91 C-spec

heeft iemand ervaring met een 3D-NT en de OS 91 SXH-C spec.
Ik heb nm deze heli gekocht :lol: echter geen ervaring met een 91er Heli en de afstelling van deze motor, fabrieksinstellingen aangehouden.
Wie kan mijn de basis instellingen van deze motor vertellen.

hopelijk springt rick-NT hier op in, die heeft ook een 3dnt met de c-spec erin.

Weet niet waar je vandaan komt maar ik heb in assen meerdere (JR)heli's zien vliegen met zo'n os91. Zal daar dus wel info beschikbaar zijn

succes Remco

Hallo Ronald,

Belangrijkste is met welke brandstof (vooral nitro-percentage) je wilt gaan vliegen. OS-carb. staan er om bekend dat ze pas lekker werken met 10% of meer nitro. Volgens de 1e geruchten is de carb. van de C-spec hierop een uitzondering, gaat evt. ook zonder nitro. Nog ff afwachten of iedereen bij deze stelling blijft.
Anders is een Lotterle carb. een heel goed alternatief. Mijn 60K carb. zit nog steeds in het zakje, omdat ik al een Lotterle op mijn FX hadt. Als je een Lotterle gebruikt de instellingen aanhouden die in het handboek van de NT staan.

Let er wel op dat zo'n 15 en vooral in een NT heel anders klinkt (heel stil) dan andere heli's. In het begin zul je al snel veel te hoge toeren draaien, toerental meter bij de hand houden. Verder vindt ik het nog lastig om te horen of de motor te rijk of te arm loopt bovenin, dus als je twijfelt eerst rijker zetten.

m.vr.gr.

Rick

Back