A-klasse???

• Topicstarter Topicstarter klaas visser 1987
  • Startdatum Startdatum
K

klaas visser 1987

Guest
hallo
ik was even op internet aan het sneupen en kwam de A-class tegen op een jammergenoeg vergeten site. na wat zoeken kreeg ik steeds meer fotos. ook kreeg ik steeds meer zin om deze boot (proberen) te bouwen. maar mijn vraag is heeft iemand al eens in nederland een A-klasse boot gemaakt?? en zo ja heeft hij dan ook een tekening voor mij.

vriendelijke modelbouwgroet,
klaas visser
kijk voor fotos op:
http://www.amya.org/aclassphoto.html
en dan naar de Aclass photopage

hmmm.. dat amaya.org is een of andere sexsite. bedoel je niet amya.org?

hallo,
jeroen bedankt voor je reactie. alleen is het wat jammer dat de tekening zo onduidelijk is.
en wat betreft de site, Bastiaan, ik heb het zo snel mogelijk aangepast, toch bedankt.

vriendelijke groet,
klaas visser

niet mijn bootje. maar ik zet hem er wel ff bij

Aclassrw4.jpg

Hallo Klaas,

Stuur me je E-mail adres en ik zal je een duidelijk lijnenplan sturen.

Zie je mailbox.

Hugo

hallo
hugo, bedankt voor het lijnenplan maar ik heb het nog niet bekeken want ik weet niet precies hoe ik het moet openen. straks even aan mijn broer vragen of hij het wel kan.
heb jij trouwens die boot zelf gemaakt??

vriendelijke groet
klaas visser

Hallo Klaas,

Ik heb deze boot niet gemaakt.
Mijn boot is op de bovenstaande foto te zien.

De boot op het lijnen plan is vergelijkbaar met mijn boot.

Hugo

ahum :D ik sta te springen om wat te doen. het schort me alleen nog aan tijd. maar dat gaat goed komen. ik zal er eens een sprintje aan geven. ik zal binnenkort eens wat laten horen en zien van mijn project ....

ontopic. kunnen we geen mal van die a-klasse trekken??

Iwema zei:
Hi Bastiaan,

Is je boot al klaar ?

Hugo

hallo
lijkt me leuk om er een mal van te trekken alleen heb ik er niet zoveel ervaring mee. ook denk ik dat het wel in de papieren gaat lopen en ik ben maar een arme student :D . maar je zou eventueel ook een paar rompen verkopen om zo je kosten wat de dekken, kortom lijkt me leuk maar moet er nog even over denken.

groeten
klaas visser

ps ik heb het lijnenplan al geopen ziet er goed uit.

Ik kan eventueel wel wat ondersteuning leveren mbt het maken van een mal.

Als je het model maakt, laat dan het dek flink oversteken, liefst gewoon rechthoekig, en overal minimaal 5cm te groot. Dit is makkelijker met het maken van de mal, en later eventueel met produceren.

hallo

ik heb het lijnenplan gister uitgeprint, maar nu kwam er direct een vraag in me op: hoe groot is de echte tekening? dit kan handig zijn omdat ik nu een onduidelijke tekening heb door het verkleinen of vergroten??
ik gok dat de tekening ongeveer twee liggende a4tjes lang is heb ik het juist???
ook heb ik een vraag over de tekening zelf (dit is de eerste keer dat ik een romp van hout maak over spanten) moet je de spanten van de lengte er ook inzetten?? ik bedoel dan de spanten die in het zijaanzicht zitten. snappen jullie het nog ik niet meer maar beter kan ik het even niet uitleggen nou het beste ik zal even eten ik hoor het wel??

vriendelijke groeten
klaas visser

hallo hugo,
hoe krijg ik mijn lijnenplan 1:1 uit de computer rollen?? of moet ik even naar een plaatselijke drukkerij??
zie ik het goed dat de boot van jou een kimkiel heeft??? dit maak ik op uit de eerste grote foto van de drie grote fotos. (in je link)
verder een mooie boot mijn handen beginnen al te jeuken maar eerst even geduld doen en niet overhaast te werk gaan is mij altijd voorgehouden.

vriendelijke groet,
klaas visser

Hi Klaas,

Als je de resolutie met een fotoprogramma ongeveer 4x zo groot maakt en het lijnenplan afdrukt zonder "fit to page" dan krijg je de ware grootte uit de printer.

Nu alleen deze vellen samenvoegen.

Mijn boot heeft een afneembare vinkiel.

Dit maakt dat de boot makkelijk in de auto past en makkelijk is te tillen (zonder kiel 5KG).

A-moda9.jpg

Je kunt de romp met bouwtekeningen van mijn boot ook bestellen bij:
Bob Underwood, 6 Winsley Road, Bradford on Avon, Wiltshire, BA15 1QR.

Helaas levert hij niet buiten de UK, maar daar kan ik je wel mee helpen.

Zie ook http://www.bridgeboats.fut.net/bob.htm

Groeten,

Hugo

hallo hugo
het is inderdaad wel een mooi schip maar ik denk dat ik het bij de A-klasse hou. maar bijdeweg hoeveel kost een polyester romp dan??
als ik wat traag reageer komt dat omdat ik ondertussen bezig ben mijn modelzeilvloot uittebreiden met een optimist. ook ben ik bezig met een motorbootje om de zeilbootjes te redden als ze vast zitten.
want ja gemak dient de mens.

nou iniedergeval bedankt voor de goede begeleiding en als ik begin te bouwen dan horen jullie het wel even, ok???

de groeten,
klaas

Back