8 motors 2x verticaal gemonteerd, wat advies wanted in de mogelijkheden

Ik ben bezig met een simpel octocopter projectje na het lezen van topics en website over deze modellen was ik gelijk enthouasiast!

Mijn constructie is als volgt in de vorm van een : X
Nu wil ik op elk einde 2 motoren monteren en wel 1 motor die met de prop naar boven wijst en 1 motor die met de prop naar beneden wijst. Je krijg dan zoiets als

-=-
|| motor 1
-------
|| motor 2
-=-

Nu een paar issues want dat motor gebeuren is nog hocus spocus voor me:

1) Wie heeft wat algemene links over de verschillende motoren welke er zijn? Ik weet het verschil tussen brushless and non brushless maar dan houdt het wel op
2) Is het mogelijk om motoren zo verticaal onder en boven elkaar te laten draaien?
3) Wat voor soort stroomvoorziening heb je nodig om 8 motoren op deze manier te laten draaien
4) Welke (commercicele) "Stuur chips" zou ik kunnen gebruiken? Dus van die chips die de motoren aansturen en zorgen voor stabiliteit en dergelijke
5) Welke props zou ik kunnen gebruiken? zijn er bewezen combinaties van motoren/props/batterij/schakelchips die goed werken?

Ik wil graag ongeveer tot 1 kilo kunnen tillen met het model omdat ik voor de fun er een camera onder wil hangen om foto's te maken. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik weet dat ik nog veel moet bijlezen/leren omtrent octocopters ( in dit geval praten we over een quadropcopter omdat het frame een X formaat heeft toch? ) maar ik wil er helemaal induiken en lekker pioneeren! Wie kan me wat op weg helpen! Alvast bedankt!

een X is idd wel 4 armen, maar geen 8...

ik denk dat je deze link wel effe moet lezen...
je zal snel zien dat het niet zo simpel is...

Birdman1 goes octocopter

enjoy!

Birdman,
Thx voor de info, insteressant bouwverslag,
Ik ga niet voor de X , niet meer maar voor een 3 armige met 2 motors per arm. Dat bouwverslag van jouw ziet er ingewikkeld uit, ik wil het iets anders aanpakken waardoor veel van het ingewikkelde gebeuren met het frame verdwijnt, voor de print zit ik te denken aan een opensource project of een van de commerciele printplaatjes, al is het aansturen van die motors voor mij nog een raadsel daar moet ik zeker nog induiken.

Wat voor soort motors zou ik kunnen gebruiken om ongeveer tot 500gram op te kunnen tillen? Ook in motors is zoveel keus ;(

ik ben Ketnet, niet Birdman ;-)
Birdman is echt nen krak in die dingen, mar ik kan je niet verder helpen vrees ik...... groeten!

Sorry name mixup ;)
Weer wat wijzer geworden alleen nog een opensource chip/ hardware met zoveel mogelijk opties zoals auto stabilisatie

Een coax Octo is toch heel simpel.
Gewoon een Quad besturing met 4 Y-kabels verbinden naar de 8 ESC's.

Heb je er alleen al aan gedacht dat een coax minder efficiënt is als een echte Octo of Quad.

Dus zou de onderste motor sneller moeten draaien dan de bovenste om de lucht nog sneller naar beneden te werken zeg maar.

Kijk 1" eraf, ik geef je de kost van hoeveel mensen 1" van 1 blad afhalen, aan één lkant dan he!! hahaha zelf al eens gehad met het tracken van mijn helibladen, zo slim geweest om alle twee de bladen van een blauw tapeje te voorzien! En maar gek vinden dat 1 blad maar niet wilde tracken..........

Heb ik gesproken over het knippen of schuren van bladen ? Het gaat hier over een multirotor project. Men kan gewoon een standaard prop 12" voor onderaan en standaard 11" voor bovenaan uit de winkelrek nemen.

Informationen über das Bibliotheksmanagementsystem aDIS/BMS sowie weitere Produkte auf Basis der aDIS-Plattform (Systeme für Autographen, Archivalien, Wissensverwaltung und übergreifende Suche von elektronischen Dokumenten)

En wat hebben we daaraan? Ben inmiddels een stuk verder met documentatie binnenkort een bouwverslagje de tekeningen zijn grotendeels af alleen nog motor en overige electronics uitzoeken.

Back