a chopper is born

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door Vinze, 15 okt 2002.

  1. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    zat daarstraks tijdens het folieen even te kijken naar discovery channel en na de series a car is born en Reborn hebben ze nu de lat een beetje hoger gelegd en gaan ze een kit helikopter bouwen (een roboway) in 14 uitzendingen.

    het is mischien een beetje off-topic aangezien het over een full-size heli gaat maar goed. wie weet doet doet iemand van jullie wat technische info op voor jullie eigen model projecten.

    wat ik van de vorige 2 series heb gezien is wordt het geheel goed en duidelijk uitgelegd in ''leken-taal''

    weet niet zeker of het nu elke dag of alleen elke dindsdag is het begint in ieder geval om 20.30 uur en duurt een half uur

    groet,

    vinze
     
  2. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Hoi,

    Toevallig heb ik tot nu toe elke uitzending op band staan.
    Ik heb ook gekeken naar a car is born en a car is reborne.

    De uitzending begint elke werkdag om 20:30 uur.
    Deze uitzending word herhaalt om 10.20 uur (s'morgens dus)

    Ik denk dat de hele serie uitzendingen net zoals a car is born wel een paar keer wordt herhaald over een tijdje.

    De helikopter is nu klaar en voorzien van een tijger printje, in de laatste uitzending (maandag 20.30 en dinsdag 10.20, morgen dus) gaan ze hem testen en voor het eerst vliegen.


    Ik vind het wel is interessant om te kijken naar het bouwen van een echte heli. De techniek wordt stapje voor stapje besproken en ik snap eindelijk is hoe een heli precies werkt, van ketting tot rotorkop, aandrijving en besturing.

    :offtopic: maar toch leuk om even te melden voor de geïnteresseerden.
     

Deel Deze Pagina