9,6 watt 1600 mAH accu

Hallo,

Ik dook laatst mijn zolder weer op en toen vond ik een terra top RC controller, echter is de oplader niet te vinden.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn controller toch op kan laden?

Groeten

Er staat in deze manual:

NiMH RC transmitter battery 9,6 V, 1300mAh
NiMH RC transmitter battery charger 11,6 V, 130 mA

Maar als de jouwe 1600 mAh is, zou je op 160 mA kunnen laden (0,1 C).

Groet,

Ad Bakker

... Ik dook laatst mijn zolder weer op en toen vond ik een terra top RC controller ...
Dat klinkt alsof zenderaccu minstens jaar niet gebruikt is. Naar chemisch afval, ook al lijkt hij het in eerste instantie goed te doen, en nieuwe zender- en ontvanger-accu's kopen.

... Heeft iemand een idee hoe ik mijn controller toch op kan laden? ...
Met 0,1C, voor jouw accu 160mA zoals Ad al schreef, gedurende 14-16uur. Geen risico op overladen en ook niet nodig om veiligheid uit zender te slopen. Wat voor lader heb je wel?

'Verplicht' leesvoer voor NiMH gebruikers. Goed voor levensduur van accu's en levensduur van je portemonnaie, en voor veiligheid.

• Modelbouw FAQ's - MBF
    -> [FAQ] Accu's en laadtechnieken
    -> De Nikkel-Metaalhydride accu
    en ook
    -> Delta Peak laden/snelladen van NiCd en NiMH
    maar delta-peak niet gebruiken bij zender/ontvanger, gewoon risicoloos langzaam laden met 0,1C, uitschakelen van beveiligingsdiode is niet nodig, rvs
  • PK-Racing - akku laden info

....een terra top RC controller.......

Een Terra Top is in goed Nederlands een radiobesturingszender, in het engels een radio (of remote) control transmitter, dus waar controller nou weer vandaan komt....?
Fout is het niet, maar hoogst ongebruikelijk.

Je kunt hier een foto van je zender plaatsen alhoewel het nog niet echt een museumstuk is en nog wel bruikbaar te maken lijkt mij.
Op welke frequentie werkt hij?

zender-nostalgie

Laatst bewerkt door een moderator:
Back