AA batterij cradle MX-12

Hallo,

Ik heb net een Graupner MX-12 gekocht. Hierbij werd naast de NiMH pack (die ik nog niet kan opladen wegens geen geschikte lader) een gewone AA batterij cradle geleverd. Het connectortje is echter anders en past niet op de PCB van de MX-12. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt.

Ehhh...een passend connectortje opsnorren en die erop solderen ?

jep, ik heb in mijn mx16 gewoon zon rood BEC stekkertje erop omdat de standaard niet helemaal goed was

AA batterij cradle...? Heb je het niet over het houdertje waar 4 AA cellen in passen en waar een BEC stekkertje aan zit? Dat is voor een ontvanger pack. In je MX-12 gaan 8 cellen.
Ik heb nog nooit een AA cradle gezien voor in een MX-12. Maar eens moet de eerste keer zijn :-)

ik heb eventueel wel een nieuw battery voor je een nimh 1500m mah 9,6 volt van spectrum. deze heb ik voor nood gekocht toen ik nog geen goeie accu had gevonden voor mijn futaba. volgens mij zijn de stekkers van spectrum en graupner het zelfde. ophalen is gratis;)

AA batterij cradle...? Heb je het niet over het houdertje waar 4 AA cellen in passen en waar een BEC stekkertje aan zit? Dat is voor een ontvanger pack. In je MX-12 gaan 8 cellen.
Ik heb nog nooit een AA cradle gezien voor in een MX-12. Maar eens moet de eerste keer zijn :-)

Helemaal mee eens !
Die 4 cellen batterijhouder is de ontvangeraccu....
Bij de mx12 wordt standaard geen zender-cradle geleverd.

nee bij bv zenders van walkera zenders zit ook zon hoduer bij geleverd voor 8 AA cellen

maar hij heeft het erover dat hij net een MX-12 gekocht heeft, geen Walkera.
Trouwens Skullforger, je kunt beter even een geschikte lader aanschaffen. Als het enkel voor je zenderaccu is kun je met 15 euro klaar zijn. Of nog minder op Marktplaats.

jep gewoon een simpele multilader is meer dan genoeg als je alleen je zender/ontvanger accu's wilt opladen. robbbe 5 lader is vaak goedkoop (5-10 euro) te vinden 2e hands

Ok, bedankt voor de informatie!
Heb me een Yes Tx Rx charger aangeschaft voor de zender te laden. Ik kwam inderdaad weg met 10 euro :).

Ik heb echter een klein probleempje (of misschien niet): ik heb me tijdens het laden niet kunnen bedwingen van met mijn vingers van die blinkende zender te blijven... Ik heb de ON knop een paar keer aangezet om zo het voltage te volgen... Maar ik heb nu pas (shame on me) in de handleiding gelezen dat dat ZEKER NIET MOCHT omdat de zender daardoor ofwel dadelijk stuk gaat ofwel een nieuwe charge cycle triggert waardoor ie ernstig overladen kan geraken. Toen ik dit las heb ik mijn charger maar gauw afgekoppeld. Op de zender display staat nu 11,1 V. Is dit veel te hoog (op mijn NiMH pack staat maar 9,6 V). Heb ik nu een ernstig probleem en zo ja, wat doe ik er best aan?

Alvast bedankt.

Een vers geladen accupack is inderdaad ongeveer 11,2V, dat is volkomen normaal en geen probleem. Als je zender nu nog werkt heb je geluk gehad. Je hoeft verder niks te doen behalve voortaan eerst de handleiding te lezen en te doen wat daar in staat :-)

Na mijn opladen geeft de accu 11,9 volt aan.
Vreemd genoeg krijg ik hem nooit exact op 12v...maarjah.....:)

Back