86 cm span vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter mitch-L
  • Startdatum Startdatum
M

mitch-L

Guest
Hey,

Nadat ik vele leuke sportmodellen had gezien die mensen zelf hadden gebouwd dacht ik zo om ook maar eens te prutsen met houtbouw, nergens kon ik balsahout vinden hier in utrecht dus heb ik bij de praxis 10mm bij 18 mm hout van 2 m lang gekocht voor de vleugel en in de garage stonden nog 1cm bij 1cm houtjes, kon ik mooi gebruiken voor de romp alleen zit ik met de vraag met wat kan ik de vleugels bespannen, nu nog vliegerspapier maar dat is niet goed dat weet ik , en wat voor motor zal ik erin doen, ik dacht aan een fietsvel 1450 kw maar weet het niet zeker, model hoeft niet aerobatic te kunnen vliegen, model weegt nu leeg 733 gram om precies te zijn

Hier wat foto's (sorry voor de slechte kwaliteit is met een mobiel gemaakt)

normal_Photo002.jpg

normal_Photo005.jpg

Ik hoor het wel

Grtz mitch

P.S het is pas mijn eerste model dus er zitten fouten in en de staart zit er nog niet aan al ligt het wel al klaar om gemonteerd te worden

mitch-L zei:
Hey,

ik dacht aan een fietsvel 1450 kw, model weegt nu leeg 733 gram om precies te zijn

Grtz mitch

P.S het is pas mijn eerste model dus er zitten fouten in en de staart zit er nog niet aan al ligt het wel al klaar om gemonteerd te worden

Ik denk inderdaad dat je 1450KW nodig hebt om het model te laten vliegen. :wink:
Even serieus, ik vind het heel knap dat je zelf al een vliegtuigje bouwt op 13 jarige leeftijd.
Beschouw dit projectje maar om bouwervaring op te doen want vliegen zal die nooit!!!
Het modelletje is veel en veel te zwaar.
Ik zou als ik jouw was een leuk bouwdoosje kopen (balsahout) en dan nog eens proberen.
Experimenteren met depron is ook leuk en heel goedkoop.

ik ben begonnen met een bouwdoos van een balsa zwever. Dat vind ik persoonlijk wel ideaal. Je leert de beginselen van het bouwen, het is goedkoop en je kan er nog mee vliegen ook!

hey,

Bedankt dat je me dan ff vantevoren waarschuwt.
Want ik zou het erg jammer vinden als ik het model in de prak vlieg..
Maar dan zet ik er ook geen motor in en hang ik em wel op aan de muur..
is denk ik ook wel een betere optie
Enne eerst ff de dragonfly (over 2 maandjes) goed onder de knie krijgen en dan een ARF modelletje kopen :wink:

Naja dan mag van mij dit draadje gesloten worden

Grtz mitch

P.S Ik heb nog veel hout over naja veel nog 2 meter van zo'n latje + van die 1 bij 1 cm latjes nog ideën die misschien wel zouden kunnen vliegen?
WAnt dit was maar een modelletje uit mijn hoofd waar ERG veel lijm bij is gebruikt :wink:

Ik heb een leuke mededeling, doordat ik met piepschuim aan het werken was, heb ik een fout in mijn digitale weegschaal ontdekt, het weegschaaltje gaf aan dat het toestelletje, dat houdt in vleugel en stabilo 320 gram woog 8O, ben terug gegaan naar de winkel heb een nieuwe gekregen :D , heb mijn model opnieuw gewogen bleek het 21 gram te zijn , mijn grote model is dus opnieuw gewogen komt nu dus neer op 400 gram precies,

Misschien toch nog kans?

Ik hoor het wel

Grtz mitch

mmmm als ik de verhoudingen zo eens bekijk :lol: de vleugels zijn al veel te kort, de romp te fors , maar als je het echt wil weten....je hebt een weegschaaltje, maak van stukjes houte en metaal de juiste maten (gewichten) van de te gebruiken onderdelen (motor, servo's ontvanger, accu) stop die in je vliegtuig en geef hem een gooi.
tuurlijk als je hard genoeg gooit vliegt alles, maar kijk eens of hij in een redelijke zweefvlucht weer naar moeder aarde komt, en ziedaar hij vliegt (of niet)

succes.

Ey,

Ja zal ik eens doen, moet even het totaalplaatje van mijn vliegtuig bekijken maar ga em toch denk ik aan de muur hangen, ben nu met een model bezig waarvan de verhoudingen kloppen :wink: dus moet kunnen vliegen, ga ook nog op zoek naar balsahout in utrecht maar als ik het niet kan vinden dan moet ik wel zonder balsa bouwen.

Van het volgende projekt hoop ik een bouwverslagje te kunnen maken,

Grtz mitch[/i]

O kijk dat wist ik niet :lol:
Dat is best dicht bij mij hoe wist je dat?
Ik heb het wel eens nagevraagd maar ze reageren nogal raar meestal,
Maar ik ga er dan wel nog een keertje naartoe
Bedankt nog 8)

Grtz mitch

Back