte vierkantje is een etui met CD-rom, met de handleiding.
en de handleiding bestaat uit 29 renders van het 3D model, die niet altijd overeenkomen met de geleverde onderdelen.
Verder is alles onder controle
Dit model is het beroemde 8,8 cm of 88 mm Flügzeugabwehrkanone.
Ik wou iets om achter een halftrack te trekken (vandaar de link met rupsvoertuigen
De Merit versie is schaal 1/18 en dat scheelt toch enkele centimeter.
De versie van www.16-02.de is zonder wielstel.
Ik vond echter wat ik voor ogen had bij het Duitse Asiatam.
Hier ga ik een nieuwe uitdaging aan. Het is namelijk geen spuitgietbouwdoos, maar een 3D geprint model.
Toen de bestelling toekwam viel me meteen de vierkante papieren zelfklevers op de 2 zakken op, vol onleesbare, maar zo herkende tekens,
en in iets grotere tekens "MADE IN CHINA"
Mochten jullie benieuwd zijn: het is printwerk in echt traditionele Chinese kwaliteit: regelrechte rotzooi.
Geen enkel onderdeel past zonder uitgebreide nabehandeling.
Details zijn enkel een illusie,
stukken te veel
stukken niet aanwezig
onderstel verkeerd samengesteld (zie de wielen, die zitten niet in het centrum van de spatborden bij rechtdoor uitgelijnd)
...
Maar ik laat me hierdoor niet ontmoedigen, ik moet en zal met een 8.8 cm FLAK rondsjezen.
Verwacht dus geen dagelijkse update want elk onderdeel geeft uren schuurplezier.
In de volgende update licht ik toe welke technieken ik toe pas en waarom het niveau in de flacon met CA-lijm zo snel daalt.
Tot dan, veel modelbouwplezier,
O ja, dit nog:
De onderdelen, links voor de FLAK, rechts voor het wielstel, het witte vierkantje is een etui met CD-rom, met de handleiding.
en de handleiding bestaat uit 29 renders van het 3D model, die niet altijd overeenkomen met de geleverde onderdelen.
Verder is alles onder controle

Laatst bewerkt:
