a10 thunderbolt ll onzetten naar 3d model depron

Ik heb sinds kort het fenomeen depron ondekt en zou graag een 3d model maken van een a10 thunderbolt. Nu heb ik de tekeningen al op schaal gemaakt in corel draw en diverse onderdelen al uitgetekend. ik wil gaan beginnen aan de romp maar daar kom ik nog een paar twijfels tegen.

Nu is mijn algemene vraag of er iemand tips heeft?

zou ik de romp maken met een kruis depron door het midden of zou het ook mogelijk zijn om het te maken zijn als koker?

Zou ik de turbine beter kunnen rollen of toch misschien beter ringen depron op elkaar lijmen?
( model is op schaal gemaakt voor 2x EDF50 van GWS)

Welke setup is aan te raden. Accu , servo, regelaar, ontvanger.

rolroer+hoogteroer+richtingsroer of rolroer+hoogteroer of hoogteroer+richtingsroer?

heeft er iemand tips dan hoor ik het graag ik heb nog niet veel ervaring in het bouwen van vliegtuigen, maar omzetten naar schaal is niet zo'n probleem en leuk om te doen.

Voor de besturing zou ik gaan voor rolroer+hoogteroer+richtingsroer dat geeft je toch de meeste mogelijkheden qua vliegen en dan is het zowieso meer schaal.

Een holle koker als romp kan wel maar je zou er eventueel ook een aantal ronde ribben in kunnen zetten om echt de goede vorm te krijgen. Ik neem aan dat de A-10 namelijk niet perfect rond is. Dus met een aantal ribben in de romp zou je een mooiere vorm kunnen bereiken ;).

De A-10 is nou ook niet zo een heel makkelijk model om zelf te maken maar ik wens je in ieder geval succes. Als het nou goed werkt met depron dan kun je hem misschien ook nog wel een keer maken met balsa, dat bouwt naar mijn mening toch wat makkelijker en mooier.

Ik heb ook al een gezocht naar een balsa bouwkit van de A-10 maar heb ik niet kunnen vinden. Maar als je begint met je derpon model dan willen we natuurlijk wel foto's zien:p.

Kijk eens in mijn draadje van de depron ASK21. Deze bouwwijze lijkt me ook wel geschikt om een mooie A10 romp mee te maken.

Als je 2x die GWS edf 50 wil gebruiken dan mag het model niet zwaarder zijn dan een kleine 300 gram.

De A-10 van GWS vliegt net krap aan met die edf-50jes. Ik had die GWS A-10 met de edf 55 met speed 4300 motoren end at vloog redelijk en kon veel beter.

Met depron zou ik er een kruisromp van maen en dan de edfjes op koolstof stokjes monteren en van een koffiebekertje een uitlaatconus maken en meer niet. Gebruik het Kiss principe en bespaar veel gewicht.

Ik zou zeggen kom eens langs dan bespreken we jou plannen en kun je zienw at er mogelijk is met depron. Ik heb samen met Niek enkele edf modellen ontworpen uit Depron. De meesten vlogen perfect en allemaal waren ze rond die edf-50 of de edf-40 van GWs ontworpen. Mijn Pampa jetje is nu bij Davy (MrBean) en ik hoop binnenkort te horen hoe het vliegt.

Back