9 eagles solo pro gaat vol gas na aansluiten ontvanger

• Topicstarter Topicstarter badfaces
  • Startdatum Startdatum
B

badfaces

Guest
Beste lezer,

Wanneer ik de 2 draadjes van mijn lipo op de ontvanger koppel zoals onderstaand plaatje (plaatje komt uit dit stuk: nine-eagles-solo-pro-bravo-sx-faq-ook-geldig-voor-rebranded-helis-zoals-de-revell-proto-max-en-anderen) gaan de motortjes direct draaien en blijven dit doen totdat ik de lipo loshaal. Dit gebeurd met de zender aan of uit en ook wanneer de zender probeer te binden. Ik heb aan de ontvanger zitten solderen dus het kan zo maar zijn dat ik de boel gesloopt heb. ik denk dat het sluiting is want de ontvanger wordt snel heel warm.

Weet iemand raad? Is de boel stuk of is er iets anders aan de hand?

Bedantk alvast. gr. Michael

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk de controller voor de motor doorgebrand op de printplaat.
gebeurt vaak als je crasht en te laat het gas dichtgooit (dus dat de motor even klem loopt)

Hoi,
Kijk eens waar je gesoldeerd hebt of er niet toevallig een klein beetje tin is doorgevloeid.
E.v. met een tinzuiger eraf halen,

Door het gebruik van SMD onderdelen wordt weliswaar de print kleiner enz. maar er zelf wat aan repareren is een stuk lastiger.
Ik denk echter wel dat gezien het warm worden het einde oefening is

Succes

@badfaces,

Ik zou is even gaan meten op de 2 ic''s die er op zitten tenminste als u weet hoe u moet meten. sluitingen in de voltage reeks met een multimeter in de ohm stand.

LET WEL ZONDER SPANNING AANGESLOTEN METEN IN DEZE INSTELLIN OP JE MULTIMETER.

eventueel even de type nummers doorgeven van de ic's dan kan ik ook even mee kijken in de datsheets voor u.

Echter valt me wel op dat de rechter print niet helemaal het zelfde is qua componeten als aan de linker print.
namelijk op de rechter print (de solo) missen???? 2 c-tjes aan de rechter bovenzijde bij de schuine kant ten aan zien van de linker print.
Ik weet niet of dit uitmaak want ik heb het schema niet hierzo maar dit valt me op.

zouden beide printen de zelfde functies moet hebben of is hier ook nog een verschil in.

Maar goed het kan zomaar zijn dat ze stuk zijn gegaan door een crash waar de motor heeft vast gestaan of je gas te laat heeft los gelaten.

suc6 en hoor graag van u.

Bste Allemaal,

Bedant voor het reageren en de poging tot hulp. Het was enkele al terecht opgevallen dat het allemaal erg nieuw is voor me. Ik heb inderdaad gekeken of er geen soldeer is doorgelopen, dit is niet het geval. het ruikt allemaal niet zo lekker meer en ben er wel van overtuigd dat de boel is doorgebrand.

@Frans, Het plaatje heb ik uit een link van deze website, het klopt dat er verschillen zijn: de linker is van de Bravo SX en de rechter van de solo. Ik heb de rode cirkel erbij gezet om te laten zien wat ik gesoldeerd heb (althans een poging tot). Ik heb een poging gedaan om op soldeerpunten te meten, maar het resultaat is nul. IS's zegt me helemaal niets en google helpt me hier ook niet mee.

Op het rechter plaatje zit vertikaal tussen de soldeerpunten ook nog een chip. Deze ziet er ook niet best meer uit, wat mij ook wel zorgen baart.

Dit is een 2e handsje waar al aangerommeld was en ik het niet beter op heb gemaakt. Ik ga een nieuwe heli kopen, want zo'n ontvanger is ook niet echt goedkoop t.o.v. een heli. 24$ bij HK, maar een nieuwe solo pro voor 39$ (wel excl. verzenden 16 euro) bij myrcmart. Duurt wel even voordat het er is dat is wel een nadeel.

PS: Ik heb op het forum al wel eerder links gezien naar bovenstaande site's.Ik ga er dan gemakshalve maar vanuit dat dit geen probleem is, mocht dit wel zo zijn dan hoor ik het wel.

Nogmaals dank voor het helpen van een nieuweling, ik hoop hier nog veel gebruik van te kunnen maken.

gr. Michael

Back