800mm swept wing uit de 3d printer

Hoezo is het verkeerd als er teveel vermogen in zit?
Het vleug profiel is dan wel 'snel' maar de winglets staan 5 graden van boven gezien pijlvormig. Schijnt goed te zijn voor de richtings stabiliteit... naar dat creëert natuurlijk wel een hoop weerstand.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@erwin touwen
Ja, de winglets zijn inderdaad wel handig en dat heeft te maken met het corrigeren van adverse-yaw bij het maken van een bocht bijvoorbeeld. Genoeg theorie... Met de motor die je voorstelt, zal de wing zeker prima vliegen. Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar iets lichtere motor of helemaal geen motor en gewoon vliegen aan de helling.
 
1c4bd9d16c205be39dcd8e61c40852ad.jpg
9103947999273b87d0cf9c6c2ed7f646.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Erwin,

Gewicht is goed zichtbaar, en ik zit even te puzzelen met de schakeling van de LiPo's... Klopt het dat er drie LiPo's met elkaar zijn verbonden? Lijkt een serie-schakeling, maar kan het niet goed zien. Ben benieuwd naar de capaciteit (3s 1800mAh?) en hoe ze geschakeld zijn.
 
Yep. 1800 3S packs voor een airsoft gun bij hobbyking. Ik zocht namelijk naar een zo plat mogelijke accu zodat ik hem in het vleugel profiel kon steken. En met een plakbandje er omheen is het weer een gewone pack die ik in mijn ander vliegtuigjes kan gebruiken....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie oplossing voor dunne vleugel inderdaad :). Maakt het wss ook makkelijker om het juiste CofG te bereiken.
 
Erwin,

Leuk experiment.
Vragen: Klopt het dat de vleugel leeg een kleine 600 gram weegt? Wat is de spanwijdte? Welke motor heb je gemonteerd (type, KV, gewicht) en welke prop?

In het filmpje van je vorige model leek het materiaal redelijk 'breekbaar'. Klopt dat?

groet,

Erik
 
Er zit een 2826-6 2200kv van 50 gram op met een 5x5 prop.

Het materiaal is idd brosser dan het foam van een kan en klaar vliegtuigje. Daar in tegen is het wel een stuk vormvaster dan schuim. De uiteindelijke sterkte hangt af van veel factoren. Kwa ontwerp, maar zeker ook kwa sprint instellingen zoals extruder temperatuur, sprint snelheid, wanddikte. Als ik wil kan ik een onverwoestbare vleugel printen, maar die zal niet van de grond af komen.
Ik probeer dus iets te printen dat goed vliegt, en dat zal een zware crash niet overleven. Maarja. Dan print ik wel weer een nieuwe... vliegtuigen horen namelijk niet te crashen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, helemaal true! Je bouwt om te vliegen, niet te crashen.... Wat de prop betreft: voor de maiden zou ik eerder een 6x4 kiezen, dat vliegt net iets makkelijker weg. Ben je het vlieggedrag van de wing eenmaal gewend, dan kun je altijd nog overstappen op de 5x5 (voor tikkie meer snelheid). Het filmpje van mijn Depron-delta geeft een leuke impressie van hoe je zonder risico je wing airborne kan maken via een onderhandse toss (incl stukje gesproken woord over de eventuele risico's, valt wel mee namelijk).

PS Oh ja, bij het wegvliegen gaat het toestel door het draaimoment van de motor iets om z'n as naar rechts draaien...
 
Overigens zitten die M8 boutjes op de neus ge plakt om de cg op de theoretisch bepaalde juiste plek te krijgen.... ander klopt er geen moer van....
 
Back
Top