90 meter hoge cat sloopkraan in nl

Hmmm, moet ik mijn CAT bouwplannen maar eens herzien !! :cool: ;)

Het is een oude omgebouwde Caterpillar 5110 B van 10 jaar oud.
Een Caterpillar 51110B weegt van zich zelf 110 ton.

Het is een mooie grote sloopkraan geworden.
Ik ben benieuwd naar de stabilitiet van deze sloopkraan, ondanks zijn uitschuifbare rupsen rollenwagens.

Hopelijk werkt deze kraan beter dan de Caterpillar 385C van Beelen, want die heeft in het begin heel veel problemen en kinderziektes gekend.

Deze rups sloopkraan draait nu redelijk heb ik begrepen.

hallo piet
een 385vind ik persoonlijk een mooiere en stoerdere machine,
en als het gewicht al een transportprobleem voor u is dan met zo een lange giek helemaal of heeft uw auto een open dak??!!:D:D:D:D
mvg markioo

Haha dat is nu net wat ik ook dacht ;)
Op 90m ergens tussendoor en dan knabbelen :) succes vanaf je cabine.
Ik wil hem graag aan het werk zien met zijn sloop kogel!
Jakko

Mooi kraantje.
Tjaaa een sloopkogel......dan valt hij nog om zodra hij 90 mtr hoog zit.

M.vr.gr.

Jan

Hmmm, sloopkogel, dat gaat echt niet lukken hoor met deze kraan !!
Of willen jullie dat de CAT ondersteboven gaat ??

Een sloopkogel wordt gebruikt bij de vakwerkgiek draadkraan, deze kan slingeren met een kogel !

die moet zonder sloopkogel al oppassen of hij gaat om.
en op 90m met wk 6 kan die zen arm nooit nie stabiel houden
voel da op mijn kraan al als er hevige wind is

Moet ik Piet een klein beetje corrigeren. Een sloopkogel wordt ook gebruikt door een non-vakwerk kraan. Gebouw hier naast me is op die manier gesloopt. Flink kogel met een korte ketting aan een vrachtwagen-band. De kraan pakte die dan op en liet die onder meer een aantal keren vallen op de vloeren. Ook zijn er een aantal muren mee gesneuveld. Was wat lastig dat mijn monitoren alle kanten op stuiterden. Gebouw was nog geen 20 meter hier vandaan.

Laatst bewerkt:
Moet ik Piet een klein beetje corrigeren. Een sloopkogel wordt ook gebruikt door een non-vakwerk kraan. Gebouw hier naast me is op die manier gesloopt. Flink kogel met een korte ketting aan een vrachtwagen-band. De kraan pakte die dan op en liet die onder meer een aantal keren vallen op de vloeren. Ook zijn er een aantal muren mee gesneuveld. Was wat lastig dat mijn monitoren alle kanten op stuiterden. Gebouw was nog geen 20 meter hier vandaan.

Hallo Jester,

Dat kan wel wat jij zegt met een rupskraan op lage hoogtes, maar niet op 90 meter hoogte, want dan gaat het echt mis !!
Bovendien is het niet echt bevordelijk voor een rupskraan, want alle klappen komen op de boom, de stick, maar ook op de draaikrans terecht.

Back