A10 Hobbyking

Hallo allemaal,

Eergisteren heb ik mijn eerste Jet binnen gekregen.
De A10 is hier al meer besproken maar die zijn van andere merken.Deze is van Hobbyking.
Wat ik graag wil weten of er al meerdere mensen zijn met deze kist.
Maiden is inmiddels geweest(met kinikkende knieen) en nu inmiddels 5 lipo's gevlogen. De snelheid vindt ik wat tegen vallen dus wil ik daar wat mee gaan doen. Maar ja wat? Verder vind ik zeker voor het geld deze er erg mooi uitzien. Starten en landen gewoon op de wielen op het gras is geen probleem. Zijn er nog andere mensen met ervaringen?Weet iemand een oplossing voor de snelheid te verhogen?

A10-1.jpg

A10-5.jpg

Laatst bewerkt:
Ik zou alleen weten dat je de edf kunt voorzien van een motertje met iets mee rpower of een efficientere rotor.
Verder een schitterend vliegtuig. Ik zou hem graag erbij willen hangen.
Jakko

Dit is al jaren mijn favoriete jet vliegtuig, en deze had ik dus ook al zien staan bij hobbyking.
Ik ben alleen erg bang dat de accu duur erg kort is, hooguit 4 minuten vliegen ofzo.
Hoe lang kun je ermee vliegen, Stuntelaar?

maiden flight was 6 minuten en en 2X extra opstijgen omdat ik de elevator verkeerd om had staan:rolling:
Vreemd dan stijgt ie niet op:rolling:

Maar goed vervolgens zat er nog maar 9% in de lipo. Das dus te lang.
Na wat meet werk kan ik 5 minuten lang zo goed als vol gas vliegen hiermee.( 2200 -3S - 25C_),

gr,
Frans

De A10 is in het echt ook geen snelheidsmonster. Een goed schaalmodel zal dus ook niet snel zijn. Als je een snelle EDF zoekt zou je eens naar een Sniper o.i.d. moeten kijken.

Als deze A10 verder goed vliegt zou ik er niet te veel aan verbouwen. Met meer vermogen vlieg je misschien ietsje harder maar vooral korter!

Hobbyking of andere merken ze komen over het algemeen uit dezelfde fabriek
Maar zeker een mooi kisje
Het zal nooit een snelhijdsmonster worden
dat ware de echte ook niet
De A10 is ontworpen als een wapenplatform
en was iedeaal inzetbaar tegen tanks

Laatst bewerkt:
In de praktijk is hij ook heel bruikbaar gebleken onde rhet kopje: 'showing the force'. :D Bekend is dan niet het beste woord. Dit schaalmodel heeft een mooie uitstraling en nu ik lees dat hij mooi rustig vliegt begint het te kriebelen. Als ik hier thuis zeg dat hij voor op de kamer van mijn zoontje is klinkt het al heel anders. Voor die prijs kan het ook bijna door voor statisch model :)
Jakko

Vandaag voor de 2e keer naar het veld geweest maar nu met een stuk minder wind. De snelheid is dan al weer wat hoger. De vliegeigenschappen zijn erg goed het is een makkelijke kist om mee te vliegen. Nu 12 landingen gedaan waarvan 0 slechte. Zelfs een flyby op 25% trhrottle is mogelijk daaronder begint het kritiek te worden. Nu wat experimenteren met flaperons of spoilers. Niet echt nodig maar meer voor de fun. Een roll gaat erg gemakkelijk en daar heeft ie weinig "ruimte voor nodig" .
Hier ga ik weer een hoop uren plezier van hebben dat is wel al duidelijk.
Volgende week de flycam er even onder hangen.

Het lijkt mij wel erg leuk om hier retracts in te zetten. Helaas ben ik nog helemaal nieuw op dat gebied. Zijn er mensen met ervaring op dit gebied.

Ik ga dit draadje even omhoog halen. Ik zit ook al een tijdje te kijken naar dit model.

Persoonlijk vind ik het model wel mooi, maar de uitvoering iets minder. Het is een two seater, en ik vind een one seater mooier om te zien. Maar voor het geld is dit model niet te duur.

Nu hebben ze ook een ARF kit, niet in de bovenstaande uitvoering, maar een wat lichtere. Ik zie door de bomen het bos niet meer met al die uitvoeringen van regelaars en motoren.

Bij deze zitten de motoren en regelaars niet bij. Is er iemand die voor mij een leuk setje van motoren en esc uit kan zoeken, Ik pin jullie er niet op vast, maar wil gewoon een leuk setje waar ik wat mee kan rommelen..

Het gaat om deze.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14786

Ik wacht even de reacties af, anders bestel ik de 2 seater.

Wel goed opletten hoor ;) Het zijn twee verschillende..

Degene waarnaar gevraagd wordt, is een 50mm fan versie (span: 970mm)
Degene waar Anne naar verwijst is de 70mm fan versie (span: 1500 mm)

Desalniettemin een erg mooi toestel. Geen ervaring mee, staat wel nog steeds op het al bekende verlanglijstje :)

A10 Warthog Hobbyking

Ik ga deze discussie maar weer een omhoog halen aangezien ik deze A10 toch ben gaan verbouwen. Ik heb inmiddels in die paar jaar al vele vluchten gemaakt met deze kist en blijf het een leuke kist vinden.
Wanneer er iemand op het veld komt staan ze regelmatig even stil bij deze kist omdat ie gewoon leu is om te zien ondanks de veel te grote motoren.

In de berichten hieronder gaf ik al aan dat ik de A10 te traag vond. De antwoorden die ik toen kreeg en het gebrek aan ervaring leken erop dat dit "schaal zou zijn". Dit is helaas niet correct. De A10 is gewoon vanuit de fabriek zwaar "underpowered". Als het gras op het veld ook maar ietsjes langer wordt kom je al niet eens meer los. Ook vind ik de vreselijke wielen eronder niet mooi. De vliegeigenschappen zijn wel zeer goed, zelfs voor een minder ervaren vlieger is het vrij gemakkelijk om te landen. De kist kan flink wat hebben.

Helaas verkoopt hobbyking deze kist niet meer. Het is dan ook niet hun merken de kop tekst zou eigenlijk moeten zijn HC A10 want hij wordt door HC gemaakt en wordt wel nog door Killerplanes verkocht.

Nadat ik 2 jaar probleemloos vele tientallen vluchten heb gemaakt sloeg eind vorig seizoen het noodlot toe. Midden in een vrij extreme bocht brak 1 van de vleugels spontaan af en tuimelde de A10 naar beneden.
Aangezien het einde seizoen was het ik hem voor koudere tijden op zolder gelegd. De romp was door de val ook gebroken.

431408_3594040857866_2036939267_n.jpg

Inmiddels is de A10 weer netjes gelijmd en kon ik weer vliegen. Aangezien het vermogen alleen maar minder is geworden heb ik besloten om de motoren te gaan vervangen en retracts in te gaan bouwen. Ik zal hier verder komende tijd verslag van gaan doen mochten er toch nog mensen geinteresseeerd zijn in deze kist.

Laatst bewerkt:
Hobbyking (HC) A10 warthog

Dit zijn de motoren die erin gaan met nieuwe Fans en 45 amp. esc's

IMAG0164.jpg

Retracts die er in komen

IMAG0162-1.jpg

Laatst bewerkt:

Gegevens van de nieuwe Ducted Fans met motor en Esc's
Size: 70mm
Weight: 139g
Dimensions: 90x83mm
Motor: 2839 Brushless outrunner
Blade type: 6
No.Of cells: 4S(14.8V)
Shaft diameter: 4.0mm
RPM/V: 2800
Output Power: 550w
Max Current(<60s): 36A
Thrust: 1200g(42.33oz.)
Recommended model weight: 800-1200g

Trust van de oude motoren met fans was 750 gr (per 2)

Eerste test uitgevoerd.

Op 3s flink veel vermogen.
Op 4s bizarrrrrr veel vermogen

Vliegtijd verwacht: hm errug kort :-(
Ik denk echter niet dat ik met een 4S volgas zal kunnen vliegen omdat de vleugels dat denk ik niet houden. Ik denk op 4S max 70% te vliegen

IMAG0193.jpg

Beetje bij geschilderd.

IMAG0197.jpg

Back