9.6V battery pack

hallo,
ik heb een 9.6V battery pack.
ik heb wel een gehoord van mensen dat als je deze battery pack niet helemaal ontlaad, en als die voor 3/4 leeg is en dan oplaad, dat die dan kapot gaat.
is dit echt waar?
zo ja wat is een manier om de batterij snel te ontladen als deze niet meer genoeg energie overheeft om een beetje goed te rijden.

mvg kees

helemaal ontladen lijkt mij beter voor je de accu weer oplaadt.
en ontladen kun je bv door er een lamp van een auto of zo aan te hangen.

je mag een afhankelijk van het type cell, ze ontladen 0,8 volt per cell.
dus als je 9,6volt pack hebt is dat 8 cellen x 0.8 volt is 6,4volt maximaal ontladen.

ga je verder heb je kans dat er cellen ompolen waardoor de accu niet meer goed laad en functioneerd.

mvg

ik heb wel een gehoord van mensen dat als je deze battery pack niet helemaal ontlaad, en als die voor 3/4 leeg is en dan oplaad, dat die dan kapot gaat.
is dit echt waar?
zo ja wat is een manier om de batterij snel te ontladen als deze niet meer genoeg energie overheeft om een beetje goed te rijden.
Ligt eraan of je een NiCd of NiMH accu hebt, dat zou op het accupack moeten staan. Voor NiCd geldt het wel, voor NiMH niet.

mijn ervaring is met accu's dat zowel NiCd of NiMH last hebben van geheugen effect.
nimh veel minder, maar toch nog steeds.
na lang niet gebruikt te hebben is het altijd raadzaam om ze een keer een cycle te geven zodat ze weer geprikkeld worden.

Mvg Hans

Back