Aan alle Orbit Pocketlader houders

hallo,

Er is weer een nieuwe en betere versie van de Orbit Pocketlader uit namenlijk de versie 2.14.

Deze kan op de site van Orbit gedownload worden.

Groeten
Roel

Laad jij je accu's in in je broekzak. :lol: :lol: :lol:

Zou maar uitkijken dit kan het resultaat zijn, hier geld ook speel niet met Accu's.

nimhfoutmetladen9gf.jpg

Ik volg je berichtje niet helmaal

De orbit lader is een uitstekende computer lader in klein formaat.
Het is zeker geen goedkope prul waarmee je zulk resultaat krijgt.

Groet Robert-Jan

@Robert Jan geen gevoel voor humor, er wordt over een Pocket Lader gesproken.

En je moet niet gelijk de Lader de schuld geven, Accu's kunnen ook fout zijn, vaak genoeg meegemaakt.

Hallo,

Ik wil alleen maar aanbieden dat ik de opladers die geen kabel hebben voor hun wel gratis wil updaten.
Dit kan ik doen in Eindhoven en in Kerkrade (zuid-Limburg)

Zelf gebruik de ed pocketlader NIET. De rede hiervoor is heel simpel. Ik vlieg de Three Dee MP/e en deze heeft 10s5p Lipo's en dat is net iets te veel voor de pocketlader. Dus ik heb altijd mijn PRO lader bij me op het vliegveld.

Groeten
Roel
Heliman.Com

Hallo,

Ik heb wel een pocket lader + balancers, (reeds geupdated) maar zit wel met een klein probleem. Er hoort nl vanaf de lader (sio uitgang) een kabel te gaan naar de balancers zodat deze weet dat er een balancer is aangesloten. Dit kabeltje heb ik niet maar ik heb zelf wel de 3,5mm plug.

Kan iemand mij vertellen waar de + en - van de balancer aangesloten moeten worden op de plug stekker.

Gr Frans.

Dat begrijp ik Frans, maar ik ben er al erg mee tevreden , en voordat ik iets update wil ik wel graag weten wat er verandert , misschien word het niet beter, niet elke update is een verbetering.
gr

1.61
- 21,5V limiter corrected
- Pb-Lead cell voltage in Setup 2.00V-2.50V (nominal 2.45V)

1.62
- 17:Li-Pb INFO I/xx instead of C/xx.

1.63
- Limiter [mAh] function added. Press SET for 1sec to adjust (tick).

1.70
- Combination functions CHARGE+DISCHARGE or DISCHARGE+CHARGE
for every mode selectable.
Press SET for 1sec while adjust amps (tick tick) to select combi-amps.

1.90
- SETUP 19 Lion voltage in Setup 4.00V-4.20V (nominal *4.10V)
- SETUP 20 LiPo voltage in Setup 4.10V-4.23V (nominal *4.20V)

1.93
- NiXx Format mode added.
- SETUP 21 NiXx (=NiCd/NiMh-Format) voltage in Setup 1.20V-1.70V (nominal *1.45V)

1.94
- Limiter [mAh] toggles display mAh/L=x.x% charged.

1.95
- SETUP 21 loads *RESET-VALUES.
- SETUP 17-21 mark reset-values with a *.

1.96
- SET-key breaks current charge or discharge.
- SET+UP+DN-key alltogether starts manually charging for TX-batteries with diodes.

1.97
- Uin+5% shows warning message.
- Uin cuts charge or discharge (SETUP 14)
- Uin-10% switches charger off to protect supplying batteries e.g. lithium-packs !

1.98
- SETUP 12: AUTO-DISCHARGE now with selectable I/rate for cutoff.

1.99
-SETUP 18: Li-Pb CUT at I/xx adjustable.

2.00
- SETUP 13: charge power now 65W @13.5V

2.10
- Modify amps while charging/discharging possible. NiMh,NiMh+,NiCd,NiCd+in the first 3 minutes only.

2.11
- SETUP 23: KEY-LOCK on/off during charge/discharge selectable.

2.14
- Bugfix for better battery detection.

Goede dag,

Dus de mensen die geen up-date kabel hebben kunnen een afspraak bij mij maken. Er zijn natuurlijk GEEN kosten aan verbonden.

Met vriendelijke groet
Roel Woering
Heliman.Com

update ondertussen uitgevoerd , op het eerste gezicht is het inderdaad een verbetering , heb nog niet alles uitgeprobeerd.
gr

ik kan op een of andere manier de (nieuwe) eng. handleiding niet downloaden, weet iemand een andere site waar deze gedownload kan worden?.
b.v.dank

Hallo Mao,

Graag gedaan, het genige wat ik vreemd vind is dat in nederland de Orbit laders weinig gebruikt worden ten opzicht van Duitsland.

Ik heb wel nog een mededeling aan alle Orbit 6.3 Laders Pro of normaal.

Er is een update naar 6.4 mogenlijk, deze is alleen noodzakenlijk als men LIPO's wil laden en rond over de 200 Watt wilt gebruiken. Een voorbeeld is bijvoorbeeld de 10s5p voor de Three Dee MP, met de pro lader kan ik nu ook de echt ong. 270 Watt oplaad mogenlijkheid gebruiken en dus de Lipo's ook met 4 Amp of meer opladen.
Helaas kan alleen mijn voedingsbron het niet aan, maar dat is een andere zaak.

Groeten
Roel

Back